Skocz do zawartości

Jaka lornetka ?


kosmos12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowicjuszem i chciałbym się dowiedzieć jaką lornetkę kupić na początek. Mam już lornetkę 10x50 ale chcę czegoś więcej. Niechcę jakiejś wypasionej ale żeby można było dobrze oglądać niebo.Zastanawiałem się nad lornetkamo 15x70 albo 20x80.Czy dobrze przez nie widać? Pomocy! :astronomer2:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Zdaje się, że potrzebujesz podać więcej szczegółów jakie masz oczekiwania i co chcesz przez lornetę oglądać więcej.

Albo inaczej - czego brakuje Ci w lornetce 10x50? Może się okazać, że osiągniesz 'czegoś więcej' nie zmieniając sprzętu - wystarczy że wyjedziesz pod ciemne niebo lub po prostu będziesz wiedział czego i kiedy na niebie szukać.

Może się okazać, że zmiana na 15x70 pokaże 'coś więcej' ale nie zmieni to Twojej frustracji bo tak naprawdę chcesz duuuuuuuużo więcej - np. oglądać galaktyki i szczegóły na powierzchni Jowisza. Wtedy 'niestety' trzeba zajrzeć do działu o wyborze teleskopu.

 

Czyli jeszcze raz: gdzie mieszkasz? co już obserwujesz? jaka jest Twoja znajomość nieba? czy spędziłeś kilka tygodni swojego życia czytając różne wątki sprzętowe i obserwacyjne na TYM forum?

 

pozdrawiam,

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Lornetka 10x50 jest to wmiarę dobra lornetka ale nie z wysokiej półki naoglądałem się już trochę przez nią i chciałbym zrobić mały krok na przód.A mianowicie

chciałbym widzieć więcej szczegółów np.księżyce Jowisza, szczegóły gwiazdozbiorów,lepiej widoczne mgławice. Mieszkam w miejscu gdzie niema dużych ilośći światła, Czytałem już wiele na ten temat ale nadal nie jestem pewien co do lepszej lornetki.Co myślicie na temat lornetki 15x60 co będzie przez nią widać,a morze lornetka 20x80? A może lepiej już kupić teleskop?

 

ps.Oczywiśćie ze statywem.

do 700zł

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez kosmos12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach