Skocz do zawartości
  • 0

Zasilanie montaży Go-To w terenie.


szopenosw

Pytanie

Hej Wszystkim!

 

Byc może było ale szukam szukam i nie mogę się doszukać... Z tego względu zapytam bardziej doświadczonych posiadaczy montaży EQ z napędem. Jak zasilcie swoje montaże w terenie? Wiem ze są dedykowane power-tanki Celestrona i innych firm, ale może macie jakieś tańsze albo efektywniejsze rozwiązania? z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

 

Edit:

Doprecyzuje że chodzi mi o zasilanie montażu EXOS-2 GOTO

Edytowane przez szopenosw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Zasilenie pewnie zwykle jest podobne, niezależnie od montażu. 

Otóż ja kupiłem akumulator żelowy, zamocowalem go w przeciętej bańce na mydło, czy coś podobnego, kupiłem gniazdo do zapalniczki samochodowej, gniazdo zamontowałem w tej bańce. 

Zabij, nie powiem dziś ile to ma Ah... Szukałem w hurtowni takiego, który się zmieści w bańce :heehee:

A do ładowania używam dedykowanej ładowarki, do której zamontowałem wtyczkę do takiego gniazda. 

Zalety... Ma rączkę. Nie napada do środka. Nie można pomylić biegunów. Nie przewraca się jakoś wybitnie no bo jest dość ciężki. 

W nocy widać, czy jakieś kable nie majtają się po ziemi, bo bańka jest w kolorze mlecznym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wymagało jakiegoś lutowania kabli? Można zobaczyć jak to wygląda? Zasilacz był dedykowany, znaczy sie w zestawie z akumulatorem? Wybacz za głupie pytania ale jeżeli chodzi o elektrykę jestem tak słaby że aż mi trochę wstyd...

Edytowane przez szopenosw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja jak kupiłem EQ 5 z go to to też się obawiałem że mogę coś popsuć z smoróbką polowego zasilania ale wkońcu kupiłem akumulator żelowy z zasilaczem, woltomierz i odpowiedni wtyk posklejalem to taśmą nic nie lótowałem koszt całości ok 90 zł. Tylko pilnowałem że ma być plus do plusa minus do minusa i do tej pory działa bez problemu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja ostatnio takie cudo znalazłem:

Powerbank + USB-C + 12V + Możliwość rozruchu aut (sprawdzone - działa nawet z dieslem 2.0) + Falownik (możliwość podpięcia urządzeń 230V) + latarka

 

https://www.morele.net/powerbank-baseus-baseus-starter-jump-powerbank-rozruch-crjs02-a0g-7293795/

 

 

Edytowane przez luzikos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Musisz sprawdzić jaki jest pobór prądu w amperach. Bez tego możemy zgadywać.

Ze swoje strony doradziłbym zakupić niewielki akumulator żelowy. W 100 zł zamkniesz się z kablami i ładowarką.

https://swiatbaterii.pl/akumulatory-12v/1587-akumulator-bezobslugowy-agm-vrla-green-cell-12v-7ah-do-zasilaczy-awaryjnych-ups.html

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

 

Dziękuję wszystkim za cenny głos.

 

Producent do tego montażu sugeruje zasilacz 12V 2,5A, ja zakupiłem zasilacz 12V 3A i przy zasilaniu "z sieci" nie widzę problemu, no przynajmniej w tym jako montaż pracuje bo oczywiście "w terenie" nie sprawdzałem czy sprawuje się prawidłowo.

https://www.bhphotovideo.com/c/product/1124460-REG/bresser_exos2gtac_exos_2gt_universal_power_supply.html

 

Ja osobiście zastanawiałem się nad czymś takim:

https://www.norauto.pl/p/urzadzenie-rozruchowe-booster-norauto-n1200-19-ah-12-v-45260.html

Na wszelki wypadek gdybym chciał jeszcze w przyszłości podłączyć grzałki lub zasilać jeszcze coś innego.

 

8 godzin temu, luzikos napisał:

Ja ostatnio takie cudo znalazłem:

Powerbank + USB-C + 12V + Możliwość rozruchu aut (sprawdzone - działa nawet z dieslem 2.0) + Falownik (możliwość podpięcia urządzeń 230V) + latarka

 

https://www.morele.net/powerbank-baseus-baseus-starter-jump-powerbank-rozruch-crjs02-a0g-7293795/

 

 

 

Rozumiem ze tutaj nie ma wejścia zapalniczki więc kabel zasilający trzeba by było robić we własnym zakresie tak?

Edit: przepraszam nie zauważyłem że w drugim poście jest przetwornica którą można by było podpiąć do wyjścia USB 5V jeżeli dobrze rozumiem tak?

 

5 godzin temu, Darek_B napisał:

Musisz sprawdzić jaki jest pobór prądu w amperach. Bez tego możemy zgadywać.

Ze swoje strony doradziłbym zakupić niewielki akumulator żelowy. W 100 zł zamkniesz się z kablami i ładowarką.

https://swiatbaterii.pl/akumulatory-12v/1587-akumulator-bezobslugowy-agm-vrla-green-cell-12v-7ah-do-zasilaczy-awaryjnych-ups.html

 

 

Można zapytać czy w przypadku akumulatora żelowego kable należy "wykombinować" samemu czy jest możliwości dokupienia czegoś z wyjściem do montażu?

 

Edytowane przez szopenosw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
5 minut temu, wessel napisał:

Jeszcze raz powtarzam - nie stosuj gniazda zapalniczki. No chyba że chcesz żeby ci się setup resetował co pare minut?

