Skocz do zawartości

Moj pierwszy teleskop od 600 do 800 zł


Peres

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam zamiar kupić teleskop w granicach 500 - 800 zł a dodam ze jestem totalnie zielony w tym chodzi mi głównie o teleskop taki abym mógł dopatrywać się naprawdę fascynacjach zjawisk głownie chciałbym obserwować planety.

Proszę o propozycje nie ważne jest dla mnie jaki jest wielki mam sporo miejsca ani ile wazy chce aby był bardzo dobry

 

Pytania

 

czy ten teleskop jest dobry ??

http://astrozakupy.pl/product_info.php?products_id=376

 

co mi da jak kupię ten większy

http://astrozakupy.pl/product_info.php?products_id=375

>>????

proszę o odpowiedz i o propozycje jak jest coś lepszego ?? w tej cenie maxx

Edytowane przez Peres
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy na forum!

Ten pierwszy to nieporozumienie. Chcesz głównie oglądać planety, a celujesz w teleskop ze światłem f/4 i ogniskową 500mm??? Dość że ogniskowa za krótka to jeszcze lustro na pewno super dokładne nie jest, co przy planetach wylezie od razu!

Ten drugi wcale nie lepszy, ale przynajmniej ma dłuższą ogniskową, więc i wymagania dla okularów mniejsze.

Niestety oba mają kaszaniaste montaże, marną optykę i troszkę za małe średnice, co w obserwacjach planet jest ważne.

Jak dla mnie to pomyśl o tym teleskopie: http://deltaoptical.pl/teleskopy/teleskop-...dob-6,d734.html,

bo za te pieniądze, które chcesz wydać to będzie chyba najlepsze rozwiązanie.

Jeśli możesz wydać więcej, np 1500pln to lepiej kupić to: http://deltaoptical.pl/teleskopy/teleskop-...eq3-2,d818.html

Typowy sprzęt planetarny, na montażu który w zupełności wystarczy do wizuala i fotografi planetarnej (do obiektów mgławicowych nie nadaje się). Miałem, więc mogę to stanowczo potwierdzić!