Skocz do zawartości

Columbus 16"


JaLe

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem już po pierwszych obserwacjach. Powiem, że jestem bardzo zadowolony z mechaniki i z optyki :)

 

Pomimo filtru z wysokich chmur i przeszkadzającego Księżyca widać most w M51, gromada M3 rozbita w Naglerze 31, epsilony w łunie Krakowskiej 15* nad horyzontem rozbite w ES 9. Wenus i Mars genialne :) Acha i wszystko to w moim nieciekawym LP !

 

Ciesze się że w końcu mam Columbusa 400 - teraz czekam na wyjazd pod ciemniejsze niebo i nów :D

 

 

Kolejne dwa zdjęcia:

Col 400 q.jpg

Col 400 w.jpg

  • Lubię 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło zobaczyć, że konstrukcja ciągle się rozwija. Klatka górna jest teraz super sztywna. Ciekawe, jakie będą następne pomysły ..... :)

To konstrukcja rozwojowa, więc na razie nie mówię dość ;)

W sumie bardzo mnie napędza wymyślanie i dokładanie czegoś tam, oczywiście podobne konstrukcje już istnieją, ale nikt nie sprzedaje przecież gotowych pomysłów na materiały i technologie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teleskop osłania się jakąś koszulką, chyba ze spandexu, czy taka ochrona przed światłem zewnętrznym jest choć porównywalna z tradycyjną tubą?

 

Pozdrawiam

 

p.s. czy lustra mają jakiś certyfikat ;) ?

 

Porównywalna,nie.Ale jest zbliżona bardziej od otwartych konstrukcji,więc warto uszyć jakieś ubranko.

 

Jale,szczere gratule i obyś konstruował coraz lepsze,bez konkurencyjne telepy.

 

Pozdrawiam i czekam na więcej.:friends:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak teleskop ma osłonę co pokaże w kolejnych zdjęciach lub na filmie :) zresztą na tych ostatnich na obudowie dolnej części widać zapięcia :)