Skocz do zawartości

Przewód do Canona


lukaszp

Rekomendowane odpowiedzi

Już od dawna miałem zamiar skonstruować przewodu do sterowania czasami powyżej 30 sekund w canonie 300D przez laptopa, jednak że totalnie nie znam się na tych całych rezystorach, tranzystorach itp. długo nie mogłem się do tego zabrać. Ponieważ żadna z osób, które prosiłem o pomoc w tej sprawie mi nie odpisała wziąłem sprawy w swoje ręce i wybrałem się do sklepu z elektroniką. Podałem sprzedawcy listę zakupów (z pośród wielu dostępnych w necie schematów wybrałem ten z pomocy do MaxIma DL 5) i wyszedłem z zakupami , które mnie kosztowały 4 złote. Przy pomocy internetu rozszyfrowałem co jest co i zabrałem się do pracy. :Boink:

Po kilkunastu minutach skrupulatnego lutowania, jak się później okazało wyszło co miało wyjść i działa bez najmniejszych zastrzeżeń.

 

Co do problemów z przejściówka COM –USB, które pojawiają się często w dyskusjach podejrzewam że wynika to z zastosowania badziewnej przejściówki , ja kupiłem taką za 23 złote (ze sterownikami) i wszystko poszło bez problemów.

Zmierzyłem napięcie w stanie spoczynku i w czasie ekspozycji całej konstrukcji - wyszło zero.Pisze o tym gdyż z tego co doczytałem to napiecie na koncu obwodu (przy wtyczce do aparatu) powinno wynosić max 300 mV, a podpięcia powinno się wykonywać przy wyłaczonym aparacie i kompie gdyż mozna cos uszkodzić ! , podobno.

Ponieważ nie kupiłem kabla postanowiłem poświecić przewód USB od drukarki i nie żałuję, gdyż sprawuje się znakomicie w nowej roli.

 

Jako program sterujący ekspozycja wybrałem oczywiście Delphinusa.

 

W załączniku poniżej lista potrzebnych części , schemat obwodu i gotowy obwód – oczywiście wersja dla NIE elektroników.

 

Pozdro, mam nadzieje że komuś się przyda.

 

schemat obwodu do canona.jpg

Edytowane przez lukaszp
  • Lubię 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach