Skocz do zawartości

Która lornetka lepsza? 22x32 czy 10x25 ?


Samwise

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po raz pierwszy,

 

Od razu zaznaczam, że nie znam się na lornetkach prawie w ogóle ;)

 

Jaka lornetka byłaby lepsza?

Tasco 22x32 z powłokami chyba rubinowymi... czy jakaś 10x25 ?

 

Czy dobrze myślę, że 10x25 ?

 

Pozdrawiam,

Marcin

Edytowane przez Samwise
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepsza do czego? Do astro nie nadaje sie zadna z nich.

Tak, wiem... Ma ona służyć do celów czysto amatorskich, a dokładniej - na wycieczkę.

Wiem, że obie uznacie za kiepskie, ale ja potrzebuję właśnie czegoś takiego, tzn. czegoś niewielkiego, poręcznego i taniego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiem... Ma ona służyć do celów czysto amatorskich, a dokładniej - na wycieczkę.

Wiem, że obie uznacie za kiepskie, ale ja potrzebuję właśnie czegoś takiego, tzn. czegoś niewielkiego, poręcznego i taniego :)

 

to moze ta Meade 10x25 z aparatem 2mpix sa na allegro za 240zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem ostatnio w rękach lornetke Vanguard 8x30 i do takich zastosowan

sie nadaje idealnie-wycieczki, itp. Lekka, ładna, dobre wykonanie, optycznie tez

ok, bez zadnych rubinow, itp. Duze pole. Zastanawialem sie nawet czy sobie jej

nie zostawic (wygodniejsza od 10x50). Nowa kosztuje ok. 120 zl, uzywana juz od ok 40 zl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10x25 tez moze miec zmyslone parametry . Na ogól im taniej tym gorzej . Kupilem jakas z 50 mm szklami za 35 zl z przesylka i na nic sie nie nadawala za wyjatkiem eksperymentow w postaci rozbiórki , usunieca warstw odblaskowych . Miała szkla odlane z 1 materiału . Możesz trafic lepiej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach