Skocz do zawartości

sprzet dla poczatkujacego


jakub

Rekomendowane odpowiedzi

witam!!jestem poczatkujacym amatorem astronomi!zastanawiam sie nad kupnem teleskopu jestem w stanie wydac na niego ok 1200-1300zl jesli ktos moglby mo doradzic jaki w miare dobry sprzetza to kupie prosze o konkretne przyklady i co bede mogl prze niego zaobserwowac?mieszkam w miescie troszke poza ale jest dosc duzo swiatla bo mieszkam w poblizu elektrowni czy jest sens wogole w takich warunkach zaopatrywac sie w teleskop a jesli tak to jaki?prosze o wiele opini na ten temat.chcialbym rowniez podlaczyc do teleskopu aparat jaki jest odpowiedni do tych obo celow??bede wdzieczny za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo ciekaw, czy ktokolwiek na tym forum będzie w stanie zrozumieć Twoją powyższą wypowiedź...  :roll:  

 

A tak poza tym to witam nowego użytkownika forum ze stolicy Śląska...  :)  

 

 

Pozdrawiam,

 

 

Mateusz

 

Zrozumieć sie da ale odowiadać po raz 20 na takie samo pytanie będzie ciężko. Poczytaj proszę jakubie forum trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!!jestem poczatkujacym amatorem astronomi!zastanawiam sie nad kupnem teleskopu jestem w stanie wydac na niego ok 1200-1300zl jesli ktos moglby mo doradzic jaki w miare dobry sprzetza to kupie prosze o konkretne przyklady i co bede mogl prze niego zaobserwowac?mieszkam w miescie troszke poza ale jest dosc duzo swiatla bo mieszkam w poblizu elektrowni czy jest sens wogole w takich warunkach zaopatrywac sie w teleskop a jesli tak to jaki?prosze o wiele opini na ten temat.chcialbym rowniez podlaczyc do teleskopu aparat  jaki jest odpowiedni do tych obo celow??bede wdzieczny za odp

 

Jesli mieszkasz w poblizu świateł miejskich oznacza to że nie będziesz mial dużego pożytku z jasnego Newtona do obserwacji obiektów mgławicowych. Lekki poręczny Maksutow jakim jest MTO 11 CA będzie optymalnym zakupem za sumę jaką podałeś. Wkładając w to trochę wysiłku za 1300 zł masz sprzęt jak trzeba:

 

1. Sama tuba optyczna MTO kosztuje w firmie Astrokrak 795 zł.

2. Do tego pożądny statyw drewniany. Bez problemu pożna poszukać na Allegro. Koszt od 100 do 300 zł

3. Wypadałoby się tez zaopatrzyć w conajmniej dwa okulary. Firma Astrokrak ma ich w ofercie sporo. Ja brałbym Plossla 25 mm co daloby pow. 40 x oraz 12 mm co daloby pow. 83 x. Łączny koszt okularów 240 zł. Łaczny koszt całego zestawu 1335 zł. Oczywiście biorąc pod uwagę najdroższa wersje statywu na allegro. Jednak myślę że ze spokojem znajdziesz statyw bardzo dobry za 200 zł a nawet mniej.

 

Super by było gdyby udało ci się dozbierac kasę na 3 okular o krótszej ogniskowej. Dawałby on większe powiekszenie bo 83 x to 1/3 możliwości MTO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe kto weźmie na siebie odpowiedzialność za doradzanie ZRT i MTO jak człowiek potem zobaczy ile przez nie widać ?

 

A co byś proponował do ceny 1200 zł? Optisana 114/900 made in china? Ja wolałbym MTO produkcji rosyjskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe kto weźmie na siebie odpowiedzialność za doradzanie ZRT i MTO jak człowiek potem zobaczy ile przez nie widać ?

 

A co byś proponował do ceny 1200 zł? Optisana 114/900 made in china? Ja wolałbym MTO produkcji rosyjskiej.

 

Po pierwsze przez tego Optisana dużo więcej widać :salu:

 

Po drugie gdzie napisałem że polecam 114mm i to OPTISANA ????

 

Napisałem że nie polecam MTO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe kto weźmie na siebie odpowiedzialność za doradzanie ZRT i MTO jak człowiek potem zobaczy ile przez nie widać ?

 

A co byś proponował do ceny 1200 zł? Optisana 114/900 made in china? Ja wolałbym MTO produkcji rosyjskiej.

 

Jeżeli teleskop 114mm byłby wykonany dokładnie, to napewno pokazałby więcej niż ciemne MTO.

