Skocz do zawartości

marekh

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Jestem bardzo początkującym początkującym ;)
Próbuję swoich sił w obserwacjach i astrofotografii. Mój problem występuje w tej drugiej dziedzinie.
Przy używaniu SW 150/750, soczewki Barlowa 2x i aparatu Canon 5D Mark III, występuje dziwne zjawisko. Środkowa cześć kadru ma prawidłową ekspozycję natomiast tuż nieco po za centrum rozpoczyna się ogromna winieta.
Żeby pokazać problem, rozjaśniłem celowo zrobione zdjęcie o 3EV.
O co chodzi?

2J2B7443.jpg

Edytowane przez marekh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wygląda na zwykłą winietę, tylko bardziej jakby w środku było jakieś lewe światło, nadmiarowe. Jaki to barlow? Jeśli 1,25", to winieta może wystąpić. Próbowałeś na innych miejscach na niebie? Może coś świeci do tuby?

A zresztą, to z barlowem i tak nic nie działasz rozsądnego - obraz jest ciemny i montaż nie da rady prowadzić tak długiej ogniskowej (jaki masz montaż?). Do tego jeśli to tani barlow, to wyjdą spore wady, a nawet drogi nie załatwi sprawy bo nie ma jak go połączyć z korektorem komy. Co innego, jeśli chciałbyś użyć barlowa do planet- tu będzie ok, bo korzystasz tylko ze środka obrazu. Na Księżycu też się sprawdzi, choć rogi zdjęcia mogą być zniekształcone. Ale do DSów barlow to zły pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście to nie jest tak, że zawsze przez wizjer coś wpada. Jak mamy w miarę ciemną miejscówkę, bez źródeł światłą, które świecą bezpośrednio na aparat to nie ma się co obawiać. Ja nigdy nie zasłaniałem wizjera i zawsze było ok. Ale wiem, że są przypadki, gdy takie lewe światło faktycznie się pokazuje, więc należy być czujnym.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montaż EQ3-2 (co ma do tego montaż?).

Barlow Vixen 2x, pewnie najtańszy jaki jest, bo dołączany do tuby SW 150/750.
Światło zaświetlające obraz dopada, bo miejsce całkowicie ciemne.