Skocz do zawartości

Okular 40mm


gocek3

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem początkujący astroamatorem i kompletuję sobie okulary to teleskopu. Mam pytanie do czego służą okulary o tak dużej ogniskowej. Powiększenie teleskopu oblicza się dzieląc ogniskową zwierciadła przez ogniskową okularu. Więc stosując okulary o dużych ogniskowych otrzymujemy mniejsze powiększenia. Duże powiększenie wskazane są do obiektów takich jak Księżyc czy planety. Do czego używamy w takim razie okularów o dużych ogniskowych? Proszę o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. M31 żeby zobaczyć wiekszą część. w każdym teleskopie przy innym powiekszeniu najlepiej widac dany obiekt więc wszystko jest płynne. pozatym im większe jest zaświetlenie nieba lapami tym nieco większych powiększeń się używa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

McArti wyjaśnił już większość. Ja dodam że widok nieba przez okular o długiej ogniskowej (w moim przypadku 32mm) dostarcza wielu niesamowitych widoków ponieważ pole przy takich zestawach często przekracza 2 stopnie, wpływ atmosfery (na jakość obrazu) jest znacznie mniejszy niż w przypadku dużych powerów. Wystarczy spojżeć na NGC869 i NGC884 (dwie groamdy otwarte w Per) w jednym polu widzenia a odpowiedź na Twoje pytanie sama się wyklaruje...

 

Pozdrawiam, Piort

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takim okularem mozna tez symulowac na teleskopie lornetke. Antares Plossl 40mm + 6" F4 i mamy powiekszenie 16x :szczerbaty: pole 2,6* :banan: i zrenice wyjsciowa 9mm :angry: Mamy wiec z teleskopu symulator monokularu 16x150 :szczerbaty: Niesamowity uklad do wyszukiwania obiektow na niebie i obserwacji naprawde duzych DS'ow, np. gromad otwartych. Niestety nie ma przebacz, zrenica wyjsciowa w takim ukladzie jest 50% za duza.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach