Skocz do zawartości

Problem z Soczewka Barlowa GSO 2x i 1,5x (2 w 1) / 1,25'' z gwintem T2


progressiver123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam Teleskop GSO Dobson 10' Deluxe 254/1250 i jestem uczestnikiem początkującym , dlatego proszę Was o pomoc i o wszelkie wskazówki.

Kupiłem soczewke barlowa https://www.teleskopy.pl/product_info.php?products_id=4572&lunety=Soczewka Barlowa GSO 2x i 1 5x 2 w 1 1 25 z gwintem T2 i po podlaczeniu np do okularu GSO PL 9mm 1,25 obraz byl calkiem zamazany , nic nie bylo widac , a chodzilo mi np o ogladanie Łabędzia , Orla , Lutni , Liska , Strzały , bo widać u mnie na niebie gołym okiem. Spodziewałem się powiększenia 2x a tu było jeszcze gorzej. Próbowałem też go zaaplikować do innego okularu Gso sv 30mm 2' SuperView 70stopni . I też było tak samo , dlatego proszę was o pomoc i o wyjasnienie mi na czym wyglada moj blad , bo soczewka jest nowa dopiero co kupiona i nie ma zadnego urazu.

67157712_407831056500257_6967709540036902912_n.jpg

67288742_2325349364348929_2945687694870577152_n.jpg

67362823_477617969669876_2294563892518453248_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ksiezyc swietnie widac , ale barlowem nie probowalem jeszcze , pewnie :D nic bym nie zobaczyl . Mam tez okular Ultra Wide 6mm i tez nic nie widac ;/ . Nie wiem w czym tkwi blad , patrzylem czy zadnej folii nie ma dodatkowej ktora utrudnia po prostu to ogladanie

Edytowane przez progressiver123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajdź jakiś obiekt oddalony o kilka km i próbuj łapać ostrość na nim (komin, słup itp.) jak wyjedziesz wyciągiem do końca i nie wyostrzy, poluzuj okular i trzymając w ręku oddalaj aż złapiesz ostrość. w nocy wszystko to gorzej idzie

Edytowane przez esiulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, chlopaki, chlopaki !   Wsadzanie w barlowa 2x  okularu 9mm owocuje ogniskiem teleskopu 2x1200 =2400 mm.   Daje to power  2400 :  9 = nieco ponad 260 x