Skocz do zawartości

Pierwszy teleskop


Miss Pepper

Rekomendowane odpowiedzi

Hej kochani! planuję zakup pierwszego teleskopu, ale jestem raczej zielona i w temacie astronomii/astrofizyki i teleskopów samych w sobie. zastanawiam się nad Bresser Messier NT-203 203/1000 EXOS EQ-5. od razu dodam, że jestem dość ograniczona finansowo i raczej nie będę zajmować się astrofotografią. Co myślicie? Nadaje się, czy raczej nie? Jeśli nie, to moglibyście mi polecić coś lepszego w podobnej cenie? Dzięki z góry za odpowiedź ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej poniżej 3 tysięcy, bo taką kwotę mogę w miarę szybko zdobyć. oglądać chciałam w sumie wszystko, bo wszystko mnie fascynuje, ale najbardziej chyba mgławice i planety. mieszkam na wsi, dookoła praktycznie nie ma żadnych świateł, więc z tym nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że mgławice i planety wymagają od sprzętu czegoś zupełnie przeciwnego, a to oznacza, że nie ma teleskopu idealnego do obserwacji jednych i drugich. Można co najwyżej wypracować pewien kompromis.

 

Jak nie przeszkadzają ci gabaryty i waga, oraz masz auto żeby sobie gdzieś wyskoczyć na obserwacje, to do 3000zł, można kupić Newtona na dobsonie 8" lub nawet 10" (który w porównaniu do 8",znacznie ułatwi obserwację mgławic czy innych słabych obiektów i pokaże ciut więcej detalu).

Można też postąpić inaczej. Żeby zmniejszyć gabaryty i masę, można np. kupić 8" Newtona np. 200/1000 lub 200/800 i powiesić go na montażu azymutalnym np. TS SkyTee lub czymś podobnym. Bardziej praktyczne od dobsona w transporcie i złożenie na miejscu trwa dosłownie minutę.