Jump to content

Barnard 143


mebelek
 Share

Recommended Posts

Ciemna mgławica Barnard 143.

Achromat SW80/400 , guid szukaczem na EQ5 , CCD SX MX-716.

RRGB , R 20x600 , RGB 4x300.

Jak ktoś może polecić dobre tutki do obróbki gwiazd to proszę, bo to chyba najbardziej u mnie szwankuje.

143_12duzy2.jpg

Edited by mebelek
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Hej,

zacznijmy od tego, że zdjęcie które wrzuciłeś jest powiększone ponad 100% (wyraźnie widac piksele). Zdjęcie jest niewyraźne i rozmyte - na pewno dobrze ustawiłeś ostrość?

 

P.

Link to comment
Share on other sites

Używam tych tańszych filtrów Baadera. Jak założę tylko filtr L to klatki mam szybko przepalone. L+R mogę robić po 600 s , przy samym L mogę zrobić najwyżej 180 s a i tak mocniejsze gwiazdy są już po tym czasie ogromnymi plackami. Nie twierdzę jednak że to prawidłowe postępowanie.

Edited by mebelek
Link to comment
Share on other sites

Guest wessel

No ale to jest błąd! filtr czerwony pokaże ci w luminancji - w uproszczeniu oczywiście- tylko to co jest czerwone. Wytnie wszystko z innych barw.

Popatrz na te parametry transmisji...

baader_rgb_transmission-1.gif

 

Sam sobie strzelasz w stopę. Jak masz za jasno to załóż filtr neutralny, szary.

 

Link to comment
Share on other sites

No ale to jest błąd! filtr czerwony pokaże ci w luminancji - w uproszczeniu oczywiście- tylko to co jest czerwone. Wytnie wszystko z innych barw.

Popatrz na te parametry transmisji...

attachicon.gifbaader_rgb_transmission-1.gif

 

Sam sobie strzelasz w stopę. Jak masz za jasno to załóż filtr neutralny, szary.

 

Wiem, zdaję sobie z tego sprawę.Teraz walczę z Galaktyką Barnarda, tam mało czerwonego i jak narazie słabo to wychodzi. Dlatego jako L planowałem do stacka wrzucić po równo klatek ze wszystkich kanałów , może to pomoże. Druga opcja to włożyć przed L jakiś filtr light pollution , mam neodymium moon and sky glow. Co myślisz o tym rozwiązaniu? Szary mam księżycowy , trochę za mocny chyba co ?

Link to comment
Share on other sites

Sam sobie strzelasz w stopę. Jak masz za jasno to załóż filtr neutralny, szary.

A filtr szary to nie jest strzelanie w stopę? Jak jest za jasno, to trzeba skrócić czas i tyle, nie ma innej opcji. Chyba, że w tej kamerze jest jakaś manipulacja gainem? Filtr ALP to również dobry pomysł.

Link to comment
Share on other sites

Guest wessel

Nie wiem, nigdy takich praktyk nie stosowałem. Ale... Twoja kamera ma potężną studnię i to co piszesz o wypalonych gwiazdkach wydaje sie mało prawdopodobne. Może coś źle odczytujesz z histogramu? Możesz pokazać np. 300 sekund luminancji czegokolwiek?

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem, nigdy takich praktyk nie stosowałem. Ale... Twoja kamera ma potężną studnię i to co piszesz o wypalonych gwiazdkach wydaje sie mało prawdopodobne. Może coś źle odczytujesz z histogramu? Możesz pokazać np. 300 sekund luminancji czegokolwiek?

Nie znalazlem 300 s ,zrobię coś to wstawię. Tak wygląda 180 s samego L

IMG308.jpg

Link to comment
Share on other sites

Robisz zdjęcia achromatem SW 80/400 z oryginalnym fokuserem? Dość odważnie, zważywszy że on ma problemy z osiowością nawet z niezbyt ciężkimi okularami 1,25". I na Twoim pierwszym zdjęciu widać to ugięcie. Więc polecałbym zmianę na 2" fokuser (albo refraktor na inny).

 

Druga rzecz że to jest szybki achromat - nie nadaje sie do fotografii kolorowej. Owszem korzystając z kamerki mono możesz ustawić osobno ostrość dla filtra R, G i B. Ale to znowu ciężko wykonalne z tym oryginalnym fokuserem.

 

Wg mnie najlepiej nadawałby sie on do fotografii w wąskich pasmach - OIII czy H-alfa, i pseudo-kolorowej fotografii złożonej z tych dwóch pasm.

Link to comment
Share on other sites

Robisz zdjęcia achromatem SW 80/400 z oryginalnym fokuserem? Dość odważnie, zważywszy że on ma problemy z osiowością nawet z niezbyt ciężkimi okularami 1,25". I na Twoim pierwszym zdjęciu widać to ugięcie. Więc polecałbym zmianę na 2" fokuser (albo refraktor na inny).

 

Druga rzecz że to jest szybki achromat - nie nadaje sie do fotografii kolorowej. Owszem korzystając z kamerki mono możesz ustawić osobno ostrość dla filtra R, G i B. Ale to znowu ciężko wykonalne z tym oryginalnym fokuserem.

 

Wg mnie najlepiej nadawałby sie on do fotografii w wąskich pasmach - OIII czy H-alfa, i pseudo-kolorowej fotografii złożonej z tych dwóch pasm.

Absolutnie masz rację. Po prostu focę tym co mam. Myślałem o TS 65APO, ale jak był w sklepie dawno temu za około 2 tyś ,to mi było drogo.Ile teraz kosztuje wszyscy wiedzą .

Chętnie kupię jakiś lepszy używany focuser do tego SW80/400, ale jakoś na giełdzie nic sie nie pokazuje.

Co do ustawiania ostrości to zauważyłem ,że jest taka sama na R i Ha , a potem inna ale taka sama dla B,G i O, Czyli wystarczy dwa razy ustawić dla wszystkich kanałów.

Edited by mebelek
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 44 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.