Skocz do zawartości

Poręczny refraktor do astrofoto ?


.zombi.

Rekomendowane odpowiedzi

Noszę się z zamiarem wymiany mojego 80ED. Poprzez wymianę chciałbym znacznie poprawić jakość obrazu oraz szybkość teleskopu.

Wybór 80ED był prosty teraz zaczynają się schody ponieważ nie chcę zamienić siekierki na kijek. Teleskop będzie współpracował z KAF-8300, ogniskowa jaka mnie interesuje to 300 - 500, posiadam FF/FR TV 0.8. Teleskopy pozostające w moim zasięgu to:

Refraktor TS APO 80/500 Triplet 5595,00 zł
Refraktor TS APO 80/520 Quadruplet 5199,00 zł
Refraktor TS APO 90/600 Triplet 5199,00 zł
Refraktor TS Apo 80/480 Triplet 3350,00 zł

 

Panowie pomóżcie wybrać ! Może powinienem się zainteresować innym nie wymienionym sprzętem ?!

 

Edytowane przez .zombi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się za bardzo na refraktorach, ale wymieniony przez Ciebie quadruplet posiada z tego co wiem zintegrowany korektor pola, więc dokładanie do niego dodatkowego FF może być karkołomne. Osobiście celowałbym w lekkie zwiększenie apertury więc może 90 albo jakiś 102?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W podobnym zakresie cenowym jest jeszcze TS APO 100/600 i nieco droższy OMEGON 100/600.

Dziwi mnie, że w ofercie nie sposób znaleźć czegoś klasy 100/400 czy 100/500 w rozsądnych pieniądzach, za to bez trudu można kupić za psie pieniądze ED 100 z bezsensowną (do taniego astro) ogniskową 900mm...

Mnie wkurza moja ciemna czterysetka (f5.6) i myśl, że miałbym ją wymienić na coś jeszcze ciemniejszego jest co najmniej przykra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie mam ten Q. Praktycznie wszystkie moje zdjęcia są przez niego zrobione. Bardzo przyzwoity sprzęt - co prawda wbudowany flattener daje ciuteczkę mniejszy skorygowany krążek niż mówi producent (44mm - co powinno pokrywać całą APS-C) ale dla mniejszego KAF'a będzie w zupełności wystarczać.