Jump to content

WR134 z ASI533


apolkowski
 Share

Recommended Posts

14 godzin temu, wessel napisał:

Nie wygląda to dobrze. Nie znam materiału, ale może warto jeszcze raz od początku???

...ale plus za zebranie sporej ilości materiału z sugestią kontynuacji tej zacnej czynność.

 

Taka moja rada, może się mylę, ale ten filtr Optolong L_Enhance to  taki trochę erzatz porządnego narrow. Masz przecież Andrzeju kamerę mono i komplet filtrów NB. Takie obiekty właśnie tym zestawem bym robił.

 

Zastanawia mnie, czemu te Twoje gwiazdki są takie duże. Seeing, nieidealnie trafiona ostrość, ziarnistość trackingu, może jakaś nietrafiona akcja w postprocesingu???  Podejdź analitycznie do tematu.

Link to comment
Share on other sites

Guest wessel

A czemu robiłeś klatki z dwoma różnymi filtrami i na różnych czasach? Według tego co mnie uczono nie ma to żadnego sensu, prowadzi wyłącznie do strat jakości. No chyba że jest to M 42 i Trapez, ale to nie w tym przypadku..

Edited by wessel
Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, apolkowski napisał:

Gdzieś po drodze popsułem gwiazdki.

Pociągnąłeś za bardzo krzywe po prawej stronie i wywaliło ci gwiazdki. Robiłem ten sam błąd, jak próbowałem mocno wyciągnąć mgławicę a materiału mało było.

Pobaw się bardziej selektywnym zaznaczaniem kolorów i wyciągaj z tego mgławice (albo starnet++, chociaż sam nie próbowałem).

Gwiazdki moim zdaniem nie są nieostre, po prostu zbyt brutalnie potraktowane przy obróbce, stąd taki efekt.

 

Co do samych mgławic, to fajnie, że ostał się kolor, ładnie wygląda wg. mnie.

17 minut temu, wessel napisał:

A czemu robiłeś klatki z dwoma różnymi filtrami i na różnych czasach?

Zgadzam się w 100%. Odpuściłbym sobie stackowanie tych 20 klatek z UV/IR cut i dopalił jeszcze klatek z Optolong L_Enhance przynajmniej drugie tyle. Na pewno pomoże to na szum, który jest jednak widoczny tutaj.

 

Btw. mógłbyś stack podesłać tutaj, można byłoby zobaczyć, co tam siedzi i ocenić, co i jak można poprawić. Chętnie bym się nim pobawił.

Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, wessel napisał:

A czemu robiłeś klatki z dwoma różnymi filtrami i na różnych czasach? Według tego co mnie uczono nie ma to żadnego sensu, prowadzi wyłącznie do strat jakości. No chyba że jest to M 42 i Trapez, ale to nie w tym przypadku..

Optolong L- Enhance to taki narrowband (Ha i O3 w jednym) dla OSC. Fajnie podkreśla mgławice emisyjne, ale jest ogólnie krytykowany za zły wpływ na finalny kolor gwiazdek. Z tego powodu zrobiłem dodatkową sesję z UV/IR Cut żeby zebrać RGB i takie gwiazdki podmienić w finalnej fotce. Ponieważ L-Enhance przepuszcza tylko ułamek pasma, można zastosować dłuższe czasy naświetlania zwłaszcza, że gwiazdki i tak miały być zamienione na te z RGB. Przy filtrze UV/IR Cut czasy z konieczności musiały być krótsze.

 

43 minuty temu, OnlyAfc napisał:

Pociągnąłeś za bardzo krzywe po prawej stronie i wywaliło ci gwiazdki. Robiłem ten sam błąd, jak próbowałem mocno wyciągnąć mgławicę a materiału mało było.

Pobaw się bardziej selektywnym zaznaczaniem kolorów i wyciągaj z tego mgławice (albo starnet++, chociaż sam nie próbowałem).

Obróbka zakładała jako podstawę zastosowanie Starnet (mgławice z L-Enhance, gwiazdki z UV/IR Cut) i tak też zrobiłem. Błąd pojawił się przy manipulacjach z szumem i tłem.   

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Grzędziel napisał:

Masz przecież Andrzeju kamerę mono i komplet filtrów NB. Takie obiekty właśnie tym zestawem bym robił.

Taki jest plan Piotrze. Nie jestem pewien czy zostawię sobie 533. Motywacją dla jej kupna była możliwość zrobienia "na szybko" kilku klatek np. komety bez konieczności kombinowania przy składaniu LRGB "ruchomego celu". Jak już ją kupiłem, to sprawdzam, jak wychodzą fotki "trudniejszych" mgławicowych obiektów. 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, apolkowski napisał:

Taki jest plan Piotrze. Nie jestem pewien czy zostawię sobie 533. Motywacją dla jej kupna była możliwość zrobienia "na szybko" kilku klatek np. komety bez konieczności kombinowania przy składaniu LRGB "ruchomego celu". Jak już ją kupiłem, to sprawdzam, jak wychodzą fotki "trudniejszych" mgławicowych obiektów. 

Jakbys planowal sie jej kiedys pozbyc daj znac :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jesli dodajesz gwiazdki po ich ewentualnym usunięciu to polecam skrypt BLEND.

daje identyczne mozliwosci jak mieszanie warstw w PS.

 

czesto różnorakie formułki w pixie w pixelmatch to slepa uliczka...

 

image.png.e242ca3232cdd0da48fb903c2bf6c682.png

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, Tayson napisał:

jesli dodajesz gwiazdki po ich ewentualnym usunięciu to polecam skrypt BLEND.

daje identyczne mozliwosci jak mieszanie warstw w PS.

 

czesto różnorakie formułki w pixie w pixelmatch to slepa uliczka...

 

image.png.e242ca3232cdd0da48fb903c2bf6c682.png

Tym razem nic nie robiłem z gwiazdkami. Zrobiłem zwykłe HOO bez starnetu.

 

Co do skryptu blend:

 

" With Screen blend mode the values of the pixels in the two layers are inverted, multiplied, and then inverted again. This yields the opposite effect to multiply. The result is a brighter picture.

f(a,b)=1-(1-a)(1-b)} f(a,b)=1-(1-a)(1-b), where a is the base layer value and b is the top layer value."


To z opisu skryptu. Robi dokładnie to, co wklejana kiedyś przeze mnie formuła, czyli ~(~starless*~stars)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 56 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.