Skocz do zawartości

Dobson 8


karola

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

planuję na dniach zakup:

Teleskop GSO Dobson 8" DeLuxe 203/1200 M-CRF (mikrofocuser 1:10, chłodzenie lustra) lub zwykłej 8 bez DeLuxe, ewentualnie rozsuwanego wezmę - trudno zdecydować ale wiem, że chcę 8 :) Prosiłabym bardzo o sugestie co warto dokupić do tego teleskopku, aktualnie wiem, że chcę adapter do kompaktu, ale czy konieczne będą filtry jakieś do księżyca? Okulary dołożyć? Jeśli tak to jakie? Jestem beznadziejnym laikiem, także prosiłabym o wsparcie bardziej doświadczonych kolegów. Co kupilibyście sobie do takiego Dobsonka?

I czy jak zamówię przez neta, to sklep np teleskopy.pl lub deltaoptica zabezpieczą odpowiednio taki sprzęt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej ;) Księżyca w pełni raczej się nie obserwuje bo mocno daje po oczach i jest mało detalu na jego powierzchni (jedynie na obrzeżach widać kratery). Można dokupić filtr polaryzacyjny, ale jak korzystałem z takiego wraz z Syntą 8" to obraz mi się nie podobał. Kwestia indywidualna. Okulary na pewno by się przydały, ale powiedz jaki masz budżet. Najlepiej kupić o krótkiej ogniskowej do planet, np. 6mm, do DSów 13-15mm i jakiś do przeglądu nieba 25-30mm. Do tego teleskopu nie są wymagane jakieś bardzo drogie okulary, ale jakbyś chciała zainwestować i zatrzymać je w razie zmieniania teleskopu to polecam serię ESów 6,7mm, 14mm i ES 26-30mm. To są bardzo dobre okulary, używka 400-600 zł (zależy który). Na pewno zatrzymałabyś je przy zmianie teleskopu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ze względu na to ile to waży nie biorę 10 albo 12 tylko 8 właśnie bo to jakoś dam radę utachać:)

Czyli dobrze będzie dokupić:

- filtr polaryzacyjny;

- okulary do krótkiej ogniskowej np 6 mm

- do DSów 13-15 mm

- do przeglądu 25-30 mm

Mógłbyś podać przykłady takich okularów?

Przepraszam, za wiedzową zachłanność, ale boję się wyrzucić pieniądze w błoto :)