Jump to content

Meandry pracy z ASI 178MMC


kubaman
 Share

Recommended Posts

Trochę licząc na Waszą pomoc, trochę w ramach raportu z pola walki, a trochę w ramach ciekawostki.

 

Kamera ASI 178 MMC (USB 3.0) podpięta do RASA i na montażu CEM120 EC podpięta do wbudowanego w oś DE huba USB 3.0.

Dalej z monta kablem zasilającym USB 3 do lapka.

 

Gain 0, temperatura -20 stopni (równiutko i stabilnie), pozyskiwanie za pomocą SGP.

 

Kalibracja trzech klatek po kolei, wszystkie dobre wszystkie fajne jedno pa drugiej co 60 sekund z kamerki.

Kalibracja Flatem, biasem i darkiem i co najważniejsze wykonana w ramach tych samych ustawień i jednego procesu w PIXie.

 

Oto wyniki dla dolnego narożnika:

Klatka 1:

obraz.png.3717a53971ebbf08687c7269d49c6da4.png

 

Klatka 2:

obraz.png.4ad364eec9dd009d57f0387c60e9e0c7.png

 

Klatka 3:

obraz.png.04f7d382985a6fb78faa943320e8aacc.png

 

 

i tak na wszelki dla upewnienia się kolejna klatka:

obraz.png.5f91b91eaf4653e99618839a66bc679f.png

 

Mówiąc krótko, takie wyniki są cały czas. Kalibracja darkiem daje różne wyniki w zależności od konkretnego suba. na niektórych materiałach jest może 10% takich zmienionych klatek, na niektórych 70%, a tylko 30% koryguje się prawidłowo. Skutek - muszę obcinać kadry, które i tak są bardzo wąskie.

 

Ma ktoś jakiś pomysł?

 

 

 

 

Edited by kubaman
Link to comment
Share on other sites

Mam tą samą kamerę - aż sprawdziłem sobie suby z ostatniej sesji.

Wszystkie są skalibrowane identycznie. Jedyna różnica, że ja palę na dużych gainach i krótkich czasach.

Ale mam też materiał z kometą (gain 100 i czasy po 120s) i M101 (gain 50 i czasy po 300s) tylko jeszcze przed kalibracją. Jak zrobię kalibrację to dam znać jak to wygląda.

 

Podejrzewałbym tak jak pisze Tayson - jakieś niestabilności napięcia podczas rejestrowania (co wpływa na różnice w amp-glow) albo rozbieżności procesu kalibracji (spróbuj może skalibrować innym dowolnym programem- SiriL, AS, Maxim...)

Link to comment
Share on other sites

Hub w CEM120 to prawdziwy zasilany hub USB 3.0, nie to co w CEM60

Jak kiedyś robiłem darki zrobiłem dla porównania przez huba i prosto z kamerki do lapka - nie było różnicy.

Zresztą ASI 1600 nie ma tego problemu.

 

Spróbuję kalibracji DSSem.

Edited by kubaman
Link to comment
Share on other sites

A miałeś włączoną optymalizację darka przy kalibracji? Jeżeli tak, to może program wylicza dziwne współczynniki i (niepotrzebnie) przeskalowuje dak. To może dawać takie efekty. Jeszce jedno: jak wygląda statystyka tych skalibrowanych klatek - poziomy tła podobne, czy różne?

 

Mógłbyś ewentualnie umieścić gdzieś biasa master darka i flata i do tego trzy surowe lighty (taki, który  u Ciebie kalibrował się dobrze, z nadkorekcją i nieskorygowany).

Link to comment
Share on other sites

Też o tym myślałem. Mam włączoną optymalizację, ale to dlatego, że bez tego jest dużo gorzej, jest większy zakres nieskorygowanego AMP glow.

W ciągu ostatniej doby zrobiłem pewnie z 100 kalibracji i porównywałem.

 

Mogę wrzucić ale to potrwa :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 134 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.