Skocz do zawartości

Średniej wielkości i nośności montaż do zmotoryzowania?


Miesilmannimea

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

Dorabiam właśnie napędy do małego EXOSa-1 - wydaje się, że  będzie fajny do krótszych ogniskowych ew. do zabierania na wyjazdy.

Ale pewnie Niutka 200/1200 nie poniesie ;) W związku z tym zaczynam się rozglądać za tanim, niekoniecznie popularnym montażem bez własnych silników, który nadawałby się do zmotoryzowania z potencjałem na solidne prowadzenie a to metrowego refraktora a to dużego Niutka do powiedzmy 12"...

Czyli potrzebny montaż, który jest dobrze wykonany mechaniczne - dobrej jakości przekładnie, dobre łożyskowanie - taki żebym nie musiał go rozbierać na części i wymieniać wszystkich łożysk tylko ograniczył się do zrobienia napędów.

 

Nie znam się za bardzo na montażach - wiem, że są jakieś 5 i 6 i pro ale nie znam kompletnie mniej popularnych marek. Możecie podpowiedzieć czym się zainteresować? Nie musi być popularny, ma być solidny. Plan jest taki, żeby stał na balkonie ew. podwórku na słupie - nigdzie nie będę go taszczył, może więc ważyć i 30kg ;)

 

Z góry dzięki!

Edytowane przez Miesilmannimea
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Miesilmannimea zmienił(a) tytuł na Średniej wielkości i nośności montaż do zmotoryzowania?
Godzinę temu, Miesilmannimea napisał(a):

DIY już w zasadzie robię na bazie przekładni harminicznych. Prototyp działa :) Żeby kontynuować pracę muszę mieć coś drugiego, żeby ten pierwszy spokojnie zdemontować...

Ja zrobię chyba klasykę gatunku, czyli na przekładniach ślimakowych. Tę do osi R.A. - zlecę zrobienie jej na zamówienie. Do osi deklinacji pójdzie przekładnia z Aliexpress

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Marcin_G napisał(a):

Ta opcja. Napisalbym nawet: coś co będzie lepsze niż masowa produkcja chińska