Skocz do zawartości

Nagrywanie słońca.pomocy!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,mam takie pytanie odnośnie widoku z kamery...mianowicie chodzi mi o to czy to normalne że na ekranie kompa widzę tylko fragment słońca jeszcze do tego rozmazany?zakładam że muszę ustawić ostrość ale czy taki widok jest normalny?chciałam nagrać słońce w całości nie tylko jakaś tam część...jestem zielona kompletnie i nie wiem o co chodzi?czy muszę coś zmieniać w ustawieniach?a może jakaś przejściówkę kupić?w zestawie z kamerą jest taki nosek do dokręcenia więc przykrecilam to i włożyłam do wyciągu teleskopu...i dalej nie wiem co mam robić...będę wdzięczna za każdą podpowiedź 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest normalne, że widzisz tylko fragment tarczy. Z tą kamerą i teleskopem widzisz pole 0.2x0.15, a Księżyc/Słońce mają ok. 0.53 stopnia. Tutaj symulacja widoku zrobiona na astronomy.tools (polecam używać)

a.png.27bb19b5daa6bbaa60d1cba750c33d8f.png

czerwona ramka to twój teleskop.

 

Żeby złapać całą tarczę potrzebujesz przy tym teleskopie sensora rozmiaru APS-C, albo przy tej kamerze teleskopu o ogniskowej max 400mm. Albo zmienić obie te rzeczy. Jest jeszcze opcja ze wstawianiem reduktora ogniskowej, ale niewiele to da, a pogorszy obraz.

 

Co do ostrości - powinno łapać, poćwicz na nocnym niebie, Księżycu, albo jakichś oddalonych o kilka-kilkanaście km obiektach, jakichś kominach.

 

Btw. to kamera do guidowania, zbyt wolna do nagrywania planet

Edytowane przez lkosz
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ZbyT napisał(a):

 

tak?

a pod jakim względem?

 

pozdrawiam