Skocz do zawartości

Konik oraz Rozeta


Łukasz K

Rekomendowane odpowiedzi

Brakuje tam trochę kontrastu, ale wydaje się lepiej. A bez odszumiania jak to wygląda?

 

Poniżej link do stacka, jeżeli ktoś ma ochotę rzucić okiem.

 

https://www.dropbox.com/s/eyqc1oxvowdj54b/stack%20horse.TIF

 

 

Usiadłem raz jeszcze do Rozety. Trochę ją wyostrzyłem i dodałem spike'y a'la Antoni w formie próby.

CALDWELL 49 STARS small.jpg

Edytowane przez Łukasz K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten to już jest całkowity kosmos - nie masz takiego bez 'Picture saved with settings applied' ?

Albo takiego złożonego czymś innym niż DSS ?

 

Czy w Maxim należy ręcznie konwertować każdą klatkę z czarnobiałej w kolorową przed stackowaniem? Wydaje mi się, że tak, a to mnie ostatnio skutecznie zniechęciło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, kalibrujesz (odjęcie darków, biasów, jak są to flaty), konwertujesz i dopiero potem stack.

 

Bajecznie proste:

- otwierasz zdjęcie

- menu View -> Batch process window (ctrl+q)

- przycisk "record sequence"

- menu process -> calibrate

- menu color -> convert color

- w oknie Batch process window zatrzymujesz nagrywanie przyciskiem STOP

- zamykasz zdjęcie nie zapisując

- w oknie Batch... rozwijasz dwie strzałeczki w prawo

- Files - dodajesz pliki

- Subfolder - pokazujesz subfolder do zapisu zdjęć

- PLAY - mała kawka, espresso najwyżej - zrobione.

 

Oczywiście można pominąć kalibrację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, kalibrujesz (odjęcie darków, biasów, jak są to flaty), konwertujesz i dopiero potem stack.

 

Bajecznie proste:

- otwierasz zdjęcie

- menu View -> Batch process window (ctrl+q)

- przycisk "record sequence"

- menu process -> calibrate

- menu color -> convert color

- w oknie Batch process window zatrzymujesz nagrywanie przyciskiem STOP

- zamykasz zdjęcie nie zapisując

- w oknie Batch... rozwijasz dwie strzałeczki w prawo

- Files - dodajesz pliki

- Subfolder - pokazujesz subfolder do zapisu zdjęć

- PLAY - mała kawka, espresso najwyżej - zrobione.

 

Oczywiście można pominąć kalibrację.

 

Wielkie dzięki :):):)

 

Nie miałem o tym pojęcia. To zdecydowanie ułatwia życie!

 

Poniżej kolejna wersja.

horse small.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się chwilę pobawiłem i wyszło mi coś takiego:

 

Konik2-3.jpg

Dobry materiał, miły w obróce, ale nie mogłem obrobić surowego stacka bo po otwarciu i wstępnym rozciągnięciu histogramu wygląda u mnie tak:

 

Horse clear stack.jpg

 

Co robię źle, że Photoshop tak masakruje surówkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem o tym pojęcia. To zdecydowanie ułatwia życie!

Jeśli nie używasz zdebayeryzowanych klatek w innym programie (np. do alignacji zdjęć) to możesz po prostu zaznaczyć "Auto Color Convert" w okienku Stack (warto też kliknąć PPM na grupę klatek do stacku i zaznaczyć to samo)

 

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Set Calibration - dodajesz klatki kalibracyjne (dla flatów z kolorowej kamery należy zaznaczyć "Apply Boxcar Filter)

2. Stack - zaznaczasz autocalibration + auto color convert (trzeba wcześniej w convert color ustawić prawidłowy zestaw opcji (offset) - Maxim go zapamiętuje)

3. Dodajesz pliki

4. Ustawiasz ulubione opcje składania i dajesz go

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alignuję klatki w pixie.

 

A czy widzisz różnicę między alignacją w pix vs. Maxim ? Możesz przedstawić jakiś dowód na wyższość Pixa ?

 

It should also be noted that flat-fielding one-shot color images can result in the removal of the color! To prevent this, the Set Calibration command has a Boxcar Filter option; this should be turned on for the Flat Field calibration groups when using one-shot color cameras.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem. Pix jest o niebo bardziej dokładny. Maxim potrafi tak zalignować kolory, że obraz wygląda jakby optyka miała koszmarna aberrację chromatyczną. Przećwiczyłem na setce obrazków!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zombi, nie mam na tyle dużego doświadczenia żeby przedstawić dowód w tym zakresie. Alignuję w pixie, bo dowiedziałem się że jest do tego najlepszy, od moich bardziej doświadczonych kolegów (właśnie od Maćka i Pawła).

Edytowane przez dziki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem. Pix jest o niebo bardziej dokładny. Maxim potrafi tak zalignować kolory, że obraz wygląda jakby optyka miała koszmarna aberrację chromatyczną. Przećwiczyłem na setce obrazków!

 

A o jakiej aberracji chromatycznej mówisz podłużnej czy poprzecznej ? Czy była by szansa zaprezentowania porównania w formie fotki ? Czy efekt występuje w każdym miejscu fotki czy może na krawędziach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to jest podłużne czy poprzeczne. Może źle to określiłem - kolory są po prostu przesunięte i gwiazdy mają wielobarwne obwódki. Przykładów nie mam, bo takie pliki kasuje od razu, ale przy najbliższej okazji składania RGB mogę pokazać różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.