Skocz do zawartości

Jaki okular do DS dla SW 150/750?


otykarol

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jaki okular byście polecili do obserwacji DS dla SW 150/750?

Myślę o czymś w okolicach 13mm.

Mój budżet to max 500 zł.

Dodam, że jestem początkujący i będzie to mój pierwszy zakupiony okular spoza fabrycznych dołączonych do teleskopu. Wcześniej używałem Sky Watchera 70/700 i niedawno przerzuciłem się na 150/750.

Zbliża się majówka, zabieram go pierwszy raz daleko za miasto i chciałbym coś fajnego z tego teleskopu wycisnąć - co da wyraźnie zauważalną różnicę w porównaniu do okularów fabrycznych :)

Pozdrowienia,
Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ES 24mm 82deg da źrenicę wyjściową 24mm/5=4,8mm. Maxvision, Luminos. 

Ale potrzebujesz ciemne niebo do tej ŹW. 

Pod gorszym niebem, szukaj ogniskowej krótszej, wtedy ŹW będzie mniejsza, ale obraz będzie ciemniejszy. 

Fajne są okulary 100st ale to już poza budżetem. 

To teleskop do szerszych pól, nie do dużych powiększeń. Okulary powinny być lepiej skorygowane, bo to światłosilne stworzenie F5. 

ESy to minimum w takim teleskopie.

Ale tańsze okulary też coś pokażą, chociaż nie wycisną z tuby wszystkiego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że mam trochę zamieszania teraz - czy brać ok. 14 mm czy 24 mm? Mam prawie zerowe doświadczenie. Co byłoby lepszego dla mojego teleskopu do obserwacji obiektów z Katalogu Messiera?

Drugie pytanie: czy wszystko poniżej ES to faktycznie badziewie? Rozważałem też Hyperiona 13mm. 470 zł w porównaniu do 740 zł za ES robi mi sporą różnicę - pytanie jak z jakością? Może są jakieś inne okulary w tym budżecie warte rozważenia?

W miejscu, do którego będę jeździł mapka pokazuje 0.00 zanieczyszczenia, chociaż to 70 km od Warszawy - podejrzewam że w praktyce nie będzie to najciemniejsze niebo. (poprawka: wg ATLAS 2015 pokazuje Bortle class 4 - https://www.handprint.com/ASTRO/bortle.html)

Edytowane przez otykarol
Odnośnik do komentarza