Skocz do zawartości

Kupię okular 1.25" około 32mm do 90/910


Miesilmannimea

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

Gdyby komuś zbywało...

 

Kupię niedrogi okular 1.25" około 32mm z przeznaczeniem do achromatu 90/910.

Nie znam się na tym, wiem że nie chcę wkładać oka do środka okularu i fajnie by było żeby obraz nie znikał gdy tylko lekko przesunę głowę ;)

 

Mam "GSO SuperView 20mm WideView Five elements" i jestem z niego zadowolony więc może być coś tej "klasy" :)

 

Oczywiście używka, może być porysowany z zewnątrz byle soczewki były w dobrym stanie.

 

M.

Edytowane przez Miesilmannimea
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Miesilmannimea zmienił(a) tytuł na Kupię okular 1.25" około 40mm do 90/910
  • Miesilmannimea zmienił(a) tytuł na Kupię okular 1.25" około32mm do 90/910
34 minutes ago, Miesilmannimea said:

Dziękuję. Tak jak kolega wyżej pisze - może być 32mm :)

 

Celuj np. w  Vixen NPL 30mm. Ostatnio porównywaliśmy go z Baaderem Classic w Maku 102 i 30cm Newtonie 300mm F6 i dawał bardzo ładne obrazy, wedug kolegi lepsze od Baadera.  Baader wnosił większą AC na krawędzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Miesilmannimea zmienił(a) tytuł na Kupię okular 1.25" około 32mm do 90/910

Sprawdziłem parametry posiadanego "GSO SuperView 20mm WideView Five elements" i widzę, że on ma spore pole widzenia - 70st.

Czy dobrze to rozumiem, że żeby obraz z okularu np. 32mm był proporcjonalnie "szerszy" do zmiany ogniskowej (20/32) to ten drugi okular musi mieć takie samo pole widzenia?

Sprawdziłem na symulacji w Stellarium i zmiana np. na "Super Ploessl 32 mm" o polu widzenia 52st byłaby bez sensu bo w sumie obraz nie różnił by się zbytnio - w każdym razie byłby nie wiele szerszy, mniej niż bym oczekiwał...

Dobrze kombinuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Darek_B zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...