Skocz do zawartości

czy to ma sens próby astrofoto ds na Newton 203/800 na SVP (Lucky Imaging)?


Rekomendowane odpowiedzi

Od razu powiem że jestem zielony (bez żadnej praktyki) jeśli chodzi o astrofoto ... do tej pory tylko wizual

 

Dużo wpierw czytałem i się uczułem w teorii co i jak ... i mam taki pytanie.

Chciałbym zacząć zabawę w astrofoto (DS) i na początku myślałem o jakimś Seestar S50, potem jednak doszedłem do wniosku że zbyt wiele zrobi za mnie i będzie za mało zabawy. Nie chcąc od razu inwestować chciałbym się zapytać czy dobrze kombinuje:

Mam Netwona Bresser-Messier 203/800 i montaż SVP. Do wizuala styknie. Czy jeśli taki S50 robi stacki z 10s klatek i generalnie jest fajnie (jak dla mnie) .. to czy na moim Newtonie i moim montażu mając jakby nie było 4x większą aperturę i f4 zamiast f5 (S50) to naświetlając powiedzmy 1s max to jest szansa na to że przy kilkuset takich stackach będzie to miało sens? Jeśli tak to zakładając korektor komy taki jak ten:

https://starizona.com/products/starizona-nexus-0-75x-newtonian-focal-reducer-coma-corrector

Dostaję f3 (i szersze pole) i teoretycznie mogę spokojnie robić po 1s (a może więcej) bez obawy czy montaż da radę czy nie .. skoro taki S50 robi 10s to ja chyba (? nie liczyłem ?) w 1s na 200mm/f3 zbiorę więcej światła ??

Tak sobie myślę i nie wiem czy w ogóle warto tego próbować ... i się zniechęcać od razu na początku

 

Ps. Kamera na początku to mój fujifilm Xt1 a jeśli to co piszę ma sens to rozważałbym coś w tym stylu (kamera) na początek (jeśli on dał radę ...) :

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Miesilmannimea napisał(a):

Aaa nie zorientowałem się, ale jeśli to SkyView Pro to mam dokładnie taki sam :)

Wygląda solidnie (na moje oko). Mam zamiar go zmotoryzować i posadzić na nim Niutona 130/650...