Skocz do zawartości

Infografika - Układ Słoneczny


Daavid

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Z wykształcenia jestem grafikiem, a że od niedawna prowadzę bloga, to postanowiłem stworzyć małą infografikę.

Pewnie wielu z Was prowadzi blogi i temu podobne strony/portale, więc może akurat się przyda :).

 

Plik w załączniku.

 

Pozdrawiam

Dawid

 

 

 

post-30100-0-74232400-1453673939_thumb.jpg

  • Lubię 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę brakuje informacji, że orbity tych dalszych planet są znacznie większe, a słońce obiegają dużo dłużej (Ziemia rok) i brak mi informacji co oznaczają wskazane na obrazku symbole (domyślam, się że są to symbole planet ale szkoda, że nie przy planecie).

 

Być może warto uzmysłowić też jak wielkie i masywne jest Słońce (że te planety to są kompletne maleństwa przy nim i bardzo daleko od niego w stosunku do ich rozmiarów - US jest prawie pusty - w stosunku do Słońca.

 

Nic nie jest doskonałe ale może warto ulepszyć? ;)

 

Pozdrawiam

ddd.jpg

Edytowane przez ekolog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekolog dobrze mówi, koniecznie zaktualizuj Słońce. Ten gigant powinien być w centrum uwagi ;)

 

Tak, mimo że, wśród gwiazd, formalnie, Słońce jest to

 

żółty karzeł ! :)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez ekolog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z artystycznego punktu widzenia infografika ładna :) Ale z informacyjnego nie do końca mi pasuje. Chodzi o totalny brak zachowania proporcji ciał niebieskich i ich odległości. Wiem, że nie da się tego zrobić dokładnie, żeby było to czytelne, ale można chociaż zachować pozory. Proporcje nie zgadzają się nawet w obrębie samej infografiki. Na liście u góry jest jeszcze jakoś, ale na obrazku z orbitami Saturn stał się większy od Jowisza (Uran też nieco wzrósł)!

Najbardziej razi mnie to, że Słońce to dopiero czwarte co do wielkości ciało niebieskie w Układzie Słonecznym.