Skocz do zawartości

A teraz czas na teleskop


waldixs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.Myslę że pora na zakup lunety,teleskopu..Ja juz pisałem jestem amatorem i jak dotąd posiadam lornete 10x50..Szukam czegoś co mógłbym zapakować do bagażnika osobówki, pozwoli mi obserwować bardziej konkretnie..tzn. pierścienie saturna itp.Szczęście ze w pracy się szykują nadgodziny..

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waldixs

sprecyzuje też bardziej co i skąd chcesz oglądać. Do samochodu osobowego zmieści się refraktor 80 mm i Dobson 500 mm więc jest z czego wybierać. Im więcej podasz danych, tym dokładniej Ci doradzimy :Salut:

Ale ja już coś Ci doradzę: rozglądaj się za Maksutowem około 150 mm, z wyciągiem okularowym 2"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy w życiu Synta i to na Dobsonie!!!

Szukaj refraktora bo taki jest najłatwiejszy w transporcie. Jak kupisz newtona i będizesz z nim ciągle gdzieś jeździł to bedziesz miał dosyć obserwacji bo sprzęt będzie wymagał za każdym razem kolimacji-no coż takie drogi u nas w Polsce. Poza tym łatwiej taki mały refraktor spakować do samochodu. To śmieszne ale jak miałem małą lunetkę 60mm to częściej jeździłem poza miasto niż teraz z ważącym ok 15 kg Tałem. Jak chcesz zabierać swój sprzęt poza miasto to polecam refraktor czy też jak wolisz lunetę. Obraz będziesz miał zawsze ładny a wyjazd na obserwacje nie będzie karkołomnym przedsięwzięciem logistycznym. A no i pamiętaj do swojego budżetu włącz jakiś okular.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest w okolicy ciemne niebo to tylko duza srednica obiektywu . 200 mm lustro to rozsadne minimum.

Planety sie znudza .

To co z trudem wypatrzyc w 100 mm obiektywie ladnie widac w 200 i dodatkowo widac to czego nie zobaczy sie w 100 . Dlatego mam 135/1300 , 235/130 i w robocie 470/2060 .

Edytowane przez zbig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach