Skocz do zawartości

Obróbka w GIMPie


Margorotus

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

Ostatnio popełniłem zdjęcie wykorzytując 17 klatek (tyle zostało po selekcji) 90s. ISO 800. Do tego 24 DARKi, 24 BIASy. Użyty sprzęt to CG5, EOS 350D i obiektyw Tamron 3,5/200. Złożyłem to w DSS, a następnie poprawiłem w GIMPie.

Jako, że jestem początkującym w dziedzinie astrofoto, używam właśnie tych programów, bo wydają mi się stosunkowo proste w obsłudze.

 

Efekt końcowy jest dla mnie nieciekawy. Skąd się wzięła i jak można wyeliminować powstałą ziarnistość tła? Czym to jest? To efekt odjęcia darków?

 

Poniżej jest zdjęcie, o którym wspomniałem.

 

Pozdrawiam.

post-22417-0-40292300-1367868435_thumb.jpg

Edytowane przez Margorotus
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem jest sam GIMP. Żeby można było wyciągnąć coś z materiału należy pracować na 16-bitowych plikach. Z tego, co kojarzę, to GIMP ogrania tylko 8-bitowe, więc jak mu wrzucić 16-bit TIFFa z DSSa, to zapewne automatycznie sobie go skonwertuje na wersję 8-bit. A to, co widzisz w tle na zdjęciu jest spowodowane obcięciem ilości wyświetlanych poziomów jasności (więc zamiast płynnego przejścia między odcieniami masz 2 znacznie się od siebie różniące).

  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iluvatar ma rację. Też swojego czasu przerabiałem tify z DSS'a w Gimpie - i ciągle czułem, że dużo tracę na samym początku.

Nadal się uczę i też zaczynam od prostych programów. Polecono mi tu na Forum program Fitswork (darmowy, obsługuje 16bitowe tif'y i fits'y, ma wiele pożytecznych funkcji i co dla mnie ważne - prosty). Przerobiony plik zapisuje w formacie jpg i ostatnie kosmetyki można już spokojnie zrobić w Gimpie (polecam też nakładkę "gimp-plugin-astronomy-0.8" - o której też tu się dowiedziałem).