Skocz do zawartości

Barnard 143


mebelek

Rekomendowane odpowiedzi

Ciemna mgławica Barnard 143.

Achromat SW80/400 , guid szukaczem na EQ5 , CCD SX MX-716.

RRGB , R 20x600 , RGB 4x300.

Jak ktoś może polecić dobre tutki do obróbki gwiazd to proszę, bo to chyba najbardziej u mnie szwankuje.

143_12duzy2.jpg

Edytowane przez mebelek
  • Lubię 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam tych tańszych filtrów Baadera. Jak założę tylko filtr L to klatki mam szybko przepalone. L+R mogę robić po 600 s , przy samym L mogę zrobić najwyżej 180 s a i tak mocniejsze gwiazdy są już po tym czasie ogromnymi plackami. Nie twierdzę jednak że to prawidłowe postępowanie.

Edytowane przez mebelek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale to jest błąd! filtr czerwony pokaże ci w luminancji - w uproszczeniu oczywiście- tylko to co jest czerwone. Wytnie wszystko z innych barw.

Popatrz na te parametry transmisji...

baader_rgb_transmission-1.gif

 

Sam sobie strzelasz w stopę. Jak masz za jasno to załóż filtr neutralny, szary.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale to jest błąd! filtr czerwony pokaże ci w luminancji - w uproszczeniu oczywiście- tylko to co jest czerwone. Wytnie wszystko z innych barw.

Popatrz na te parametry transmisji...

attachicon.gifbaader_rgb_transmission-1.gif

 

Sam sobie strzelasz w stopę. Jak masz za jasno to załóż filtr neutralny, szary.

 

Wiem, zdaję sobie z tego sprawę.Teraz walczę z Galaktyką Barnarda, tam mało czerwonego i jak narazie słabo to wychodzi. Dlatego jako L planowałem do stacka wrzucić po równo klatek ze wszystkich kanałów , może to pomoże. Druga opcja to włożyć przed L jakiś filtr light pollution , mam neodymium moon and sky glow. Co myślisz o tym rozwiązaniu? Szary mam księżycowy , trochę za mocny chyba co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie strzelasz w stopę. Jak masz za jasno to załóż filtr neutralny, szary.

A filtr szary to nie jest strzelanie w stopę? Jak jest za jasno, to trzeba skrócić czas i tyle, nie ma innej opcji. Chyba, że w tej kamerze jest jakaś manipulacja gainem? Filtr ALP to również dobry pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, nigdy takich praktyk nie stosowałem. Ale... Twoja kamera ma potężną studnię i to co piszesz o wypalonych gwiazdkach wydaje sie mało prawdopodobne. Może coś źle odczytujesz z histogramu? Możesz pokazać np. 300 sekund luminancji czegokolwiek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, nigdy takich praktyk nie stosowałem. Ale... Twoja kamera ma potężną studnię i to co piszesz o wypalonych gwiazdkach wydaje sie mało prawdopodobne. Może coś źle odczytujesz z histogramu? Możesz pokazać np. 300 sekund luminancji czegokolwiek?

Nie znalazlem 300 s ,zrobię coś to wstawię. Tak wygląda 180 s samego L

IMG308.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz zdjęcia achromatem SW 80/400 z oryginalnym fokuserem? Dość odważnie, zważywszy że on ma problemy z osiowością nawet z niezbyt ciężkimi okularami 1,25". I na Twoim pierwszym zdjęciu widać to ugięcie. Więc polecałbym zmianę na 2" fokuser (albo refraktor na inny).

 

Druga rzecz że to jest szybki achromat - nie nadaje sie do fotografii kolorowej. Owszem korzystając z kamerki mono możesz ustawić osobno ostrość dla filtra R, G i B. Ale to znowu ciężko wykonalne z tym oryginalnym fokuserem.

 

Wg mnie najlepiej nadawałby sie on do fotografii w wąskich pasmach - OIII czy H-alfa, i pseudo-kolorowej fotografii złożonej z tych dwóch pasm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz zdjęcia achromatem SW 80/400 z oryginalnym fokuserem? Dość odważnie, zważywszy że on ma problemy z osiowością nawet z niezbyt ciężkimi okularami 1,25". I na Twoim pierwszym zdjęciu widać to ugięcie. Więc polecałbym zmianę na 2" fokuser (albo refraktor na inny).

 

Druga rzecz że to jest szybki achromat - nie nadaje sie do fotografii kolorowej. Owszem korzystając z kamerki mono możesz ustawić osobno ostrość dla filtra R, G i B. Ale to znowu ciężko wykonalne z tym oryginalnym fokuserem.

 

Wg mnie najlepiej nadawałby sie on do fotografii w wąskich pasmach - OIII czy H-alfa, i pseudo-kolorowej fotografii złożonej z tych dwóch pasm.

Absolutnie masz rację. Po prostu focę tym co mam. Myślałem o TS 65APO, ale jak był w sklepie dawno temu za około 2 tyś ,to mi było drogo.Ile teraz kosztuje wszyscy wiedzą .

Chętnie kupię jakiś lepszy używany focuser do tego SW80/400, ale jakoś na giełdzie nic sie nie pokazuje.

Co do ustawiania ostrości to zauważyłem ,że jest taka sama na R i Ha , a potem inna ale taka sama dla B,G i O, Czyli wystarczy dwa razy ustawić dla wszystkich kanałów.

Edytowane przez mebelek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.