Skocz do zawartości

SKYLINER-200 203mm (8") f/1200 Parabolic Dobsonian


bamus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie

 

Nie jestem zupelnie zielony w tym temacie bo niebem fascynowalem sie od dawna, obserwowalem je lornetka i 76mm luneta. Znam sie na konstelacjach i gwiazdach jako ze uzywalem je do astronawigcji bedac na statku.

Jedynie budzet nigdy nie pozwalal mi na kupno dobrego sprzetu.

 

Prosze o porade, jako ze na rynku jest tyle roznych teleskopow do wyboru i wiele roznych specyfikacji, ze trudno sie ze wszystkim polapac.

Moim celem jest mozliwosc obserwacji obiektow deep sky oraz mozliwosc robienia im zdjec.

 

Co myslicie na temat tego teleskopu?:

 

SKYLINER-200 203mm (8") f/1200 Parabolic Dobsonian

 

Magnifications (with eyepieces supplied): x48 & x120

 

Highest Practical Power (Potential): x406

 

Diameter of Primary Mirror: 203mm

 

Telescope Focal Length: 1200mm (f/5.91)

 

Eyepieces Supplied (1.25"): 10mm & 25mm

 

Dual-Fit 1.25"/2" Focuser

 

Parabolic Primary Mirror

 

Diffraction Limited Optics

 

0.5mm Ultra-Thin Secondary Mirror Supports

 

9x50 Finderscope

 

Direct SLR Camera Connection

 

Wooden Alt-Azimuth Mount with Accessory Tray

 

77% more Light Gathering than 150mm

 

Cena - okolo 240 funtow

 

Jedynie co mnie martwi to to ze nie ma automatycznego prowadzenia co przy obserwacjach deep sky jest duzym problemem. A na dodatek jak bede chcial robic zdjecia to bez tego ani rusz (a moze sie myle?)

 

Direct SLR Camera Connection - czy to znaczy ze kazda cyfrowy aparat SLR bedzie pasowal i mogl byc podlaczony bezposrednio do teleskopu bez zadnego dodatkowego osprzetu?

 

Jakie minimalne wymagania powinien spelnic aparat by byc dobrym do astrofotografii?

 

Jak myslicie, dobry wybor? a moze znacie cos lepszego w podobnej cenie i bardziej przydatnego do astrofotografii?

 

Pozdrawiam i dziekuje za wszystkie odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach