Skocz do zawartości

Mgławica Oriona M42


Jupiter130

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! To chyba Twój pierwszy post, więc witamy na forum :)

 

Ja nie znam się, więc się wypowiem. ;) 

 

Chyba nie do końca ustawienie na polarną wyszło, klatki dosyć krótkie a gwiazdy są nie punktowe.

Krótkie klatki + ISO800 na tym Canonie - nie za dużo szumu?

 

Można by się pokusić o większe przymknięcie tego Jupitera, jest trochę aberracji. Jeżeli to miałeś na myśli mówiąc, że gwiazdy są kolorowe :)

Nie wiem też o co chodzi z tymi poziomymi liniami w kilku miejscach, ta przy Iota Orionis B to do końca kadru, jakaś przypadłość Canona?

 

Ale ogóle zdjęcie fajne, kolorystyka mgławicy mi się podoba :) Zazdro, że udało się znaleźć odrobinę czystego nieba.

Edytowane przez Bentoq
  • Lubię 1
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minutes ago, Koperson said:

banding jest w jednym miejscu, to jest pattern na matrycy, nie ma jak zmienić miejsca.

Pattern będzie w tym samym miejscu na matrycy, tak.

Mgławica się przesuwa o kilka pixeli w osi RA i naświetla nieco inną część matrycy, więc krecha będzie na zdjęciu kilka pixeli obok. I z tym sobie stack powinien poradzić.

 

To tak samo jak niwelowanie gorących czy martwych pixeli za pomocą ditheringu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Bentoq napisał(a):

Pattern będzie w tym samym miejscu na matrycy, tak.

Mgławica się przesuwa o kilka pixeli w osi RA i naświetla nieco inną część matrycy, więc krecha będzie na zdjęciu kilka pixeli obok. I z tym sobie stack powinien poradzić.

 

To tak samo jak niwelowanie gorących czy martwych pixeli za pomocą ditheringu.

podczas stackowania soft zazwyczaj wybiera sobie jedną klatkę, do której później zmienia pozycje następnych klatek, wiec te paski będą się nakładać na siebie.

 

hot pixele i dead pixele usuwa się darkami, dithering usuwa walking noise.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach