Skocz do zawartości

Polowanie na samoloty


KrzysztofZ

Rekomendowane odpowiedzi

Znalezione w archiwach wakacyjnych. Zdjęcia może nieszczególne ale wrzucam, bo linie są ciekawe, niestety nie wiem jakie. :szczerbaty:

Pozd.

MB

 

1. Airbus A319-100 Eurofly

2. Boeing 737-800 AMC Aviation

3. Boeing 757-200 Monairch

Edytowane przez kuba_mar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc tym tropem, to Kuba_mar się pomylił. Ten Eurofly z mojego pierwszego postu to Airbus A320-214. Chyba że ja coś pomyliłem.

Jeśliby patrzyć całkiem dokładnie to masz rację. Eurofly ma teraz 8 szt, Airbusów A320-214. Ale tak na prawdę to konkretna wartość tych dwóch ostatnich cyfr nie ma szczególnego znaczenia. Idąc tym tropem to pozostałe nazwy modeli też nie są ścisłe, a że w większości przypadków rejestracji nie widać to nie ma się co martwić tymi końcówkami. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie łapię tego Kuba! Z tego co mówisz wynika, że nie ma różnicy między A388, a A318. Nawet taki laik jak ja wie, że to bzdura. Więc o co chodzi z tymi cyframi?

Nie chodzi mi o te cyfry A320 tylko np. o te A320-214 Przepraszam jeśli wyraziłem się nieprecyzyjnie :Boink:

 

EDIT:

Chodzi mi o to, że nawet strony opisujące historię danego modelu samolotu nie skupiają się aż na takich szczegółach i z Airbusów A-320 wyróżniają A320-100 i A320-200. A320-214 różni się od innych A320-2xx tylko drobnostkami, których nie widać z zewnątrz.

Edytowane przez kuba_mar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) OK.

To powiedz mi jeszcze. Czy jak by ktoś napisał o tym I-EEZH A322, to też by było dobrze?

 

Nie, bo zasadniczo z bliskiej A320 numeracji to są Airbusy: A318, A319, A320 i A321. Każdy z nich to inny model. Dopiero w obrębie tych modeli są odmiany, które są określone przez te kolejne cyfry, czyli np. A320 ma dwie odmiany - A320-100 i A320-200. Tak samo np. A321 ma dwie odmiany A321-100 i A321-200. I te odmiany różnią się od siebie dlatego trzeba zapisać całą nazwę Airbus A320-200 i wtedy wiadomo o co chodzi. Tej dwójki z A320-200 nie można przesuwać tak, żeby było A322, bo po pierwsze to byłby inny model, a po drugie taki model w ogóle nie istnieje.

Pozdrawiam :Beer:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, bo zasadniczo z bliskiej A320 numeracji to są Airbusy: A318, A319, A320 i A321. Każdy z nich to inny model. Dopiero w obrębie tych modeli są odmiany, które są określone przez te kolejne cyfry, czyli np. A320 ma dwie odmiany - A320-100 i A320-200. Tak samo np. A321 ma dwie odmiany A321-100 i A321-200. I te odmiany różnią się od siebie dlatego trzeba zapisać całą nazwę Airbus A320-200 i wtedy wiadomo o co chodzi. Tej dwójki z A320-200 nie można przesuwać tak, żeby było A322, bo po pierwsze to byłby inny model, a po drugie taki model w ogóle nie istnieje.

Pozdrawiam :Beer:

 

Rozumiem. Poszedłem tropem określania wersji Boeing'a. Teraz widzę, że błędnie. Bardzo mi pomogłeś. Dzięki. Chociaż dalej nie wiem czym się różni A320-200 od A320-214. :D

 

Pozdrawiam! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, bo zasadniczo z bliskiej A320 numeracji to są Airbusy: A318, A319, A320 i A321. Każdy z nich to inny model. Dopiero w obrębie tych modeli są odmiany, które są określone przez te kolejne cyfry, czyli np. A320 ma dwie odmiany - A320-100 i A320-200. Tak samo np. A321 ma dwie odmiany A321-100 i A321-200. I te odmiany różnią się od siebie dlatego trzeba zapisać całą nazwę Airbus A320-200 i wtedy wiadomo o co chodzi. Tej dwójki z A320-200 nie można przesuwać tak, żeby było A322, bo po pierwsze to byłby inny model, a po drugie taki model w ogóle nie istnieje.

Pozdrawiam :Beer:

Nie do końca tak. W lotnictwie stosuje się skróty czteroliterowe typów samolotów, np. przy wypełnianiu planu lotu. I tak A322 to Airbus 320-200, B735 to Boeing 737-500, AT45 to ATR 42-500 itd. To jest oczywiście sformalizowane i jak ktoś nie jest pewien, jakiemu typowi odpowiada skrót, to może sprawdzić w specjalnym katalogu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Poszedłem tropem określania wersji Boeing'a. Teraz widzę, że błędnie. Bardzo mi pomogłeś. Dzięki. Chociaż dalej nie wiem czym się różni A320-200 od A320-214. :D

 

Pozdrawiam! :D

 

Dwie ostatnie cyfry to oznaczenie odbiorcy dla którego wyprodukowany został samolot np. 5D dla PLL LOT. Dwa zera na końcu to uogólnienie, bez sprecyzowania odbiorcy.

 

Nie do końca tak. W lotnictwie stosuje się skróty czteroliterowe typów samolotów, np. przy wypełnianiu planu lotu. I tak A322 to Airbus 320-200, B735 to Boeing 737-500, AT45 to ATR 42-500 itd. To jest oczywiście sformalizowane i jak ktoś nie jest pewien, jakiemu typowi odpowiada skrót, to może sprawdzić w specjalnym katalogu.

 

Nie ma takiego czegoś jak A322, to może być równie dobrze zrozumiane jako A321-200 i A320-200. Skróty stosowane są generalnie tam gdzie są one jednoznaczne, np. we wszystkich boeingach (Np: 777-300=773, 747-400=744, 737-300=733), i w reszcie airbusów, właśnie oprócz rodziny A320 (Np: A340-600=A346). ATR'a podaje się jako AT5, nie spotkałem się nigdy z oznaczeniem AT45.

Edytowane przez kuba_mar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie! Wreszcie coś z tego kumam! :D:Beer:

 

PS:

Oki Kuba, dwie ostatnie cyfry odbiorca. Ale te A320 opisane jako 214 nie wyglądają jak dla jednego odbiorcy. :szczerbaty:

 

http://www.airliners.net/search/photo.sear...inct_entry=true

Błąd w opisie na Airliners.net?? :unsure:

Edytowane przez Ramius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie! Wreszcie coś z tego kumam! :D:Beer:

 

PS:

Oki Kuba, dwie ostatnie cyfry odbiorca. Ale te A320 opisane jako 214 nie wyglądają jak dla jednego odbiorcy. :szczerbaty:

 

http://www.airliners.net/search/photo.sear...inct_entry=true

Błąd w opisie na Airliners.net?? :unsure:

 

Trzeba by sprawdzić jakie oznaczenia stosuje airbus, boeing ma takie: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Boeing_customer_codes U airbusa 14 może oznaczać jakąś firmę leasingową.

Edytowane przez kuba_mar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się wyjaśniło. Airbus stosuje inne oznaczenia niż boeing, który na 100% używa tych z linku na wikipedii. Według pewnych źródeł, w przypadku A320, są one następujące:

-Seria -100: 111 - z silnikiem CFM56-5A1

-Seria -200: 211 (silnik CFM56-5A1), 212 (CFM56-5A3), 214 (CFM56-5B4/-5B4/P-/5B4/2P), -231 (V2500-A1), -232 (V2527-A5), -233 (V2527E-A5).

CFM - to silniki General Electric, V- IAE

Edytowane przez kuba_mar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.