Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Na początek chciałem się ze wszystkimi przywitać.

Jestem początkującym amatorem w kwestii astronomii, ale zdjęcia różnego rodzaju robię od ponad 20 lat. Mój aparat to Nikon D7100, do tego obiektywy od 10 do 300 mm, o różnym świetle.

Zrobiłem dotychczas kilka zdjęć Drogi Mlecznej, kilka zdjęć podczas deszczy meteorów, zdjęcia Księżyca, koniunkcji planet, przejść planet na tle tarczy Słońca itp.

Popróbowałem mgławic, czy skupisk gwiazd, ale efekty są dalekie od oczekiwanych.

Nie posiadam montażu pozwalającego śledzić ruch gwiazd, więc robię zdjęcia z czasami według reguły 500 i próbuję to jakoś sensownie złożyć. Tutaj pojawia się moje pierwsze pytanie.

Czy jest szansa na dobre jakościowo zdjęcie np M31przy obiektywie 150 mm i świetle 2,8 (zakładam lekkie przymknięcie) i czasach naświetlania 2 s (wielokrotność i składanie), lub 200 mm i świetle 4, naświetlanie 1,5 s, czy jednak muszę mieć układ śledzący i dłużej naświetlać pojedyncze klatki?

Mam oczywiście również jaśniejsze obiektywy, ale o krótszych ogniskowych.

 

Proszę o odpowiedź, lub jeśli gdzieś są gotowe odpowiedzi o podanie linka do odpowiedniego wątku.

 

Pozdrawiam,

Tomasz B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Definicja "dobre jakościowo zdjęcie" jest niezmiernie mało precyzyjna i zależy od subiektywnej oceny.

Moja subiektywna ocena mówi NIE, chociaż z pewnością wiele osób zarejestrowało w ten sposób ten obiekt i są z efektu zadowolone.

 

Prosty układ śledzący warto zastosować (nie jest to drogie i skomplikowane), efekt będzie radykalnie lepszy. 

Z nieruchomego statywu niezłe efekty uzyskasz fotografując Drogę Mleczną. Zastosuj do tego krótkoogniskowy, szerokokątny obiektyw. Oczywiście w każdym wypadku niezmiernie ważne jest czarne niebo i dużo materiału. Nie minuty a godziny naświetlania.

 

 

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.