Skocz do zawartości

Pimp my telescope


Troll81

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że jestem astroamatorem o bardzo krótkim stażu natomiast mam już niejakie pojęcie o modowaniu i OC komputerów. Postanowiłem założyć worklog o odpicowywaniu teleskopu.

 

Historia jego jest dosyć prosta. Pojawił się człowiek który miał zbędny teleskop i ujrzał mnie ślepiącego w gwiazdy przez lornetkę na statywie. Zapytał się więc czy aby nie przygarnąłbym telepka. Oczywiście sprzętu obserwacyjnego nigdy dość, a że moim jedynym sprzętem dotychczas była rzeczona lornetka zgodziłem się od razu. Po niedługim czasie mocno zakurzony teleskop który niemiłosiernie nudził się w piwnicy zawitał do mojego mieszkania. Po wstępnym oczyszczeniu z kurzu postanowiłem się przyjrzeć bliżej.

 

Teleskop to Bresser optik 76mm średnicy zwierciadła i 700mm ogniskowej. Po oględzinach stwierdziłem następujące usterki. Skazy na lustrze głównym i wtórnym. I to nie jakiś odcisk palucha bo przypomina toto żyłki. Zapach stęchlizny lekki z tuby śruby wewnątrz tuby teleskopu się błyszczą zresztą wyciąg też. Wyciemnienie tuby jest poniekąd. Kolimacji nie ma :( Okular no name 12,5mm.

 

Ale nie zrażając się postanowiłem toto odnowić. W planach:

- Aluminizacja luster na nowo

- Flockowanie tubusa (i pomalowanie tych błyszczących elementów na czarno

- Założenie Bafli

- Kolimacja

- Dokupienie jakiś prawdziwych okularów i soczewki barlowa oraz jakiejś opcji montażu aparatu foto

- Wykonanie filtra słonecznego

Ogólnie chcę wyciągnąć z tej zabawki max możliwości

 

Jak na razie umówiłem się na powtórne aluminizowanie luster. I dogaduję się w kwestii flockowania. Postaram się załączyć fotki z procesu "picowania" i oczywiście udokumentować stan "przed".

  • Lubię 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach