Skocz do zawartości

Tutorial - Różne algorytmy Resample w Pixinsight i ich wpływ na SNR


Herbert West

Rekomendowane odpowiedzi

A próbowałeś w drugą stronę?

 

Tzn. drizzle, później odszumianie i resample do oryginału?

 

Kiedyś się w to bawiłem przy Mgławicy Orła. Na oko wydaje mi się, że dało to jakiś efekt.

Ale przyznaję - nie zrobiłem porównań liczbowych, bo się wciągnąłem w mieszanie SHO

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie próbowałem drizzle (np. 2x) -> downsample.

 

Drizzle natomiast ma potencjał do redukcji szumu, ale różnica jest na prawdę niewielka (kiedyś sprawdzałem "numerycznie" na jasnej mgławicy). Co ciekawe, sprawdzałem też drizzle na bardzo, bardzo słabych mgławicach i SNR nie był lepszy- w najlepszym wypadku identyczny, a może i nieco gorszy.

 

Obiekty, które robię nie zyskają nic na drizzle, więc może ktoś, kto ma undersampling (ja nie mam) i robi ciemnotki sprawdzi :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że to co @Patryk Sokol proponuje ma sens w przypadkach z dużą detali i przy undersampling. 

To najpierw u mnie undersampling: nikonD750 + samyang135, skala: 9.2"/pix, rozdzielczość: przy f/2.8: 2.4"/pix. Niestety porówanie bez prawdziwego resample, tylko z podglądem w pixie w natywnej skali.

no drizzle vs drizzlex2
Brak opisu.

no drizzle vs drizzle x4
Brak opisu.

I newton 200/800 + sx694 (pixel 4.5µm) niby też undersampling, bo rozdzielczosć 0.5", a sampling 1.16", ale jak mam 2" rozdzielczości na mojej nizinie to będzie dobrze.
Tutaj zrobiłem normalną integrację po lewej i drizzle x2 plus resampling cubic with spline 1x
image.thumb.png.f8df1ce2259ffdb35de48839f38467d2.png

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.01.2024 o 17:48, Herbert West napisał(a):

Jak widać, Cubic B-Spline Filter daje największą poprawę SNR.

Ale ile, tysiąckrotną poprawę? Eeee...

;)

 

 

Ale jestem usatysfakcjonowany, że bin2 zrealizowany metodą average czy medianą daje rezultat w przybliżeniu 2x lepszy niż oryginał, czego można by się spodziewać. 

Jestem też dosyć zaskoczony, że splajny nic nie poprawiają. Myślałem, że to coś zbliżonego w rezultacie do średniej....

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie że nie 1000x realnie. Te najwyższe ustawienia "smoothness" generują rozmazaną papkę, stąd pewnie skrypt SNR odkleja się od rzeczywistości. Zapewne po prostu nie wykrywa prawie w ogóle szumu, tak jak go rozumie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja robiłem przed rozciąganiem. Na pewno dekonwolucję chcesz zrobić na wyższej rozdzielczości.

Jeżeli używasz czegoś do wyostrzania, np. MultiscaleLinearTransform to bym tego użył po resize i idącej za tym redukcji szumów.

Edytowane przez Herbert West
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.