Skocz do zawartości

Jaki teleskop


Beren

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem kolejnym amatorem, ktory postanowił "coś" kupić.

 

Mieszkam w dużym mieście, więc łuna jest.

Do obserwacji bedzie służył balkon na 5.piętrze (ok 400 cm długi i 150 szeroki).

Interesują mnie przede wszystkim planety,księżyc, ale na popularne M-ki też chętnie bym spojrzał jak da rade. Ma służyc do obserwacji, nie skupiam się na zdjęciach (narazie).

Co do pieniążków to max 600 zł. Wiem że to niewiele ale może coś się wybierze na początek.

 

Proszę o rzeczowe opinie , czy lepszy w moim przypadku bedzie refraktor czy może ryzykować na taki balkon Newton (celestia podaje ze od 150-200 szer. moze byc juz Newton, ale może ktoś jest w podobnej sytuacji i wie lepiej) ?

Jak jest z kwestią montażu na takim balkonie ?

Poprostu co wystarczy na takie warunki.

 

I druga sprawa : od czego zacząć (artukuły, książki) żeby potrafić zlokalizować konkretne obiekty na niebie przy pomocy teleskopu (wiedzieć gdzie, kiedy i jak szukać).

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Beren
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem kolejnym amatorem, ktory postanowił "coś" kupić.

 

Mieszkam w dużym mieście, więc łuna jest.

Do obserwacji bedzie służył balkon na 5.piętrze (ok 400 cm długi i 150 szeroki).

Interesują mnie przede wszystkim planety,księżyc, ale na popularne M-ki też chętnie bym spojrzał jak da rade. Ma służyc do obserwacji, nie skupiam się na zdjęciach (narazie).

Co do pieniążków to max 600 zł. Wiem że to niewiele ale może coś się wybierze na początek.

 

Proszę o rzeczowe opinie , czy lepszy w moim przypadku bedzie refraktor czy może ryzykować na taki balkon Newton (celestia podaje ze od 150-200 szer. moze byc juz Newton, ale może ktoś jest w podobnej sytuacji i wie lepiej) ?

Jak jest z kwestią montażu na takim balkonie ?

Poprostu co wystarczy na takie warunki.