Skocz do zawartości

CELESTRON NEXSTAR 4 SE Czy to dobry teleskop na początek ?


swy1985

  

7 użytkowników zagłosowało

  1. 1. W jaki model budowy Wszechswiata wierzysz?

    • a) Model Grawitacyjny
    • b) Model Elektrczny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jestem laikiem i dopiero zaczyna wchodzic w temet odnosnie obserwacji nieba. Rozmyslam nad kupnem takiego sprzetu: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250630918419&ssPageName=STRK:MEWAX:IT#ht_2401wt_991 teleskop jest mi potrzebny do obserwacji obiektow, planet, chcialbym tez zobaczyc jakies fajne galaktyki i mglawice, zalezy mi raczej na wypadach poza miasto, no i milo byloby gdyby dalo sie jakies miarowe fotki zrobic. Chcialbym sie dobiedziec jakies fachowej opini na temet tego teleskopu i ewentualnie chcialbym uslyszec jakies porady, ktory teleskop nadawalby sie do tego typu obserwacjii. Pozdrawiam. Przemas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy wyjazdach poza miasto i chęci zerkania na galaktyki to ten teleskop jest zdecydowanie za mały. Jako laik powinienes zainwestować najpierw w wiedze co widac na niebie, co gdzie jest i jakie duże. Poogladać dział "szkice" na forum, zeby sie zorientować czego sie spodziewać w okularze.

 

co do jedynego sprzętu to jeżeli cos chcesz zobaczyc sensownie to poniżej 150mm średnicy nie schodzimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wspomnieli poprzednicy, 4 cale to zbyt mało do zabawy z mgławicami i galaktykami.

 

Zapoznaj się z artykułami odnośnie sprzętu na Celestii.

 

http://celestia.pl/Kategoria:Sprzęt_obserwacyjny

 

Na początek powinno wystarczyć. Jeśli nadal będziesz miał wątpliwości, pytaj śmiało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy czy po nim planujesz większy :rolleyes:

Bo na początek czyli do obiektów planetarnych , Księżyca czy Słońca jest to teleskop sensowny ,