 

Nawet jeżeli źródło zasilania nadal jest w samochodzie (włożenie boostera lub czegokolwiek innego z gniazdem zapalniczki do auta)? Kiedy napędzałem ten montaż z auta jeszcze w cieplejsze dni nie doświadczyłem żadnych problemów, ale przyznaje że nie były to długie sesje, zresztą na chwilę obecną myślę o napędzie tylko w kategoriach wizuala.

Tylko ze względu na to ze jestem zielony w temacie nie za bardzo widzę alternatywy, chyba że coś do czego można bezpośrednio podłączyć "klasyczny" zasilacz z bolcami co w terenie wydaje mi się dziwnym rozwiązaniem xD:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

gniazdo zapalniczki po prostu jest do dupy, potrafi przestać kontaktować przy najlżejszym ruchu. są dziesiątki dobrych wtyczek które można sobie zarobić i to po prostu nie jest jedna z nich :P
ja do wszystkiego używam takich wtyczka + gniazdo
(oczywiście na aliexpress za tyle kupisz 50 sztuk)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
6 minut temu, janekosa napisał:

gniazdo zapalniczki po prostu jest do dupy, potrafi przestać kontaktować przy najlżejszym ruchu. są dziesiątki dobrych wtyczek które można sobie zarobić i to po prostu nie jest jedna z nich :P
ja do wszystkiego używam takich wtyczka + gniazdo
(oczywiście na aliexpress za tyle kupisz 50 sztuk)

Rozumiem że to "skrzynki własnej roboty", tylko na tym trzeba się znać, a ze względu że tak jak napisałem jestem zielony w tego typu tematach to szukam najprostszych rozwiązań lub czegoś co nawet jeżeli jest do "złożenia" to można to zrobić w prosty sposób, tak żeby niczego nie spalić przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Może gdzieś mam, ale ja już Exosa nie mam. Ale akumulator włożyłem do tej "torebki" od baterii i był położony na tą półeczkę do okularów. Z baterii R20 nie chciałem korzystać, bo to droga sprawa. W elektrycznym kup wtyczkę i zaciski na akumulator i to wszystko.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
16 minut temu, wessel napisał:

NIe czytasz tego co napisałem . Wyżej wskazałem Ci typy złączy stosowane w astrofotografii i sprawdzone. Ale... zrobisz co uważasz.

Fakt, podobne to i pomyliłem, przepraszam. Ale to co napisałem nadal jest aktualne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
38 minut temu, szopenosw napisał:

Rozumiem że to "skrzynki własnej roboty", tylko na tym trzeba się znać

Wiesz, niekoniecznie. Naprawdę nie trzeba się znać, wystarczy mieć trochę zapału ;)
Potrzebujesz:

- kombinerek
- wtyczki i gniazda jak w linku wyżej
- lutownicy (najtańsza kolbowa z marketu za 25 zł wystarczy)
- cyny i kalafonii lub prościej cyny która w środku drucika już ma topnik (rolka 20 zł)
- dosłownie pół metra przewodu "linki" 1mm^2 (1-2 zł za metr), możesz kupić więcej na wszelki wypadek
- taśmy izolacyjnej i opaski termokurczliwej (z 5 zł)
I teraz jedziemy
1. wygooglać jak zdemontować centralną konsolę w twoim samochodzie żeby dobrać się do gniazda zapalniczki - w 90% samochodów nie potrzeba do tego żadnych narzędzi lub tylko podstawowy śrubokręt
2. przeciąć kable zasilające gniazdo zapalniczki i dolutować do obu dodatkowy przewód tak żeby powstał "trójnik" - zapalniczka będzie z powrotem podłączona i dostaniesz nową parę przewodów (google, youtube, naprawdę nic skomplikowanego)
3. na otrzymanej nowej parze przewodów zarabiasz gniazdo(google, youtube)
4. konsolę środkową montujesz tak jak zdemontowałeś zostawiając wystający gdzieś przez szczelinę przewód z zarobionym gniazdem
5. na zasilaczu który posiadasz odcinasz końcówkę do zapalniczki i zamiast niej zarabiasz wtyczkę- właśnie przerobiłeś swoje połączenie na pewne za mniej niż 100 zł i została ci lutownica, prawie cała rolka cyny, taśmy izolacyjnej i parę innych rzeczy do późniejszych prac
6. (opcjonalnie) z odciętego kawałka zasilacza z wtyczką do zapalniczki oraz dodatkowego gniazda robisz sobie "przejściówkę" żeby nadal być w stanie podłączyć to do innego samochodu

a jeszcze prościej (wręcz "prostacko") możesz sobie przerobić zasilacz na "krokodylki" zapinane bezpośrednio do akumulatora :) Tam to już bez lutownicy się obejdzie, tylko wtedy konieczny jest jeszcze bezpiecznik (przy wyżej opisanym sposobie korzystasz z bezpiecznika zapalniczki)

 

Edytowane przez janekosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Najprościej takie coś:

Alu 17Ah 12V + przewód 2x1mm (2 oczka, bezpiecznik, 2 wtyki 2.1 5.5mm oraz gniazdo RCA).

Można oczywiście dowolnie wg potrzeb.

Przewody dalej na 2 zdj.

Można zasilić montaż, grzałkę i kto co potrzebuje przez całą noc.

Oczywiście w ramach rozsądku :original:

20201213_084028.jpg

1607845724026407591868422909698.jpg

  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.