Skocz do zawartości

Montaż "Wirus 2020"


Gość wessel

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

 

Gratuluję wszystkim Drukarzom wspaniałych efektów pracy i cierpliwości. Jako projektant własnych rozwiązań doskonale wiem, co piszę. :)

 

Kolega podesłał mi ten projekt z thingiverse zanim znalazłem ten wątek. Przyznam, że się najarałem i chciałbym to zrobić, ale jak tak czytam, to mi emocje opadają. Nie mniej jednak, mam nadzieję, że mój Creality Ener 3 Pro dałby radę to wydrukować. 

 

Powiedzcie mi proszę, dlaczego drukujecie akurat w PET-G?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo mam to dobrze opanowane. PLA odpada z wiadomych powodów, a na ABS jeszcze się nie przestawiłem, poza tym do takich rozmiarów to komora by się przydała.

Posłuchaj, to nie jest trudne do wydrukowania, choć trzeba uważać na wiele detali. Schody zaczynają się później :)

Edytowane przez wessel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, co masz namyśli pisząc "z wiadomych powodów"?

 

Ja zacząłem od PLA raptem 2 miesiące temu. Jest to twardy i kruchy, ale dobry materiał na konstrukcje takie jak mój derotator - nie za bardzo "pracujące". Ale kiedy córce drukowałem takiego 60-centymetrowego składanego z części smoka, to wiele elementów się połamało. Czy PET-G poddaje się lekko?

 

Tak więc, dlaczego PET-G, a nie PLA?  Używasz niepreźroczystego filamentu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PLA jest nieodporny na długotrwałe obciążenia odkształca, się. Zrób test - wydrukuj rurkę i połóż na niej w poprzek długopis na 2 miesiące. W Słońcu.

Tak, do montażu użyłem nieprzezroczystego filamentu PET-G Carbon Black frmy Nebula. Do guiderów bardzo się nadaje, bo jest pierońsko sztywny, ale i tak w miejscach kontaktu z metalem robię wstawki z duraluminium.

Edytowane przez wessel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jakaś super różnica (warta w tym przypadku wydania ekstra pieniędzy) między jakimś tam zwykłym dobrym PET-G , a tym Carbon? Pytam, było nie było, eksperta. Nie widzę możliwości kupienia tego filamentu Nebula, mam za to dostęp do całkiem niezłego Ooznest, ale nie mają Carbon. 

 

Odpowiedz mi proszę i kończę ten offtop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem ekspertem. Wydaje mi się jednak, że źle interpretujesz nazwę. Carbon Black to określenie koloru a nie rodzaju filamentu. Możesz go kupić w sklepie reaktor3D, wysyłkowo. Kosztuje 85 zł kilogram.

Edytowane przez wessel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem ciekaw wyników :)

 

Główna powierzchnia toczna Ra składa się z 3 elementów, do tego ma otwartą budowę (podkowa), jak to będzie działaś na obrzeżnych częściach ?

 

Koniecznie zrób testy na bocznych elementach, nie tylko na centralnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba inaczej się nie da. Już samo ustawianie na Polaris wymaga wyjazdu na boczne bieżnie. Jest wersja do wydruku w całości bieżni, ale do tego wymagana jest większa drukarka. Moja ma stół 235x235 mm a to za mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Pięknie. To już chyba trzeci w Polsce?

Tak się przyglądam... procedury ustawiania na Polaris sugerowanej przez autoranie da się zastosować, bo obiektyw nie jest w osi obrotu Ra...

Edytowane przez wessel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wessel napisał:

Pięknie. To już chyba trzeci w Polsce?

Tak się przyglądam... procedury ustawiania na Polaris sugerowanej przez autoranie da się zastosować, bo obiektyw nie jest w osi obrotu Ra...

:-) Oby było coraz więcej bo projekt się kapitalnie rozrasta.
Da się. Wydrukowałem stopkę Arca Swiss i tak ją zamocowałem żeby obiektyw był w osi. 90sek robi bez zająknięcia na 50mm. Przy najbliższej okazji chcę przetestować guiding i jakąś dłuższą ogniskową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Guiding uruchomiony :D
Zauważyłem, że musi działać tylko PHD2 bez OATControl. Jeśli łączysz trackera to musisz to robić tak długo (rozłączać, łączyć itd.) aż na LCD zobaczysz bieżące współrzędne RA i DC. dopiero potem wciskasz OK na sterowniku Arduino i robisz Polar alignement. 
Udało mi się zrobić 300sek klatki na 70mm,
Crop środka kadru:

_DSC3066.jpg.1242472df4042199f180a5ae6c9ef1c0.jpg

i 300sek M31

_DSC3068.thumb.jpg.94a472bce53f0237ddde7cefe7f9cbed.jpg

To pojedyncze klatki na ISO 160 bo i tak latarnie zabijają wszystko ale dla testów styknie ;-)

Edytowane przez tomekfsx1
  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.