Skocz do zawartości

Książki dla początkujących


monszka

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

 

Z góry przyznaję, że jestem totalnym laikiem a wszelka wiedza jaką mam jest ze szkoły, ponadto nie jestem orłem z fizyki. Mimo to bardzo interesuje mnie temat kosmosu i postanowiłam w końcu poważnie zainteresować się tematem. Od czego zacząć? Macie do polecenia jakieś książki, może niekoniecznie stricte naukowe, ale popularno-naukowe, dokumentalne? Tak, żeby nie trzeba było ruszać swoich ostatnich komórek ale jednak dowiedzieć się jakiś historii/ciekawostek? Małymi kroczkami ale do przodu :)

 

Dzięki za wszelkie odpowiedzi! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej hej,

 

Dzięki bardzo za poleceniem, wygląda obiecująco.

 

Odnośnie pytania, kosmos czy astronomia - powiem, że naiwnie myślałam że to to samo. Ktoś mi kiedyś powiedział, że na wszechświat można patrzeć jak na nadmuchiwany balon - rozszerza się w każdym możliwym kierunku, co jednocześnie sprawia, że odległości między poszczególnymi obiektami też powoli wzrastają (tu muszę podkreślić, że kogoś parafrazuję, więc może nie do końca jest prawdą to co teraz mówię). Inny ciekawy fakt - im szybciej się poruszamy, tym czas płynie wolniej. Właśnie takich rzeczy szukam, takich, które zainteresują tematem a nie przytłoczą ilością informacji ciężkich do przyswojenia. Być może jeszcze jakaś ciekawa lektura przyjdzie Ci do głowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei mogę polecić kurs "Wprowadzenie do kosmologii" w Copernicus college.

https://www.copernicuscollege.pl/kursy/wprowadzenie-do-kosmologii

 

A z książek, to autorstwa Neil deGrasse Tyson'a. Ma ich trochę, czytałem astrofizykę dla zabieganych i kosmiczne zachwyty - totalny entry level i tak się przyjemnie czyta, że książkę połykasz w jeden wieczór.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach