Skocz do zawartości

NGC7023 i nierówna walka z gradientem


OnlyAfc

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś już fociłem ten obiekt, ale postanowiłem, że spróbuję jeszcze raz (pewnie nie ostatni) i wypalę parę godzin irysa.

Walczyłem dobrych parę godzin z gradientem tła, nie mogąc zrozumieć, czemu, mimo prawie 6h materiału nadal nie zmniejsza się i niestety, nie znalazłem rozwiązania.

 

Wypałem w sumie 80x 300s, ale odpadło 16 klatek z różnego powodu (ostrość, pojechanie, zbyt wczesna pora i za jasne tło)

do tego 40 darków + flaty i + 100 biasów.

stack_test-11.thumb.jpg.ac42505508f6b7b5f29a08154d144fe1.jpg

Na pojedynczej klatce skalibrowanej też ten szum jest widoczny i nic nie mogę z nim zrobić.

test-single-calibrated.jpg.2c0fa595ce2be17187a7cb3cda76c066.jpg

 

Zakładam, że problem jest z ilością bitów mojego Canona 1000D, ale zastanawiam się, czy aż tak bardzo to powinno być widoczne.

 

Będę wdzięczny za każdą rade, jak się tego gradientu pozbyć (bo jedyny, jaki znalazłem, powoduje automatycznie mydło). Oraz ogólnie za rady, odnośnie obróbki, bo to jeszcze na pewno kuleje.

  • Lubię 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Robson_g napisał:

W czym obrabiasz? Pix ma bardzo dobre narzędzia do wyrównywania tła. Spod jakiego nieba to robiłeś? 

Najpierw stack w APP z "usunięciem" LP i wyrównaniem tła, potem PS i zabawa w wyciąganie tego, co tam jest.

Tak wygląda stack po usunięciu LP i wyrównaniu tła:
https://drive.google.com/file/d/113ABMlsx0rnQOoLUkYet5dkh-dAsXNn5/view?fbclid=IwAR3XASXgGpreTT1rp96SLRcuMtpxKSYiHmPBqjmHubNXq3pS-6Mii3kwmsc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Materiał jest raczej źle skalibrowany, masz poucinany histogram co skutkuje czymś takim (tu tylko strecz):

 

obraz.png.70156d6d232f7f7f14c6336041be2426.png

 

Poza tym materiał zachowuje się trochę jak 8 bitów.

Szumu tu jest niewiele, bo całe zdjęcie jest podziurawione brakiem informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@OnlyAfc Kuba dobrze mówi. Mi też ten materiał wychodził jak z 8 bit ale zrobiłem sobie żeby wyglądał na 16 ;) Dzięki za stack. Pewnie jeszcze raz to sobie przerobię bo nie podoba mi się efekt końcowy.

 

5irys_1080.jpg

Edytowane przez _Spirit_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem Irysa we wrześniu. Suby 10 min i F3.3 pod dobrym niebem. Wykopcilem 9h ale wolałbym z 20h. Popularny obiekt, ale jest trudny, szczególnie jak się chce pokazać jego pyłowe otoczenie. Niebieskie i jasne centrum intuicyjnie każe myśleć, że już jest dość materiału, a jak się wystreczuje, to widać, że ciągle za mało :)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.