Jeżeli nie masz ciemneg nieba, to teleskopem za wiele nie zobaczysz, więc może warto zastanowić się nad lornetką na statywie. Jaśniejsze obiekty będziesz mógł nią spokojnie poobserwować, a gdybyś mógł czasami wyjechać za miasto pod ciemne niebo, to lornetka nie sprawi Ci dużo kłopotu. Lornetką można naprawde sporo zobaczyć :salu:

 

Pozdrowienia:

-Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe kto weźmie na siebie odpowiedzialność za doradzanie ZRT i MTO jak człowiek potem zobaczy ile przez nie widać ?
A czy ktokolwiek polecal ZRT? :)

 

Jeżeli nie masz ciemneg nieba, to teleskopem za wiele nie zobaczysz, więc może warto zastanowić się nad lornetką na statywie.
Albo mozna kupic teleskop dobry do obserwacji planet.

 

Jeżeli teleskop 114mm byłby wykonany dokładnie, to napewno pokazałby więcej niż ciemne MTO.
No wlasnie w tym problem - te teleskopy sa z tego co wiem dosc "loteryjne" i wymagaja przerobek (mam na mysli "statystyczne Chinskie" 114/900).

 

Wg. mnie swietnym zakupem bylby TAL 1(M) - Mizar. On da naprawde dobry obraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe kto weźmie na siebie odpowiedzialnoć za doradzanie ZRT i MTO jak człowiek potem zobaczy ile przez nie widać ?
A czy ktokolwiek polecal ZRT? :)

 

Wiesz Rafale kto często poleca ZRT ale taka zabawa do niczego nie prowadzi.

Gość ma jasne niebo i predysponowany jest sprzęt do planet tylko że takiego przyzwoitego w wymienionej cenie niema a i planety olbrzymy powoli na spory okres czasu odchodzą. Więc pozostaje wybrać coś pośredniego aby można było to jednocześnie zabrać za miasto celem delektowania się mglawicami, ale i o taki sprzęt cięzko.

 

U Atiego na stronie

http://www.moja.astronomia.er.pl/

widzę tylko lornetkę a uparł się na MTO ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po drugie gdzie napisałem że polecam 114mm i to OPTISANA ????

 

W takim razie nic nie wniosłeś do dyskusji. Pomóż forumowiczowi który zalozyl topic jaki teleskop wybrać do 1200 zł. Starałem się pomóc wybrać odpowiedni i moim zdaniem optymalny sprzęt. Skoro nie polecasz MTO napisz co polecasz. Bo narazie stwierdziłes tylko że nie polecasz mto. Jaki lepszy sprzęt wybierzesz do 1300 zł? Dlaczego nie polecasz mto? Napisz swoja sugestie co do wyboru sprzętu.

 

[ Add: Wto 17 Sie, 2004 ]

Hamal mam tylko lornetkę ale przez mto mialem zaszczyt spoglądac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po drugie gdzie napisałem że polecam 114mm i to OPTISANA ????

 

[ Add: Wto 17 Sie, 2004 ]

Hamal mam tylko lornetkę ale przez mto mialem zaszczyt spoglądac.

 

Wątpliwy to zaszczyt, może napiszesz recenzję ? Przez co jeszcze patrzyłeś ? Jak miałem 14 lat tez mi sie wydawało ze wiem wszystko :salu:

 

Nie polecam niczego bo nie widzę takigo sprzętu na polskim rynku za taką cenę, ale jeśli jestem przekonany że nie będzie to dobry wybor mam obowiazek zwrócić uwagę.

 

 

 

 

 

[ Add: 17 Aug 2004 18:51 ]

Panowie, doradzanie to nie zabawa ani loteria co by tu doradzić tym razem :roll: ludzie czasami bardzo długo zbieraja na sprzęt i nie mozna lekkomysle na podstawie swojego widzimisię doradzać tego czy tamtego teleskopu lub lunety. Rozgoryczenie takiego człowieka moze być potem wielkie i należy o tym pamiętać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widze takie "wyjscia" z sytuacji:

TAL 1(M) - swietna optyka, moze troche gorszy montaz

MTO - swietny i lekki obiektyw foto, moze sie rowniez nadawac jako przenosny teleskop "planetarny"

Yukon - dobra, przenosna luneta

lornetka na zurawiu - swietny sprzet np do szybkich obserwacji gwiazd zmiennych

 

Jest jeszcze Synta 114/900 - tu jest jej recenzja

 

Osobiscie wybralbym MTO albo Yukona - w przyszlosci moga sluzyc jako bardzo poreczny sprzet przenosny, a MTO jest dodatkowo bardzo dobrym obiektywem fotograficznym.

Czemu - za kilka lat przypuszczalnie kupisz wiekszy teleskop i 110 (114) mm "poprzednik" nie bedzie mial wtedy wiekszego zastosowania.

Ewentualnie, jesli bedzie to ostateczny sprzet na dlugi czas - najlepszy byly chyba TAL 1(M).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpliwy to zaszczyt, może napiszesz recenzję ? Przez co jeszcze patrzyłeś ? Jak miałem 14 lat tez mi sie wydawało ze wiem wszystko :salu:

Dlacezgo tak twierdzisz? Gdybym nie podal nigdzie swojego wieku chyba bys inaczej napisał. Nie wydaje mi się że wiem wszystko. Wiem jedynie to przez co udało mi sie spoglądać.

 

Nie polecam niczego bo nie widzę takigo sprzętu na polskim rynku za taką cenę, ale jeśli jestem przekonany że nie będzie to dobry wybor mam obowiazek zwrócić uwagę.

 

 

Naprawde uważasz że nie ma w tej cenie atrakcyjnego sprzętu? Myślałem, że polecisz jakąś lornetkę czy chociażby ZRT którego chyba też nie lubisz.

 

 

Panowie, doradzanie to nie zabawa ani loteria co by tu doradzić tym razem :roll: ludzie czasami bardzo długo zbieraja na sprzęt i nie mozna lekkomysle na podstawie swojego widzimisię doradzać tego czy tamtego teleskopu lub lunety. Rozgoryczenie takiego człowieka moze być potem wielkie i należy o tym pamiętać

 

Uważam, że doradzilem slusznie. Napisalem dość obszernego posta. Doradzilem to co sam chcialbym mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chciałbym doradzić to co pytający chciałby ( powinien) mieć

 

No to w tym topicu stwierdziłes że za sumę 1300 zł nie można kupić godnego wydania tych pieniędzy sprzętu. Okazuje się jednak że pytający może nie miec więcej pieniędzy i ciągłe zbieranie nie ma sensu poniewaz 1300 zł to jest po prostu granica. Niestety. Lepiej te pieniądze przeznaczyć na coś innego bo po prostu żadnego sprzętu ten o to człowiek miec nie może. A szkoda bo przecież sprzęt optyczny otwiera przed nami obrazy których golym okiem nie da się zobaczyć. :Cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamal ma racje. Jeśli ktoś uzbierał 1300 zł i jest to dla niego limit to nie może wydać kasy nierozsądnie, bo drugi raz może już takiej sumy nie mieć. MTO mnie zdecydowanie nie przekonuje. Lepiej nastawić się na używany sprzęt lepszej klasy. Sam chcaiłem sprzedać niegdyś Tała 100 za 1499,- PLN (ale sie teraz rozmyśliłem 8) ). A jeśli nie ma sprzętu w tej cenie to nie znaczy że gość ma brać coś niskiej jakości, bo na więcej go nie stać. Lepiej nie kupić nic, niż wywalić kasę w błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę się "wtryniać" ale jakbyś jednak znalazł klienta na Tała 100 za 1500zł to raczej warto natychmiast "opylić" jak już masz APO 100mm...

 

A nawet warto wziąć pod uwagę że sprzęt ok. rok używany to obniżka ceny nawet o 50% w stosunku do nówki...zatem ok. tysiąca byłoby też OK...

 

Ale oczywiście rób jak uważasz, możesz go nawet przekazać dla biednego młodego miłośnika astronomii na nagrodę w konkursie jak hojnie czyni Pan Jacek Uniwersał ze swoimi wyrobami (było o tym w którymś z wątków)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę się "wtryniać" ale jakbyś jednak znalazł klienta na Tała 100 za 1500zł to raczej warto natychmiast "opylić" jak już masz APO 100mm...

 

A nawet warto wziąć pod uwagę że sprzęt ok. rok używany to obniżka ceny nawet o 50% w stosunku do nówki...zatem ok. tysiąca byłoby też OK...  

 

Ale oczywiście rób jak uważasz, możesz go nawet przekazać dla biednego młodego miłośnika astronomii na nagrodę w konkursie jak hojnie czyni Pan Jacek Uniwersał ze swoimi wyrobami (było o tym w którymś z wątków)...

 

Po pierwsze, co to ma do tematu? Po drugie, odczep się już od moich teleskopów. Po trzecie znowu się pomyliłeś - mam APO 102mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.