Skocz do zawartości

Pierwszy teleskop - zakup w USA


mich_nicki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was, witam Ciebie serdecznie.

 

Mam na imię Michał i jestem z Wrocławia .Myślę, że na stałe już zagoszczę na forum astropolis. :-)

Można powiedzieć, że po wielu latach odkładania tematu zakupu teleskopu postanowiłem wydać parę zł na zakup - niekoniecznie od razu sprzętu najwyższej klasy. Jestem niestety zielony jak groszek w temacie teleskopów, niemniej - pierwszy krok postawiony - ten post.

 

Chcę kupić teleskop - refraktor lub reflektor (z tego co przeczytałem tego powinienem szukać) w USA - ze względu na niższe tam ceny. Skłaniam się ku firmom Meade lub Celestron. Telefkop to jednak nie koniec - zapewne do niego potrzebne będą dodatki w postaci okularu, etc... - wszystko w zależności od tego, co będzie dodatkowo dostępne w zestawie na aukcji :-)

 

1. Myślę, że mogę wydać do $250 tj. ok. 700zł.

2. Mieszkam we Wrocławiu, na osiedlu Kozanów (blok - 5 piętro, balkon 5x2,5m od strony zachodu).

Obserwacje dodatkowo będę prowadzić z różnych miejsc - jestem mobilny :-)

3. Chcę obserwować planety, księżyce - raczej galaktyki nie będą wchodzić w grę z racji budżetu(a może jednak tak-da się w tej cenie?).

Myślę też, aby od początku myśleć o astrofotografii - obecnie mam body Canon EOS 450D i 5D Mk2 - dlaczego nie spróbować? :-)

4. Mam 27 lat, jestem w pełni mobilny i obserwacje będę chciał prowadzić z różnych miejsc w europie w związku z wyjazdami.

 

Sprzęt jaki podaję jest tym jaki właśnie jest dostępny na ebayu - zatem wybór jest taki, jaki obecnie na aukcjach. Rynek tam jest większy niż allegrowy, zatem też o sprzęt na aukcji łatwiej - tak sądzę.

 

Zatem do rzeczy - modele :-)

1. Meade 4400 4.5"

2. Meade ETX-70 AT 70mm "Go-To" Refractor

3. Meade DS-114: 4.5" Equatorial Reflecting

4. Meade Jupiter DS-114

5. Meade 114EQ-DH

6. Meade ETX-90EC 90mm Catadioptric

7. Celestron Nexstar 80GT 80mm Go-To Refractor

8. Celestron 8 GPS