Skocz do zawartości

jaki teleskop dla początkującego lamera ?


krisu

Rekomendowane odpowiedzi

To mój pierwszy post wiec witam wszystkich :D

 

Na początku ostrzegam, że jestem kompletnym początkującym w temacie o teleskopach ;)

 

 

Chciałbym kupić sobie jakiś dobry i tani teleskop. Nie wiem na co trzeba zwracac uwage przy wyborze teleskopu (bo chyba nie tylko powiększenie). Cena mniej więcej do 1000zł, ale jakby np. jakiś za 800zł neiwiele róznił sie od tego za 1000, to wolę ten tańszy :)

 

 

Znalazłem sobie kilka teleskopów które wpadły mi w oko:

ten podoba mi sie najbardziej z tych trzech: Optisan STAR 750/150

Firstscope 80 AZ Refraktor 80/900 Celestron

Messier N-130 EQ-3 Reflektor 130/1000 Bresser (ten chyba troche za drogi)

 

chodzi mi o teleskop dla początkującego, ale znowu nie jakiś szajs

 

chciałbym pooglądać coś więcej niż przez lornetke, bo jeśli mam wydawać 1000zł żeby zobaczyć jakąś malutką kropke to chyba zrezygnuje... :P

 

chodzi mi o np. taki widok :D

http://astro-forum.org/Forum/index.php?act...e=post&id=14626

http://astro-forum.org/Forum/index.php?act...e=post&id=11633

a takze dosyć wyraźne planety - Mars, Jowisz, Saturn, Wenus itp :P

 

 

kolejne moje pytanie:

czy do tego pierwszego teleskopu (Optisan STAR 750/150) można podłączyc aparat i robić zdjęcia i w jaki sposób ??

mam taką cyfrówke:

Sony DSC-P200

czy do tego trzeba jakies specjalne akcesoria? jeśli tak to jakie?

 

 

czy do np. oglądania planet potrzebuje samego teleskopu czy także jakis róznych filtrów ??

 

no, to na razie tyle :) jak jutro cośsobie jeszcze przypomne to napisze ;)

 

z góry dzięku za pomoc! :)

Edytowane przez krisu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość saywiehu

Szczerze mówiąc, to już przestaje być zabawne. Codziennie po parę razy pisać : Synta to, Synta tamto! Czy nie mozna powprowadzać trochę ograniczeń dla takich, seryjnie powstających topiców, gdzie rzeczywiście to magiczne słowo jest jedynym rozwiązaniem?