Skocz do zawartości

Montaż paralaktyczny eq1


Adamm123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem amatorem i posiadam słaby teleskop na montażu azymutalnym, jednak chcę sobie sprawić lepszy teleskop (Sky-Watcher Synta BK1141) na montażu eq1. I w tym tkwi problem, bo boję się, że będzie on tródny do zamontowania lub w trakcie obserwacji będzie zbyt skomplikowany. Czy Wam sprawia taki montaż tródności? Jeżeli nie to jak go zamontowaliście? Prosze o odpowiedź(nie zbyt skomplikowamą) Z góry dziękuję.

Edytowane przez Adamm123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Mówimy o tym? http://deltaoptical.pl/teleskop-sky-watcher-synta-bk1141eq1,d821.html

Jeśli tak, to ja bym Ci go odradzał z uwagi na fakt:

 

 

W oś optyczną teleskop został wbudowany specjalny układ, wydłużający ogniskową teleskopu do 1000 mm.

To oznacza, że jest tam badziewna soczewka, której jedynym celem jest zepsucie jakości obrazu.

 

A co do samego montażu, to jest on bardzo prosty w użyciu (trzeba zrobić ze dwie rzeczy więcej, niż w azymutalnym, ale to na prawdę niewiele). Skręcasz statyw z głowicą, zakładasz przeciwwagę, zakładasz tubę i gotowe. Teraz ustawiasz na podziałce swoją szerokość geograficzną (w zasadzie jednorazowo), ustawiasz montaż przodem na północ i tyle. Jest gotowy.

 

Niestety, jak bym Ci odradzał montaż EQ1. Nie wiem, co masz obecnie, ale EQ1 to najgorsza możliwa klasa (no dobra, są gorsze). Montaż jest bardzo chwiejny, trzęsie się jak galareta i przez to może powodować więcej nerwów, niż pożytku.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ten http://deltaoptical.pl/blizej_nieba/teleskop-sky-watcher-synta-bk909az3,d815.html

Odejdzie Ci problem kolimacji. Montaż azymutalny, więc coś, co już znasz. W przyszłości możesz dokupić do niego taki okular: http://deltaoptical.pl/blizej_nieba/okular-delta-optical-gso-super-view-15mm-125,d2345.html i szaleć po niebie ;)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach