Skocz do zawartości

Przekładnia paskowa w EQ6


Tom-cio

Rekomendowane odpowiedzi

Dla tych, którzy nie wierzą, że łyse koło zębate też może działać. Niedowiarki niech popatrzą na kąt opasania "łysola", a potem udowadniają teorie poślizgu :g:

Tu nie chodzi o toczenie gwintu, tylko precyzyjne prowadzenie za gwiazdkami przy niewielkim obciążeniu, które występuje przed ślimakiem.

PrzeklPaskowa.jpg

  • Lubię 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tych, którzy nie wierzą, że łyse koło zębate też może działać. Niedowiarki niech popatrzą na kąt opasania "łysola", a potem udowadniają teorie poślizgu :g:

Tu nie chodzi o toczenie gwintu, tylko precyzyjne prowadzenie za gwiazdkami przy niewielkim obciążeniu, które występuje przed ślimakiem.

PrzeklPaskowa.jpg

 

Kąt opasania jest nieprawodłowy. Jeśli chcesz stosować duże przełożenia zastosuj koła pośrednie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt opasania jest nieprawodłowy. Jeśli chcesz stosować duże przełożenia zastosuj koła pośrednie.

 

 

Nieeeeeeeeeeeee no, powiedzcie, że to ja mam nierówno pod sufitem :stop:

 

To rozwiązanie jest właśnie po to, żeby wyeliminować koła pośrednie!!!

Ale Ty chyba po prostu nie rozumiesz po co...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, o to wlasnie chodzi. każde kóło posrednie będzie wprowadzać luzy, ale dajmy szansę Mitkowi wyjasnić o co ma na mysli

 

Ja nic nie muszę wyjasniać Bambus... Jesli podoba Ci się rozwiązanie Kolegi to zrób sobie takie same :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podoba mi się bardzo, ale skoro uważasz, że cos jest nie tak, to wyjasnij łopatologicznie jak zrobic lepiej

 

Mi się poprostu nie podoba to rozwiązanie. Tutaj nie ma człowieka zawodowo zajmującego się takimi sprawami i nie będę się po raz kolejny spierał i wmawiał ze przekłdnia z "łysym kołem" jest nieprawidłowa...

 

Hans nie wyciagaj starych brudów bo to "świnstwo", ludzie się zmieniają. Piszę ostatni raz, że przekładnia jest wykonana nieprawidłowo a mam do czynienia z maszynami zawodowo jak zresztą wiesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mitku, sądzę, że za "bambusa" właśnie straciłeś kilku cennych klientów. Odrobinę szacunku. Przypomnij sobie jak zapewniałeś wszystkich, że jest "Absolutnie niedopuszczalne kopanie dołu szpadlem!"

 

Pozdrawiam.

 

Dopiero to zauwazyłenm. Nie napisałem celowo "Bambus".. Bamus taka jego "ksywa".. Aha.. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast uważam, że kąt opasania w tym przypadku sprzyja zmniejszeniu poślizgu :)

Tomcio thumbup.gif

 

 

http://www.kmpkm.zut.edu.pl/pub/Podstawy_Konstrukcji_Maszyn/PKM_cwiczenia_projektowe/Przekladnia_pasowa/PRZEKLADNIA_PASOWA2.pdf

 

 

"Podstawowe wady- niestałośc przełożenia". Innymi słowy poslizgi.. i to na klinie co dopiero na łysym kole...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.kmpkm.zut...NIA_PASOWA2.pdf

 

 

"Podstawowe wady- niestałośc przełożenia". Innymi słowy poslizgi.. i to na klinie co dopiero na łysym kole...

Mitek walisz cytatami wydartymi z kontekstu - innymi słowy podporządkowujesz je swojej idei, coś w stylu zarządzającego pewnym forum.

 

Tak na marginesie słyszałeś o hamulcach taśmowych i kącie opasanie w nich ? Czy wiesz od czego zależy tarcie ? Przeanalizuj to wszystko na spokojnie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mitek walisz cytatami wydartymi z kontekstu - innymi słowy podporządkowujesz je swojej idei, coś w stylu zarządzającego pewnym forum.

 

Tak na marginesie słyszałeś o hamulcach taśmowych i kącie opasanie w nich ? Czy wiesz od czego zależy tarcie ? Przeanalizuj to wszystko na spokojnie.

 

Twierdzisz Jale, że taka dowolność w przekładniach jest prawidłowa? Dlaczego Producenci drogich montów nie stosują takich wielkich turbaksowych kół na zewnątrz z kołami " ze zbieraniny"..

 

W zasadzie wiem o co chodziu dyskutantom tego wątku, działa w nich prawo moralne. Nie powinno się krytykować pracy drugiego człowieka mimo ze jest niedoskonała- OK. Powinienem zobaczyć te koła i siedzieć cicho. Znam się trochę na tym i wiem co piszę, bo zawodowo mam do czynienia z luzami w przekładniach zębatych, niedoskonałościami przekładni ciernych, poślizgach, kątach opasania. ale faktycznie muszę to robić (wyrażać swoje zdanie) w innym tonie...

 

Zobacz do mojego sklepu a przekonasz się ze praca z tego typu rzeczami obca mi nie jest..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Mitku,

odnoszę wrażenie, że prezentujesz zasadę: nie ważne, czy jest dobrze, czy jest źle, byle było po mojemu. Każdy ma prawo do własnego zdania i z pewnością z czysto teoretycznego punktu widzenia moja przekładnia nie jest najlepszym odwzorowaniem teorii, ale przy niewielkich obciążeniach, które przenosi - przykro mi bardzo - ale w EQ6 po prostu działa perfekcyjnie!!!

Odnoszę wrażenie, że chyba Ci żal, że to nie Ty wpadłeś na tak banalny sposób przeniesienia napędu i nie możesz zaproponować swoim Klientom rozwiązania, które jest teoretycznie niepoprawne i zarobić na tym kasy.

Wyobraź sobie, że nie tylko Ty masz styczność w życiu z mechaniką i nie tylko Ty jesteś inżynierem. Gdyby wszyscy od zawsze stosowali "tzw. dobre" rozwiązania, nie byłoby postępu. Czasami ktoś nie wie, że to nie zadziała i robi coś inaczej, na skróty. Zdaje się, że to jest innowacyjność.

Żadną teorią nie da się obalić faktu, że ta przekładnia po prostu działa, a krytyka i wmawianie wszystkim do okoła, że białe jest... nie dońca białe, bywa po prostu niegrzeczne, choć rozumiem podprogowy przekaz z Twojej strony i dokładnie wiem, dlaczego to robisz - niestety.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt opasania jest nieprawodłowy. Jeśli chcesz stosować duże przełożenia zastosuj koła pośrednie.

Może zacznijmy od początku. Co wg Ciebie jest nie tak , ale tak krok po kroku. Kąt opasania jest nieodpowiedni, bo ...................

Po drugie nie odpowiadaj za mnie - mówiąc prościej nie wkładaj swoich słów jako moje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zacznijmy od początku. Co wg Ciebie jest nie tak , ale tak krok po kroku. Kąt opasania jest nieodpowiedni, bo ...................

Po drugie nie odpowiadaj za mnie - mówiąc prościej nie wkładaj swoich słów jako moje.

 

Kąt opasania nie może być wielki bo zmniejsza to powierzchnie czynną opasania małego koła.. Zobacz na wzory które Ci podlinkowałem.

 

Rozwiązanie z pasem zębatym gdzie jedno koło jest bez zębów jest mocno nieprawidłowe ze względów technicznych właśnie ze względu na niedokładnośc, niemiarowośc, poślzg i brak powtażalności przełożenia, a średnica duzych turbaksowych kół jest mocno niestetyczna..

 

 

Dyskusję kończę, naprawdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadam z komórki i może też coś niedowidzę, ale chodzi Ci o kąt opasania w kole zębatym i poślizg na nim ?

Ja by jednak Mitku nie kończył duskusji na Twoim miejscu - przecież chodzi nam o jedno - znalezienie optymalnego rozwiązania.

 

Pierwszy lepszy link z googli naprawdę ma się nijak do duskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadam z komórki i może też coś niedowidzę, ale chodzi Ci o kąt opasania w kole zębatym i poślizg na nim ?

Ja by jednak Mitku nie kończył duskusji na Twoim miejscu - przecież chodzi nam o jedno - znalezienie optymalnego rozwiązania.

 

Pierwszy lepszy link z googli naprawdę ma się nijak do duskusji.

 

Nie rozumiesz o co mi chodzi i dopowiadasz sobie sam... poslizg występuje na duzym bezzębnym kole.. Naprawdę nie wolno zastosować przekładni z mieszanymi typami kół... no ludzie kochani....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze cały czas lawirujesz. Po drugie nic precuzyjnego nie napisałeś. Wg Ciebie jest źle bo na jedmym kole kat opasania jest za duzy i wystepuje poślizg i od tego kata zalezy ten poslizg ? Bo za chiny nie wiadomo co w koncu zamierzasz napisac. Po drugie nie wolno budowac mieszanych przekladni - tak ? I po ttzecie na zebatym jest maly kat opadsnia.

Zaraz to mnie sie przestanie chciec pisac , bo to jakas parodia. Czuje sie jak bym mial wydrzec jakas tajemnice dot obronnosco korei pn :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a średnica duzych turbaksowych kół jest mocno niestetyczna..

 

O, widzę, że zagonionemu do merytorycznego kąta specowi od teorii przekładni skończyły się argumenty :banan:

Trzeba było od razu, że Ci się nie podoba, a nie, że jest złe, bo złe i już.

Coraz bardziej podoba mi się ta "merytoryczna" dyskusja.

Proponuję żebyś się jeszcze zajął kolorem kół przekładni, bo on z pewnością też ma wpływ na... coś tam etc.:ha:

Edytowane przez Tom-cio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze cały czas lawirujesz. Po drugie nic precuzyjnego nie napisałeś. Wg Ciebie jest źle bo na jedmym kole kat opasania jest za duzy i wystepuje poślizg i od tego kata zalezy ten poslizg ? Bo za chiny nie wiadomo co w koncu zamierzasz napisac. Po drugie nie wolno budowac mieszanych przekladni - tak ? I po ttzecie na zebatym jest maly kat opadsnia.

Zaraz to mnie sie przestanie chciec pisac , bo to jakas parodia. Czuje sie jak bym mial wydrzec jakas tajemnice dot obronnosco korei pn :)

 

Nie będę pisał dlaczego nie zasprzęga sie koła z zębami łukowymi z kołem z zębami prostymi ani dlaczego nie stosuje się w technice kół zębatych z "łysymi" bo to jest poniżej krytyki.. sory panowie ale......nie odzywam się już tym razem definitywnie bo nie zamierzam tłumaczyć dlaczego kamień nie jest motylem, to bez sensu.

 

Róbcie sobie jak chcecie... Ta metoda nie znajdzie wielu zwolenników. takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę pisał dlaczego nie zasprzęga sie koła z zębami łukowymi z kołem z zębami prostymi ani dlaczego nie stosuje się w technice kół zębatych z "łysymi" bo to jest poniżej krytyki..

Nie prościej by było jednak napisać? W sumie mniej musiałbyś się naklepać, a i wątek by na tym sporo zyskał :mellow: To już kolejny wątek ostatnio w którym zamiast dzielić się informacjami na forum trzeba się prosić i wyciągać je jak na torturach. Oby jeszcze były one tego warte ;) Forum z dyskusyjnego staje się blogiem "powiem że wiem ale nie powiem co"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę pisał dlaczego nie zasprzęga sie koła z zębami łukowymi z kołem z zębami prostymi ani dlaczego nie stosuje się w technice kół zębatych z "łysymi" bo to jest poniżej krytyki.. sory panowie ale......nie odzywam się już tym razem definitywnie bo nie zamierzam tłumaczyć dlaczego kamień nie jest motylem, to bez sensu.

 

Róbcie sobie jak chcecie... Ta metoda nie znajdzie wielu zwolenników. takie jest moje zdanie.

No i kolejny foch.

 

 

Nie będę pisał dlaczego nie zasprzęga sie koła z zębami łukowymi z kołem z zębami prostymi

 

Tu nie ma takiej przekładni !!!! I nie o takie dyskutujemy więc nie zmieniaj tematu !

 

...... dlaczego nie stosuje się w technice kół zębatych z "łysymi" bo to jest poniżej krytyki.. sory panowie ale......nie odzywam się już tym razem definitywnie bo nie zamierzam tłumaczyć dlaczego kamień nie jest motylem, to bez sensu.

 

Tutaj tez nie ma takiej przekładni !!!!

 

 

______________________________________________________________________

 

 

Ja natomiast twierdzę, że można łączyć pewne rodzaje przekładni - przykładem jest działająca konstrukcja Tomcia banan.gif pasowo - zębata.

 

Mitek oglądnij sobie film Apollo 13, jest tam moment w którym inżynierowie na ziemi walczą o życie ludzi na pokładzie statku składając urządzenie z różnych dziwnych przedmiotów. Obawiam się, że gdyby któryś z nich powiedział, że tak nie można nikt z tej wyprawy by nie ocalał.

Mitek jest coś co na pewno dobrze opanowałeś, to coś nazywa się fiksacja funkcjonalna - zakodowałeś się i koniec ;)

 

 

 

Edytowane przez JaLe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.