Skocz do zawartości

Proszę o pomoc


Łukasz Z

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Żeby długo nie pisać... jestem początkującym i mam zamiar kupić pierwszy teleskop. Mój obecny ekwipunek to luneta 8-24x40 i książka "Niebo na weekend", którą właśnie czytam. Wasze forum też studiuję i są odpowiedzi na moje pytania. Jednak wiem, że to odpowiedzialna sprawa i pragnę zaczerpnąć rady z własnej perspektywy, a więc:

 

Budżet: max 1300 zł

 

Możliwości obserwacyjne:

- blok w mieście... na szczęście światło latarni aż tak nie dochodzi i niebo jest przyzwoite ( naprawdę) i nie martwcie się balkonem, bo to nie problem

- działka... no tu jest raj ( według mnie) niebo odpowiednio ciemne, bez światła lamp i hałasu miasta

 

Transport: Samochód oczywiście, ale Maluszek, więc "giganty" odpadają.

 

Moje opcje zakupu: ( Mam dylemat... stąd ten temat, bo nie chcę popełnić błędu)

1. SK1309EQ2 + Zestaw okularów i filtrów Celestron 1,25" <= link do zestawu deltaoptical.pl/deltasklep/shopping/product_enlarge.php?id=298&lang=pl&cur=PLN&PHPSESSID=4faf7ee4a82f99d6c1a193960395d56c

2. (Synta) SKDOB 6" + Zestaw okularów i filtrów Celestron 1,25"

3. SKP1501EQ3-2... w tym wypadku nieuzbrojony

4. (Synta) SKDOB 8"... tu też bez uzbrojenia

 

Moje przekonanie kieruję w stronę opcji nr 1 i 4, jednak czytając forum, zacząłem się coraz bardziej wahać, a w tej branży trzeba być zdecydowanym... Dlatego proszę o pomoc i radę osób doświadczonych. Będę wdzięczny. :D

Edytowane przez Łukasz Z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Dobsonem ciężko Ci będzie walczyć z balkonu. A tu pozwolę sobie zacytować pewnego bardziej doświadczonego kolegę: dobry teleskop to taki z którego będziesz korzystać jak najczęściej. Jeśli dasz radę dorzucić stówę to proponuję:

Skywatcher Mak 127 i montaż AZ3 w DO.

Zestaw kompaktowy, więc do malucha spokojnie wejdzie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach