Skocz do zawartości

Messier 27


krzysztofmcgaywer

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli w białe noce też się da :) Nie znam się więc zapytam: ta "jasność" (brak wyczernienia tła), to właśnie przez te białe noce? Mi brakuje tej "czarności" właśnie. Z ciekawości pozwoliłem sobie zmienić Black level w GIMP (efekt w załączniku). Moim zdaniem, takie przyciemnienie jest wizualnie ładniejsze dla oka, ale pojawiają się inne wady (taki gradient na brzegach mgławicy)... 

BTW: fajny materiał do zabawy. Podoba mi się.

punkt-czerni.png

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Shuwar napisał(a):

 Nie znam się więc zapytam: ta "jasność" (brak wyczernienia tła), to właśnie przez te białe noce?

Szczerze to niewiem.

 

7 minut temu, Shuwar napisał(a):

pojawiają się inne wady (taki gradient na brzegach mgławicy)

Pobawiłem się kontrastem i wyszło coś takiego:

 

M27.png.163600459110813d019fd8b7c4c40917.png

 

Tło przycieminiłem, ale mgławica pozostała prawie bez zmiany.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wyprane w Persilu albo innym wybielaczu 🙂 Gwiazdki trochę pojechane, szum, chyba za bardzo wykropowane no i najważniejsze - mało materiału (nie piszesz ile)  EDIT: (100 x 5 sek - prawie nic) ale nie ma "motylka". Materiał ma potencjał tylko trzeba więcej. Z jednej nocy to teraz raptem 2.5 godziny. Dużo za mało. 

 

5 minut poprawiania w PI i wychodzi coś takiego - robiłem to bardzo "bylejak" co zresztą widać. 🙂 

M27forum.jpg

Edytowane przez Wiesiek1952
  • Lubię 5
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Tuvoc napisał(a):

Zrób na próbę 5000 klatek po 1 sekundzie :)

Jak pogoda pozwoli...

 

1 minutę temu, Wiesiek1952 napisał(a):

chyba za bardzo wykropowane no

Tu akurat racja. Na brzegach pojawiły mi się po zestackowaniu dziwne pojaśnienia, plamy, itp.

 

3 minuty temu, Wiesiek1952 napisał(a):

mało materiału (nie piszesz ile)

tyle: