Skocz do zawartości

Usunięcie paprocha z MasterFlata


kubaman

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

w trakcie sesji paproch ukryty gdzieś w zestawie przesunął się i zaczął być widoczny na subach. Zrobiłem mastera i i wygląda tak:

obraz.png.300ee9ed8b2e7961fecdb7743b9b9528.png

 

w jaki sposób najlepiej usunąć tego paprocha z mastera by móc skalibrować pozostałą cześć sesji, na której go nie było?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, kubaman napisał:

Cześć

 

w trakcie sesji paproch ukryty gdzieś w zestawie przesunął się i zaczął być widoczny na subach. Zrobiłem mastera i i wygląda tak:

obraz.png.300ee9ed8b2e7961fecdb7743b9b9528.png

 

w jaki sposób najlepiej usunąć tego paprocha z mastera by móc skalibrować pozostałą cześć sesji, na której go nie było?

 

stwórz kołowy gradient.

 

1) możesz sam wpisać wzorek w pixel math.

 

2) mniej "po nerdowsku", uzyj DBE, ustaw maksymalne tolerancje, wybierz kołową symetrię. DBE za Ciebie wykryje tlo z kolową symetrią i tego tla możesz uzyc zamiast masterFlata.

 

ps. srodek obrotu mozna dynamicznie ustawiac przesuwajac ten celownik na zdjeciu

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kubaman napisał:

Chetnie, jak wrócę do domu po południu.

to w międzyczasie napisze jak zrobiłbym to w pixel math, a pozniej dam ikony procesów do obu wersji tej pracy.

 

1) rozbije to na proste kawałki i symbole.

trzeba ustalić środkowy piksel

x0 = ileś; y0 = ileś;

d = sqrt((x-x0)^2+(y-y0)^2) to odległość od tego środka 

 

ogólnie kazdy piksel musi po prostu dostać taką jasność jaką ma na przekątnej flata nie zawierajacego paprocha. wiec identyfiaktor flata z brudem będzie zrodlem tej jasnosci (np. z przekatnej bez brudu) a wynikiem będzie dla kazdego piksela taka jasnosc jaką w jego odleglosci ma tamten wyjsciowy flat na przekąnej.

 

wiem.

 chore.

 

ale później zrobię. DBE pewnie znacznie latwiejsze (robi to samo tylko pod spodem w kodzie). więc pewnie nie ma sie co martwić pixmatematyką.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Przemek Majewski napisał:

to w międzyczasie napisze jak zrobiłbym to w pixel math, a pozniej dam ikony procesów do obu wersji tej pracy.

 

1) rozbije to na proste kawałki i symbole.

trzeba ustalić środkowy piksel

x0 = ileś; y0 = ileś;

d = sqrt((x-x0)^2+(y-y0)^2) to odległość od tego środka 

 

ogólnie kazdy piksel musi po prostu dostać taką jasność jaką ma na przekątnej flata nie zawierajacego paprocha. wiec identyfiaktor flata z brudem będzie zrodlem tej jasnosci (np. z przekatnej bez brudu) a wynikiem będzie dla kazdego piksela taka jasnosc jaką w jego odleglosci ma tamten wyjsciowy flat na przekąnej.

 

wiem.

 chore.

 

ale później zrobię. DBE pewnie znacznie latwiejsze (robi to samo tylko pod spodem w kodzie). więc pewnie nie ma sie co martwić pixmatematyką.

Ja bym zamienił wartości używając pixela z okolicy przy spełnieniu warunku if(inellipse(większe kółko) && !inellipse(mniejsze kółko), wartość sąsiednia, $T)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, apolkowski napisał:

Ja bym zamienił wartości używając pixela z okolicy przy spełnieniu warunku if(inellipse(większe kółko) && !inellipse(mniejsze kółko), wartość sąsiednia, $T)

Adnrzej zrobiłby coś w stylu clone-stampa, ja bym stworzył syntetyczny kołowy gradient :D chętnie porównam, nie mówiąc o tym ,że @kubaman nie chce dać mastera :) i nie umie w gDrive :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Przemek Majewski napisał:

Adnrzej zrobiłby coś w stylu clone-stampa, ja bym stworzył syntetyczny kołowy gradient :D chętnie porównam, nie mówiąc o tym ,że @kubaman nie chce dać mastera :) i nie umie w gDrive :D

Możkna wywalić drugi warunek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Tayson napisał:

Patch tool w ps, pobranie probki z rejonu po przekątnej od centrum jasnosci flata.

 

cały problem polega na:

1) moja winieta nie jest symetryczna względem środka kadru

2) jak robię patcha po przekątnej, to mam działanie odwrotne do zamierzonego, .trzeba by jakoś odwrócić względem przekątnej prostopadłej ten obraz w kopiowanej łatce

obraz.png.44f002de929f3e40996136d7cf91e453.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, kubaman napisał:

nie wiem czemu GDysk zmienił domyślne ustawienia na ograniczone, zmieniłem

ok, to jest flat z OSC, więc trzeba być delikatniejszym, żeby nie popsuć mozaiki!!

 

powiedz jeszcze jak zrobiłeś tego TIFF-a i czemu mediana to tylko ok 4000 DN? (4k/65k)

 

1542742745_2021-10-3118_29_25-PixInsight1.8.png.4cd88fae8e5503d798e7e7bea369bdb5.png

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co poszło nie tak, sprawdzam suby i widzę w pixie po kilkanaście kilo adu, a ustawiałem 30k.

a to 4k to już zupełnie nie kumam

ale trudno, już po ptokach bo rozkręciłem setup, muszę to jakoś wykorzystać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kubaman napisał:

nie wiem co poszło nie tak, sprawdzam suby i widzę w pixie po kilkanaście kilo adu, a ustawiałem 30k.

a to 4k to już zupełnie nie kumam

ale trudno, już po ptokach bo rozkręciłem setup, muszę to jakoś wykorzystać

nie bój.

 

zobacz co ja zrobiłem:

 

1) ponieważ to OSC, trzeba rozbić kanały na 4 kanały RGGB (CFA0,1,2,3). później tło wyciągniemy DBE (przykladowy proces załączyłem).

466444886_2021-10-3123_08_40-PixInsight1.8.thumb.png.d2bbf8786ea0b5e49d074fbc94ad7706.png

 

Podstawowo zwracam uwagę na na brak downsamplingu w ustawieniach zwracanego tła (default jest 2). Ja zrobiłem to ciut źle, bo na srdoku tym jasnym przydałby się jeszcze jeden sample! Będzie widać w końcowym wyniku.

 

2) Tak dostaje 4 wyciągniete tla, proces dynamiczny stosuje do każdego z 4 kanałów wykorzystujac ikonkę procesu (sprawnie) a później Merge CFA, aby odzyskać flata OSC

 

1569994600_2021-10-3123_16_28-PixInsight1.8.thumb.png.5e92dff7304f68534f6c754b33e58668.png

 

3) Teraz już zostaje tylko sprawdzić jak "paproch" podzieli się przez "bez paproch". wynik:

 

899008945_2021-10-3123_18_40-PixInsight1.8.thumb.png.5a17a0ef241732b1306e3f356ac0ceab.png

 

pokazuje, że można było wstawić w środek ticzek i gęściej koło rogów, gdzie gradient większa stromizna -- poprawisz sobie.

 

4) ZALETY: ten flat będzie absolutnie bezszumowy. Wygenerowany gładkimi funkcjami z DBE. Jedynie dorzuć sobie po punkcie w tych ciemnych miejscach. Flat na dysku:

 

https://drive.google.com/drive/folders/1OGI7-IfekmBm0pWtZqdlD09Nc8erN20u?usp=sharing

 

Gładka metoda wg mnie :) zajęło chwilę, tylko to pato-OSC mi utrudnia życie :D (przepraszam)

 

 

 

 

 

flatGradient.xpsm

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nota bene: myślałem, że symetria aksjalna tu pomoże, faktycznie generowała gładszy gradient... ale wyjsciowy wcale nie ma symetrii!! (i korekcja byłą słaba) Dlatego napaćkanie punktów i zwiększenie "smoothnessu" jest lepszym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.