Skocz do zawartości

Problem ze stackiem. Mega gradient.


Zybert

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

W czwartek pierwszy raz do wyciągu dopuściłem Nikona D750. 

Pomijając fakt paskudnego seingu i przechodzących falami cirrusów zebrałem około półtorej godziny materiału.

Po zestackowaniu w DSS wyszła z tego kaszanka, jakiś gigantyczny gradient, chyba wywołany przez Alnitaka. Mgły jako takiej nie było, zaświetlenie miejscówki raczej znikome.

Przedstawiam surowego stacka i to co mi wypluł PixInsight podczas wykonywania akcji ABE. 

Nie widziałem na forum czegoś takiego, ale sorry jak gdzieś jest już rozwiązanie.

Dajcie znać, czy materiał leci do kosza, czy da się to jakoś w miarę łatwo zniwelować.

Pozdrawiam

Kamil

Płomień i Koń_stack.jpg

P_omie_i_Ko__ABE_gradienty.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikon wypluwa 14bit-owego RAWa. Takiego też - z resztą jak zwykle - wrzucam do DSS. To samo z zapisem/eksportem - robiłem jak zawsze. Pierwszy raz się z czymś takim spotykam.
RadekK - zrobiłem to, ale nic to nie zmienia, wykonałem ABE po zmianie i nic.

W DSS da się zmienić typ przetwarzania danych? Chociażby przypadkiem...

Edytowane przez Zybert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem zażegnany.

Otóż pierwsze co mi przyszło do głowy to przekonwertować oryginalne RAWy z D750 na DNG i zestackować raz jeszcze. Dodam tylko, że Lightroom 5 nie chciał mi odczytywać informacji z tych RAWów mimo aktualizacji pluginu. Coś ewidentnie jest nie tak. 

Reasumując - jeśli masz jakiś problem z gradientem, to być może chodzi o format (nawet gdy masz 14-bitowe pliki).

Stack wyszedł piękny i gładki jak pupka niemowlaka.

Zamykam temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, RadekK napisał:

Obróbka w 8 bit jak nic. W Histogram Transformation ustaw sobie w PixInsight, z lewej pod histogramem 16 bit (64K).

Ale to jest tylko sposób wyświetlania wykresu.... a nie traktowania materiału, moim zdaniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poświęciłem nieco czasu na obróbkę mojego Konika z Płomieniem sprzed tygodnia.

Po skonwertowaniu materialu z RAW do DNG nadal występują jakieś gradienty. Mniej widoczne, ale za to gęsto upakowane. Nie mam pomysłu co to może być, będę próbował kombinacji ze stackowaniem... Na tę chwilę bez koloru jest tak (100x60s).

P_omyk_i_Konik_ABE_3_ABE.jpg

  • Lubię 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś w stanie przesłać kilka surowych plików raw? Chętnie zobaczyłbym, co się dzieje. Szczególnie, że od niedawna mam ten sam aparat, ale jeszcze nie zrobiłem nim żadnego zdjęcia. Za to stackowałem z innych nikonów, D80, D7100, D7500 i nigdy nie było żadnych problemów. Surowego stacka też możesz wysłać.

Jeśli nie masz gdzie, to mogę Ci udostępnić miejsce na dysku google, mam kilkadziesiąt GB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Tayson napisał:

uzywasz jakis astroakcji w PS?

one czasami zmieniaja z 16 na 8bit.

Tomek ja nie używam PS'a ;)  stackuję w DSS, w Pixinsight robię podstawową kalibrację kolorów i tła, nic ponadto (ustawiam wszędzie 16bit), potem wrzucam to do Lightrooma i reszta to tylko ręczna obróbka, żadnych akcji.

7 godzin temu, MateuszW napisał:

Jesteś w stanie przesłać kilka surowych plików raw? Chętnie zobaczyłbym, co się dzieje. Szczególnie, że od niedawna mam ten sam aparat, ale jeszcze nie zrobiłem nim żadnego zdjęcia. Za to stackowałem z innych nikonów, D80, D7100, D7500 i nigdy nie było żadnych problemów. Surowego stacka też możesz wysłać.

