Skocz do zawartości

Średniej wielkości i nośności montaż do zmotoryzowania?


Miesilmannimea

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

Dorabiam właśnie napędy do małego EXOSa-1 - wydaje się, że  będzie fajny do krótszych ogniskowych ew. do zabierania na wyjazdy.

Ale pewnie Niutka 200/1200 nie poniesie ;) W związku z tym zaczynam się rozglądać za tanim, niekoniecznie popularnym montażem bez własnych silników, który nadawałby się do zmotoryzowania z potencjałem na solidne prowadzenie a to metrowego refraktora a to dużego Niutka do powiedzmy 12"...

Czyli potrzebny montaż, który jest dobrze wykonany mechaniczne - dobrej jakości przekładnie, dobre łożyskowanie - taki żebym nie musiał go rozbierać na części i wymieniać wszystkich łożysk tylko ograniczył się do zrobienia napędów.

 

Nie znam się za bardzo na montażach - wiem, że są jakieś 5 i 6 i pro ale nie znam kompletnie mniej popularnych marek. Możecie podpowiedzieć czym się zainteresować? Nie musi być popularny, ma być solidny. Plan jest taki, żeby stał na balkonie ew. podwórku na słupie - nigdzie nie będę go taszczył, może więc ważyć i 30kg ;)

 

Z góry dzięki!

Edytowane przez Miesilmannimea
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Miesilmannimea zmienił(a) tytuł na Średniej wielkości i nośności montaż do zmotoryzowania?
Godzinę temu, Miesilmannimea napisał(a):

DIY już w zasadzie robię na bazie przekładni harminicznych. Prototyp działa :) Żeby kontynuować pracę muszę mieć coś drugiego, żeby ten pierwszy spokojnie zdemontować...

Ja zrobię chyba klasykę gatunku, czyli na przekładniach ślimakowych. Tę do osi R.A. - zlecę zrobienie jej na zamówienie. Do osi deklinacji pójdzie przekładnia z Aliexpress

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Marcin_G napisał(a):

Ta opcja. Napisalbym nawet: coś co będzie lepsze niż masowa produkcja chińska

 

Jeśli juz chcesz robić przekładnie od zera to dlaczego nie cierną? Banalna w konstrukcji, jeśli tylko poprawnie wyszlifować koło... O wiele prostsze nie robienie poprawnej slimacznicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Miesilmannimea napisał(a):

 

Jeśli juz chcesz robić przekładnie od zera to dlaczego nie cierną? Banalna w konstrukcji, jeśli tylko poprawnie wyszlifować koło... O wiele prostsze nie robienie poprawnej slimacznicy...

Bo nie wiem, czy mechanicznie poradzę sobie z tematem docisku.

Ślimak, to ślimak - jest zazębienie, jest napęd....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również buduję montaż, bardzo prosty paralaktyk. Aktualnie mam problem ze sterownikiem onstep, ale rozwiązanie to kwestia czasu. Oparty jest na przekładniach ślimakowych, ale mocno rozważam przekladnie oparte o pasy napędowe, co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam panowie być może oczywistą oczywistość:

 

Zrobienie przekładni, a zrobienie montażu to dwie różne rzeczy:)

 

Imho lepiej zrobić montaż z kiepską przekładnią niż super przekładnię która nie będzie używana bo montaż nie jest ogarnięty 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Behlur_Olderys napisał(a):

Powiem Wam panowie być może oczywistą oczywistość:

 

Zrobienie przekładni, a zrobienie montażu to dwie różne rzeczy:)

 

Imho lepiej zrobić montaż z kiepską przekładnią niż super przekładnię która nie będzie używana bo montaż nie jest ogarnięty 

To prawda, ale nie ma wiele więcej w montażu poza przekładniami :flirt:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Behlur_Olderys napisał(a):

Powiem Wam panowie być może oczywistą oczywistość:

 

Zrobienie przekładni, a zrobienie montażu to dwie różne rzeczy:)

Zaprojektowanie i wykonanie solidnego, sztywnego montażu typu niemieckiego, który poradzi sobie z dużym SCT nie jest dla mnie żadnym problemem. Sporym problemem jest wykonanie precyzyjnej przekładni o odpowiedniej średnicy i małym błędzie okresowym.

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Astroigi napisał(a):

To prawda, ale nie ma wiele więcej w montażu poza przekładniami :flirt:

Nieprawda.

 

Są silniki, głowica alt-az, sprzęgła, przeciwwagi , i oczywiście soft, goto, parkowanie itp... Wszystko to ma ostateczny wpływ na to, czy montaż będzie używany i wygodny, czy będzie tylko dwoma przekładniami kurzącymi się na półce. 

 

Oczywiście - być może - w przypadku użycia tylko do wizualna może jest trochę prościej, ale ja mówię z punktu widzenia użytkowania w astrofotografii.

 

 

 

@Marcin_G jakie wartości masz na myśli mówiąc o " małym błędzie okresowym"??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.