Skocz do zawartości

Ładowanie Power Tanka


jutomi

Rekomendowane odpowiedzi

W oryginalnej ładowarce do Power Tanka przełamał mi się kabel.

Parametry ładowarki:

INPUT: 110/220V 50/60Hz

OUTPUT: 15VDC 500mA

 

Mam zasilacz sieciowy:

INPUT: 220V 50Hz / 0,18A

OUTPUT: 12V 2A

 

Pytania od laika w elektryce:

Czy posiadanym zasilaczem sieciowym mogę bezproblemowo i bezpiecznie doładować Power Tanka?

Jak w prosty sposób własnoręcznie naprawić kabel w oryginalnej ładowarce?

 

Będę wdzięczny za pomoc; prąd w Power Tanku już się kończy. :help:

Edytowane przez jutomi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawa oryginalnej ładowarki to najlepszy pomysł. Do ładowania potrzeba napięcia wyższego od 12V, najpewniej 15V i mały prąd są akurat!

 

Power Tank pewnie wykorzystuje akumulator żelowy. Napięcie ładowania akumulatora kwasowo-ołowianego to 14,4V Napięcie ładowania większości żelówek to 13,8V... Naładowany akumulator ma ok 13,1V. Z 15V łatwo zrobić niższe napięcie, w drugą stronę jest to dużo bardziej skomplikowane. Poza tym oryginalny zasilacz jest pewnie dopasowany wydajnością do optymalnego prądu ładowania, który nie powinien przekraczać teoretycznie 1/10 pojemności akumulatora (np. jeżeli aku ma 20Ah, to prąd ładowania nie powinien być większy niż 2A )

 

Pozdrawiam

 

IN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się tyklo czy naprawa kabla domowym sposobem będzie trwała i bezpieczna w eksploatacji. W sumie prąd na wyjściu będzie płynął niewielki ale czas ładowania to kilka godzin...
Jesli dobrze zaizolujesz kable i NIE POMYLISZ POLARYZACJI - bedzie to calkowicie bezpieczne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie i podpowiedzi.

Zastanawiam się tyklo czy naprawa kabla domowym sposobem będzie trwała i bezpieczna w eksploatacji. W sumie prąd na wyjściu będzie płynął niewielki ale czas ładowania to kilka godzin...

 

http://www.celestron.com/c3/product.php?CatID=51&ProdID=401

 

a który kabel Ci się przełamał ?? Jeżeli ten od 220/110V to kabel jest wymienny. Jeżeli ten od zasilacza do powertanka... to na zasilaczu musi być taki rysuneczek:

 

-)------(o-------(+

 

lub

 

+)------(o--------(-

 

 

w pierwszym przypadku minus jest na zewnątrz + w bolcu w drugim przypadku odwrotnie.

 

Taśma izolacyjna ma 1000V napięcia przebicia... 3-4 warstwy załatwą sprawę.

 

Na upartego, jeżeli brzydzisz się skręcania palcami kabla, możesz to połączyć na kostkę... prawdę mówiąc nie wiem co więcej dopisać,

 

Pozdrawiam

 

Iro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a który kabel Ci się przełamał ?? Jeżeli ten od 220/110V to kabel jest wymienny. Jeżeli ten od zasilacza do powertanka... to na zasilaczu musi być taki rysuneczek:

 

W zasadzie jest już po temacie. Kabelek zalutowany i zaizolowany.

W mojej ładowarce nie ma kabla 220/110V. Wtyczka do gniazka jest już w obudowie ładowarki i występuje tylko kabelek wyjściowy (jak w ładowarce do telefonu komórkowego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.