Jeśli nie masz gdzie, to mogę Ci udostępnić miejsce na dysku google, mam kilkadziesiąt GB.

Sprawa wygląda tak, że już kilka lustrzanek miałem (D60, D200, D610) i też z żadną nie było problemu, a to była moja pierwsza sesja z D750, który nie ma jednego z filtrów AA w porównaniu do poprzedników - niemniej jest to nowy aparat.

Właśnie po tych zmaganiach rzuciłem okiem na surowe klatki i jakiś tam gradient faktycznie tam występuje, nie było ani mgły, tyle, że jakiś cirrus latał po niebie - to jednak wykluczam. Z poprzednimi lustrzankami nie było najmniejszych problemów nawet we mgle i z cirrusami.

Co do wrzucenia to bardzo chętnie wrzucę parę klatek i stacka. Daj jakiś link do konta czy coś.

 

Czy coś takiego da się usunąć w Pixie? Próbowałem z różnymi opcjami, ale bez większego rezultatu...

Pozdro

Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2019 o 22:10, Zybert napisał:

Co do wrzucenia to bardzo chętnie wrzucę parę klatek i stacka. Daj jakiś link do konta czy coś.

Tu wrzuć pliki. Ale chyba musisz mieć konto google, sam nie wiem: https://drive.google.com/drive/folders/1t6kIDiCozN_adFrR1ma6MypQQg3Og78x?usp=sharing

W dniu 16.02.2019 o 22:10, Zybert napisał:

Czy coś takiego da się usunąć w Pixie? Próbowałem z różnymi opcjami, ale bez większego rezultatu...

Raczej się nie da, co najwyżej jakoś załagodzić. Ostrych gradientów nie idzie usunąć.

W dniu 16.02.2019 o 22:10, Zybert napisał:

który nie ma jednego z filtrów AA w porównaniu do poprzedników

To akurat jest bez znaczenia. Przecież to nie jest mora na Twoich zdjęciach, a nic innego ten filtr nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zybert wysłał mi klatki oraz stacka i werdykt jest taki - problem leży w DSS. Klatki są ok, gdy sam je stackuję w DSS, to zdjęcie wychodzi poprawne. Natomiast w Twoim stacku widać od razu że coś się dzieje, patrząc na histogram. Zdjęcie ma tak jakby mało bitów, chociaż plik jest 16 bit. Obstawiam, że robiłeś w DSS jakieś operacje obróbki? Jeśli tak, to ich nie rób :) W każdym razie, przy zapisywaniu pliku zaznacz tą opcję na dole, żeby nie aplikował ustawień na zdjęciu (druga opcja z tych dwóch do wyboru). Być może masz jeszcze coś gdzieś w DSS źle ustawione, ale nie mam pomysłu w tej chwili. W każdym razie, problem jest w ustawieniach lub tym co robisz w DSS.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Polecana zawartość

    • Astropolis Market - nowa platforma zamiast Giełdy
      Jak już niektórzy z was zapewne zauważyli, testuję nową usługę na Astropolis - Market. Jej celem jest próba zorganizowania (zdemokratyzowania) sprzedaży na Astropolis - zarówno tej giełdowej (niekomercyjnej), jak i tej bardziej zorganizowanej - czyli w pełni komercyjnej. Coraz więcej jest na Astropolis osób i podmiotów, które albo już próbują sprzedawać w partyzancki sposób wśród wątków giełdowych, albo pytają administrację o pozwolenie na rozpoczęcie takiej działalności.
        • Kocham
        • Lubię
      • 266 odpowiedzi
    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Dziękuję
        • Lubię
      • 60 odpowiedzi
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Kocham
        • Dziękuję
        • Lubię
      • 53 odpowiedzi
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Kocham
        • Dziękuję
        • Lubię
      • 73 odpowiedzi
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Kocham
        • Dziękuję
        • Lubię
      • 21 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.