Jump to content

IC 410 i jej plemniki w innej wersji, płaziej to kijanki.


lexx
 Share

Recommended Posts

Wstępne podejście do tylko części ekspozycji w Ha.
Po dopaleniu reszty kanałów, tylko poskładać do palety HST, ale w tych warunkach pogodowych nie będzie łatwą sprawą.
Bez flatów, darków i biasów.
Ekspozycje 600 sek, ASI 1600 mm pro mono cool, EQ6, Newton 254/1000.
Czego i Wam, czyli czystego nieba.
 

1626610966_ic410astropolis.jpg

  • Like 2
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, flamezz napisał:

Niestety fotkę zabija walking noise :/ Poczytaj o ditheringu !

to jest tylko 10 fotek, praktycznie bez obróbki, tylko zestakowane, o ditheringi nie tylko czytałem, ale i go stosuję  :respect:

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Piotr4d napisał:

Widać niedoskonałości optyki i ten walking noise :szczerbaty:, co znacząco psuje odbiór. Wiem, że coś jest nie si, jesteś w stanie na podstawie tej foty określić, co jest z optyką, bardzo mi na tym zależy !!!!!!!

Ale potencjał jest. Dopal materiału i będzie git. Zmiana metoda stackowania też może trochę pomóc.

ten jeżeli tak by to można go nazwać "materiał", to tylko forpost, praktycznie tylko 10 fot zestakowanych bez obróbki, tak zapodaję z nudów, czekając na dziurę w niebie :astro:

Edited by lexx
Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, Piotr4d napisał:

Na pierwszy strzał obstawiam odległość matrycy od korektora, bo komę masz po całości, a im bliżej krawędzi tym gorzej.  Gorzej in plus czy minus ? Walczę już z tym jakiś czas i jak widać z marnym efektem :(

 

 

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, lexx napisał:

Gorzej in plus czy minus ? 

 

:) Intensywność komy wzrasta wraz z oddalaniem od centrum kadru, ergo najbardziej widoczna jest w rogach kadru.

Edited by Piotr4d
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ogarniecie dużego Newton f/4 + drobnopixelowej ASI 1600 to naprawdę wyzwanie. Ja 3 lata temu poległem i zainwestowałem w refraktor.

Nie chcę Cię zniechęcać, ale obawiam się, że dużo nerwów stracisz zanim tym setupem uzyskasz upragniony efekt. Zwróć uwagę, nawet na naszym forum, że 90% dobrych zdjęć jest robionych refraktorami.

Ten Newton jest fantastyczny do wizuala, a fotograficznie bez porównania lepszy efekt  z tą kamerą uzyskasz popularnym SW ED 80.

Tylko pamiętaj o dirheringu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.12.2020 o 20:54, Grzędziel napisał:

Ogarniecie dużego Newton f/4 + drobnopixelowej ASI 1600 to naprawdę wyzwanie. Ja 3 lata temu poległem i zainwestowałem w refraktor.

Nie chcę Cię zniechęcać, ale obawiam się, że dużo nerwów stracisz zanim tym setupem uzyskasz upragniony efekt. Zwróć uwagę, nawet na naszym forum, że 90% dobrych zdjęć jest robionych refraktorami.

Ten Newton jest fantastyczny do wizuala, a fotograficznie bez porównania lepszy efekt  z tą kamerą uzyskasz popularnym SW ED 80.

Tylko pamiętaj o dirheringu.

Qrczę, trochę mnie załamałeś. Ja, jeszcze z moim znikomym doświadczeniem i mam dramat gotowy, irytację, q....ce i inne inwektywy. 

Czyli jaka konkluzja? sprzedawac Newtona i za jakimś refraktorem się rozglądac ? Nie chciał bym sędzic do późnej starości na ustawianiu mojego setupu i po 10 latach Eureka zrobiłem i umarłem hahahahahah........  ;)

 

Co do ditheringu mam ustawiony w SGP.

POMOCY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Edited by lexx
Link to comment
Share on other sites

Dithering realizuje soft odpowiedzialny za guiding. Dla SGP jest to np. PHD2 i w nim konfigurujemy dithering. 

Ja mam taką zasadę odnośnie wielkości ditheringu. Ustawiam go na tak minimalnym poziomie aby średniej wielkości gwiazdy na klatkach przed i po pojedynczym ditheringu zajmowały niepokrywające się piksele. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 60 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 73 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 17 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.