Skocz do zawartości

Prośba o radę - M31


DominikRD

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie bo nie wiem czy mój tok rozumowania jest ok.

 

Wczoraj zebrałem trochę materiału:

12x600s, ISO 800

Teleskop główny: N150/750 + Canon 350D
Guider: 80/400 + Orion SSAG
Jeśli dobrze mam obliczone to:
Guider ma 2,3 "/pix, a główny teleskop 1,8 "/pix.
Jak się okazło 600s to zbyt za dużo jak na środek, który wygląda mono wypalony. Nie chciałbym stracić tego materiału to czy rozwiązaniem może być dozbieranie materiału w układzie:
20x600s, ISO 400
a potem podmienić środek?
Jestem w trakcie zapoznawania się z obróbką ponieważ jeszcze nie miałem okazji tego robić poza krzywymi i poziomami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej przedstawiam co mi wyszło. Do tego dokładam link do stack'a.

 

https://www.dropbox.com/s/589am1hp7op85dc/1.TIF?dl=0

 

Do obróbki usiądę jak wrócę do domu. Chodzi mi o opinię czy dalej "inwestować" w ten materiał i obniżyć ISO i palić dalej?

 

 

31.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku M31 da się ją obrobić nie wymieniając środka, ale jak masz taką potrzebę to dopal środek (krótsze czasy) i podmień.

Ja bym nie rezygnował z już zebranego materiału - nocy w nowiu u nas jak na lekarstwo.

 

Poszukam, bo nawet pisałem kiedyś tutek jak podmieniać środek.

 

P.

 

EDIT

Znalazłem:

Łączenie.pdf

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w PS.

 

30 s? Nie za mało ja bym użył 240 s. Poniżej stack 10x240 / ISO 800

Pokazujesz stack, a to nic nie znaczy - po obrobieniu dopiero będziesz w stanie stwierdzić ile możesz wykorzystać z materiału.

możesz palić 30sek ale wtedy uzyskasz tylko jasne jądro z lekko widoczną resztą galaktyki - wszystko zależy co chcesz podmienić.

 

Oczywiście możesz palić i po 240sek, ale czy to nie będzie strata czasu jak chcesz zastąpić tylko jądro i okolice?

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klatki kalibracyjne były? Widzę hoty.

 

Darki: 3x600s - tak mało bo nad ranem posypała się komunikacja z aparatem i po zawodach

Biasy: 30 szt.

Flaty: skyflats - tylko dziwne bo Maxim użył ich (mam je w JPG) i wyszło słabiej niż w DSS bez skyflatów (nie chce przyjąć JPG).

 

 

 

Paweł, znany mi jest ten tutorial :) Nie mogłem znaleźć natomiast porady jak to zrobić bez wymiany środka. Czy przypadkiem chodzi o to: http://astropolis.pl/topic/39756-astrofotografia-dla-poczatkujacego-tutorial/ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darki: 3x600s - tak mało bo nad ranem posypała się komunikacja z aparatem i po zawodach

nie używaj takiej ilości darków

 

Flaty: skyflats - tylko dziwne bo Maxim użył ich (mam je w JPG) i wyszło słabiej niż w DSS bez skyflatów (nie chce przyjąć JPG).

eeee - proponuję bez flatów i później sztucznego zrobić, albo zrobić porządnie flaty flatownicą.

 

Paweł, znany mi jest ten tutorial :) Nie mogłem znaleźć natomiast porady jak to zrobić bez wymiany środka. Czy przypadkiem chodzi o to: http://astropolis.pl/topic/39756-astrofotografia-dla-poczatkujacego-tutorial/ ?

Miło :-)

Nie do końca rozumiem. Co chcesz zrobić bez wymiany środka? obrobić zdjęcie?

 

Przyszło mi do głowy - sprawdziłbym czy rzeczywiście środek jest przepalony :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam Pawle bo w poprzednim poscie napisałeś, że da się obrobić M31 bez wymiany środka i jestem ciekaw. Tzn. jak sprawdzić czy rzeczywiście jest przepalony? Nie rozumiem.

 

Co do flatów to użyję sztucznego flata bo nie mam flatownicy.

 

Co do darków to wiem, za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam Pawle bo w poprzednim poscie napisałeś, że da się obrobić M31 bez wymiany środka i jestem ciekaw. Tzn. jak sprawdzić czy rzeczywiście jest przepalony? Nie rozumiem.

To, że coś jest białe wcale nie oznacza, że jest przepalone. Przepalone oznacza, że piksele w tym miejscu są nasycone (wartość 255 w 8bitowej skali). Z przepalonego obszaru nie wydobędziesz żadnego sygnału, natomiast jak coś nie jest przepalone to możesz nad tym obszarem jeszcze pracować.

Sprawdzić to możesz w programie graficznym (Photoshop, GIMP, PixInsight lub jakikolwiek inny) przy pomocy próbkowania (pipety) - jeśli na zdjęciu masz wartość 255 to masz przepalone.

Możesz obrabiać struktury M31 a oddzielnie jądro (nie zwracając uwagi na struktury zewnętrzne), wtedy je po prostu ściemniasz (krzywymi i poziomami). Następnie z tego samego materiału wyjściowego produkujesz dobre zdjęcie obszarów zewnętrznych. Łączysz i voila.

 

Dla bardziej doświadczonych nie stanowi problemu by obrabiać nieprzepalone jądro i zewnętrzne, ciemne struktury na jednym zdjęciu. Wtedy trzeba umiejętnie maskować.

 

P.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.