Skocz do zawartości

początki


imers

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystich.

jestem początkującym pasjonatem "nieba". planuje sobie kupic jakiś teleskop.

z teleskopem miałem jedynie do czynienia na UJ w obserwatorium.

że budżet studenta jest mały to poradzcie za jakie minimalne pieniądze moge kupić już dobry sprzęt żeby zobaczyć "coś" więcej niż księżyc.

szukałem na forum jakiegoś tematu o parametrach ale nie znalazłem. macie jakieś ciekawe opisy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystich.

jestem początkującym pasjonatem "nieba". planuje sobie kupic jakiś teleskop.

z teleskopem miałem jedynie do czynienia na UJ w obserwatorium.

że budżet studenta jest mały to poradzcie za jakie minimalne pieniądze moge kupić już dobry sprzęt żeby zobaczyć "coś" więcej niż księżyc.

szukałem na forum jakiegoś tematu o parametrach ale nie znalazłem. macie jakieś ciekawe opisy???

Cześć.

Proponuje,żebyś przeczytał najpierw ten post,który linkuje i raz jeszcze zadał pytanie.

Co uwzględnić w pytaniu o teleskop

To pomoże w doborze ewentualnego teleskopu.

Witaj w klubie miłośników nocnego nieba. B)

Pozdrawiam,Rafał.

Edytowane przez ralph73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po pierwsze musisz napisać co chciałbyś obserwować.

Księżyc i planety, czy raczej DSy (galaktyki, mgławice, itp.)?

Musisz też określić skąd będziesz obserwował. Czy jest to balkon w dużym mieście, tereny podmiejskie, czy wieś z ciemnym jak smoła niebem.

 

Jeżeli interesuje Cię tani sprzęt, to obowiązkowo przeczytaj ten artykuł: Teleskop za jak najmniej.

Poza tym na Forum jest już "kilka" tematów z pytaniem o pierwszy sprzęt. Warto się z nimi zapoznać.

Edytowane przez ansmann
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po pierwsze musisz napisać co chciałbyś obserwować.

Księżyc i planety, czy raczej DSy (galaktyki, mgławice, itp.)?