Skocz do zawartości

Co to za wyciek?


lemarc

Rekomendowane odpowiedzi

Nie traktuj tego jako pewnik, ale gdy pytałem kiedyś znajomego wojskoweo o tego typu małe smugi wychodzące z tylnych cżęści kadłuba Boeingów pasażerskich, zostało mi powiedziane, że takie smugi mogą powstawać przy wylotach systemów klimatyzacji tych maszyn. To podobno potężne mechanizmy o bardzo dużej mocy. W końcu musisz w dużej kubaturze zapewnić odpowiednie ciśnienie i temperaturę. Potrafią naprawdę intensywnie wymieniać spore ilości powietrza ze środowiskiem zewnętrznym.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pierwszy raz to widziałem nad Lublinem, a teraz mam na fotce smugę pary pod kadłubem samolotu. Czy to zwyczajowe opróznianie zawartości WC, czy cos innego?

 

Świetna fotka.

 

Opróżnianie WC to nie jest na pewno. Samoloty tego nie robią, mają na to specjalne zbiorniki.

Jest też możliwość, że zrzucał paliwo, ale tego nie jestem pewien.

 

To co napisał Hans też jest prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, ze to co powiedzial Hans jest prawda ale nie do konca.

Pamietajmy, ze samoloty maja obieg zamkniety i dodatkowo na 10000 metrow nie ma za wiele powietrza, zeby je wymieniac. Prawdopodobnie spuszcza sie troche powietrza, zeby nie rozwalilo kadluba. Pamietajmy, ze objetosc powietrza kiedy na zewnatrz mamy niskie cisnienie jest znacznie wieksza niz na powierzchni Ziemi.

Zrzucanie paliwa to nie jest na pewno. To sie robi na niskich wysokosciach przed ladowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, ze to co powiedzial Hans jest prawda ale nie do konca.

Pamietajmy, ze samoloty maja obieg zamkniety i dodatkowo na 10000 metrow nie ma za wiele powietrza, zeby je wymieniac. Prawdopodobnie spuszcza sie troche powietrza, zeby nie rozwalilo kadluba. Pamietajmy, ze objetosc powietrza kiedy na zewnatrz mamy niskie cisnienie jest znacznie wieksza niz na powierzchni Ziemi.

Zrzucanie paliwa to nie jest na pewno. To sie robi na niskich wysokosciach przed ladowaniem.

 

hmm jeśli kadłub nie byłby w stanie wytrzymać różnicy ciśnien na 10000m, to po wyrównaniu tych ciśnień, tak samo nie powinien móc wytrzymać tej samej różnicy ciśnień już na dole... (gdy to wewnątrz mamy podciśnienie)

 

P.S...

 

A no chyba że można potem to powietrze uzupełnić... :)

Edytowane przez Muchozol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie jest to klima - oddawanie ciepła przez skraplacz klimatyzatora, stąd para. WC na pewno nie, bo to obiegi zamkniete. Paliwo również raczej nie, bo takie spuszczanie to chyba raczej nie jest zgodne z aspektami ochrony środowiska. Poza tym paliwo lotnicze jest drogie, po co to spuszczać???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewn nie jest to zrzut paliwa. Zawory do zrzutu paliwa są usytuowane na końcówkach skrzydeł, a same zrzuty odbywają się tylko w wyjątkowych okolicznościach i tylko w wydzielonych strefach w pobliży wielkich lotnisk na wysokościach rzędu 2-4km, nie na wysokościach przelotowych.

 

Nie wiem co to jest, ale myślę, że ma związek z układem klimatyzacji. Może zrzut skroplin, które zgromadziły się w jakimś specjalnym zbiorniku w czasie gdy samolot był na ziemi i klima pracowała przy upalnej pogodzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję Lamarcowi zajrzeć tu:

http://www.lotnictwo.net.pl/

To bardzo duże forum lotnicze i może tam znajdziesz odpowiedź. A poza tym mają taki dział "Samoloty na wysokościach przelotowych", gdzie jest dużo fotek takich jak Twoje.

Edytowane przez kuba_mar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samoloty zrzucają paliwo bardzo często - chodzi to o sytuacje kiedy samoloty lądują wcześniej niż to planowano. Samolot lądujący z pełnymi zbiornikami jast bardzo cięzki i mógłby się wręcz przełamac na pół. Nie zawsze takie zrzucanie odbywa się w wyznaczonych strefach - często są to dosyć przypadkowe miejsca. A gdzie

są "wyloty" takiego paliwa to nie wiem, ale Radku nie wydaje Ci się, żę gdyby były na końcówkach skrzydeł to było by to za blisko silników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pierwszy raz to widziałem nad Lublinem, a teraz mam na fotce smugę pary pod kadłubem samolotu. Czy to zwyczajowe opróznianie zawartości WC, czy cos innego?

W XXI wieku WC opróżniane jest na lotnisku, nikt nie chce rozsiewać chorób albo zabić kogoś zawartością toalety (choć podobno był kiedyś przypadek jak zmrożony "brykiet" z toalety omal nie zabił szypra japońskiego kutra).

A to najprawdopodobniej ślad z Drain Mast-u, który odprowadza zużytą wodę oraz przy okazji wodę z kadłuba samolotu o ile dobrze kojarzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samoloty zrzucają paliwo bardzo często - chodzi to o sytuacje kiedy samoloty lądują wcześniej niż to planowano. Samolot lądujący z pełnymi zbiornikami jast bardzo cięzki i mógłby się wręcz przełamac na pół. Nie zawsze takie zrzucanie odbywa się w wyznaczonych strefach - często są to dosyć przypadkowe miejsca. A gdzie

są "wyloty" takiego paliwa to nie wiem, ale Radku nie wydaje Ci się, żę gdyby były na końcówkach skrzydeł to było by to za blisko silników?

W odrzutowcach pasażerskich silniki są usytuowane dużo bliżej kadłuba niż końcówek skrzydeł, więc usytuowanie zaworów zrzutu paliwa na końcówkach skrzydeł jest rozwiązaniem bardzo logicznym, zwłaszcza że, jak ktoś wcześniej wspomniał, około połowa paliwa (jak nie więcej) jest zgromadzona w zbiornikach skrzydłowych.

 

Samoloty zrzucają paliwo bardzo rzadko, w Polskiej przestrzeni powietrznej istnieją chyba trzy strefy zrzutu paliwa, i takie sytuacje mają miejsce raz na rok, lub trochę rzadziej. Teraz latają nowoczesne samoloty, boeingi, airbusy itp, które mogą spokojnie lądować nawet zatankowane do pełna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje. Znalazłem taki tekst: "W Polsce usytuowanych jest ich tylko trzy w okolicach Warszawy, przy czym minimalna wysokość zrzutu paliwa jest określona na poziomie lotu 145., co w metrach daje wysokość ok. 4300m. Z tej wysokości zdecydowana większość - jeśli nie całość - zdoła wyparować zanim dotrze do ziemi. Natomiast żadne inne lotnisko takich stref nie posiada."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drain mast - trzeba poszukać niżej, jest fotka na stronie:

http://www.ef-heaters.com/

Drain Mast może odprowadzać też olej, nie wiedziałem ;)

http://www.b737.org.uk/apu.htm

 

Z dokumentu:

http://www.fzt.haw-hamburg.de/pers/Scholz/...DOCsysPaper.pdf

Wygląda na to, że samolot może mieć kilka takich odpowiedników

"studzienek ściekowych" i "kanałów burzowych" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Market

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Polecana zawartość

    • Astropolis Market - nowa platforma zamiast Giełdy
      Jak już niektórzy z was zapewne zauważyli, testuję nową usługę na Astropolis - Market. Jej celem jest próba zorganizowania (zdemokratyzowania) sprzedaży na Astropolis - zarówno tej giełdowej (niekomercyjnej), jak i tej bardziej zorganizowanej - czyli w pełni komercyjnej. Coraz więcej jest na Astropolis osób i podmiotów, które albo już próbują sprzedawać w partyzancki sposób wśród wątków giełdowych, albo pytają administrację o pozwolenie na rozpoczęcie takiej działalności.
        • Kocham
        • Lubię
      • 266 odpowiedzi
    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Dziękuję
        • Lubię
      • 60 odpowiedzi
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Kocham
        • Dziękuję
        • Lubię
      • 53 odpowiedzi
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Kocham
        • Dziękuję
        • Lubię
      • 73 odpowiedzi
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Kocham
        • Dziękuję
        • Lubię
      • 21 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.