Skocz do zawartości

Debiut Kubicy.


Rekomendowane odpowiedzi

W brew pozorom różnica 2kg ma i to niemałe znaczenie. Bolid jest lżejszy a zarazem troszke szybszy, jednak w dzisiejszym mokrym wyścigu niemiałeo to pewnie zbyt wielkiego znaczenia. Dzisiaj największą role odgrywało odpowiednie dobranie ogumienia a jak się okazało nie jest to rzecz łatwa bo taka wielka stajna jak Ferari miał ogromne prblemy z oponami. Strasznie żal mi Roberta, jdno mnie dziwi że aż taki duży odchyłek tej wagi, zdażały sie dyskwalifikacje zawodnków za lekkie bolidy lub za ciężkie ale odchyłiki od wagi były znacznie mniejsze. Cała ta sytuacja nienajlepiej świadczy o zespole Roberta. Jedno jest pewne robert spisał się dzisiaj na 6 a jego team na 1, i niemożna mieć do niego żadneych pretensji on zrobił co do niego należało, ba zrobił wydaje mi się że nawet więcej niż wynosił plan maximum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też oglądałam wyścig i muszę przyznać, że to jeden z tych wyścigów, które przykuwają do fotela przez całe 70 okrążeń i to nie ze względu na R. Kubicę. Wyścig dobry, sporo niespodzianek i generalnie NIE NUDNY - no ale takie są zwykle wyścigi w deszczu.

 

Piękny start Roberta, słowa uznania za przytomność i dojechanie na dobrym 7 miejscu do mety!

 

Pomimo dyskwalifikacji bolidu, Kubica został zauważony, mam nadzieję, że do Turcji tez pojedzie jako kierowca wyścigu. Wszystko okaże się dziś po południu, kiedy to Team BMW ogłosi skład,

 

TRZYMAJMY KCIUKI!!!

 

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja zauwazyłem że Kubica ma głos bardzo podobny do Małysza pozatym własciwie cały jest taką czarnowłosą i czarnooką wersją Małysza :) mały, chudy no i dobry w tym co robi.

Edytowane przez McArti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry wystep Roberta Kubicy...przyszlo mu debiutowac w trudnych warunkach dzieki czemu pokazal swoja silna psychike i wielki talent przy jezdzie ofensywnej z czym sie czlowiek musi urodzic...popelnil 2 bledy i mial prawo poniewaz bardziej doswiadczeni zawodnicy je popelniali..Robert mimo tych 2 pomylek pokazal ze swietnie sie czuje na torze technicznym i w trudnych warunkach pogodowych ..te dwa czynniki nie przeszkodzily polskiemu debiutantowi nawiazac walke w stawce co mnie osobiscie bardzo cieszy i mysle ze jesli dalej talent Roberta bedzie sie rozwijal to mamy za soba debiut przyszlego mistrza swiata

Edytowane przez KOPER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to będziemy oglądać jeszcze przynajmniej 5 wyścigów z Robertem, bo oile się nie mylę to tyle zostało do końca sezonu.Oby był tak pasjonujące jak ten wczorajszy no oczywiście bez dyskfalifikacji.Myślę że będą jeszcze lepsze od tego wczorajszego.Trzymajmy :dobrze::Wave:

Pozdrawiam ANVA

Ps. widać u Was choć kawałek czystego nieba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już nie mogę się doczekac kolejnego wyścigu. Chce zobaczyć naszego rodaka w akcji jak pokonuje ciasne zakręty z duża prękością i połyka swojich rywali. Myśle że ta dyskwalifikacja nie miała większego wpływu na Roberta, chłopak się pokazał wszysczy go zobaczyli, potwierdził że stać go na wiele i wielka kariera za kierownica bolidu F1 stoji przed nim otworem. Oby ją wykorzystał i media za szybko niezrobiły z niego wielkiego mistrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alo, Raik i Schu powypadali dlatego że oni walczą na całego. Albo podium albo to nie ma sensu. Idą poprostu na całość.

 

Heidfeld z timu BMW jechał ostrożbnie i dojechał na podium.

Kubica trochę nerwowo na początku i zbytnio się nie wyrywał.

Być może jakby nie stracił na początku 10 m-ca to by się wspiął jeszcze wyżej. ALe fakt szczęście że dojechał do mety bo chyba 7-miu czy 8-miu wyleciało. 300 km trasy to jednak wyzwanie.

 

Kubica nie przygotowal opon na agresywna jazde na poczatku wyscigu ...jest to debiutant wiec taki blad byl do przewidzenia na mokrym mimo iz Kubica swietnie sie na takich nawierzchniach sprawdza do tego dochodzi wieksza moc samochodu wzgledem tych na ktorych sie scigal do tej pory ...Kubica zrobil jeszcze jeden fantastyczny wyczyn jak na swoje doswiadczenie w formule 1 ...jechal niemal polowe wyscigu na Intermediatach ...co oznacza miedzy innymi tragiczna przyczepnosc w ostatniej partii wyscigu ....98% debiutantow w Formule 1 nie wytrzymaloby w takim stanie do konca wyscigu albo by sie wycofali albo wypadli z toru ..Kubica jednak dal rade ..ciekawy jestem skad sie to u niego bierze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

dla zapominalskich, albo rannych ptaszków:

 

od 40min trwa wyścig formuły 1 w Chinach.

po fatalnym stracie, w którym Robert stracił 8 miejsc, bo z 9 znalazł się na 17,

Robert Kubica na 37 okrażeń przez metą jest 8 :helo:

 

a co się stało na starcie, nic nie było widać, czy wyjechał poza tor, czy ktoś go zablokował, czy może miał jakiś kontakt z innym zawodnikiem, nie wiadomo, tor mokry

 

 

Robert jest już 7!!

 

już jest 6!! :)

ale fakt, niemiał jeszcze żadnego pit-stop'u

 

wow jest już 5! - 33 okrążenia do mety

 

 

hmm, jakis dziwny pomysł, mieli w boxie teamu, Kubicy założyli slicki, jako pierwszemu zawodnikowi, i 2 oberki :(

i spowrotem zamiana na na poprzednie gumy, to jest jakiś koszmar, ewidentny błąd decyzji :angry:

 

no i na 25 okrążeń przed metą jest 16, przez tę decyzję zmiany opon na slicki, stracił 11 pozycji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dojechał do mety na 12-stej pozycji. Troche szkoda tej przed wczesnej zmiany opon, to kolejny błąd zespołu BMW Sauber. Zamiast planowanego 1 pitstopu Robert odwiedził 3 razy swojich mechaników. Szkoda straconej szansy bo zapowiadało się naprawde nieźłe, gdyby nie ten błąd zdobył by napewno kolejne swoje punkty. Wyścig wygrał Michael Schumacher który zrównał się punktami z Fernando Alonso. Jedak to Michael Schumacher obecnie lideruje na tej lićie ponieważ ma więcej zwycięstw w tym sezonie. Zapowiada się bardzo emocjonująca końcówka sezonu :Beer::Beer:

Pozro.

Edytowane przez Rammstein5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Dlaczego Kubica jechał tak wolno?

- Bo mu się gapowaty niemiecki mechanik w szprychy wkręcił.

 

* * *

 

- Dlaczego Kubica tak ślizgał się po torze?

- Bo mu ślepi mechanicy łyse opony założyli.

 

* * *

 

- Dlaczego Kubica nie zajął pierwszego miejsca?

- Bo Niemiec nie stać na leki antydepresyjne dla 80 mln obywateli.

 

* * *

 

- Dlaczego Niemcy śmieją się z dowcipów o Kubicy?

- Bo nie rozumieją dowcipów o Heidfeldzie.

 

* * *

 

- Kiedy Kubica będzie najszybszym kierowcą w F1?

- Jak przestaną dawać mu najwolniejszy bolid.

 

* * *

 

- Były próby zatrudnienia Polaków w pitstopie. Bardzo szybko zmienili opony, ale w tym samym czasie przebili numery nadwozia i przemalowali bolid.

 

* * *

 

- Ile pitstopów musi zrobić Kubica w trakcie wyścigu?

- Tyle żeby nie stanął na podium.

 

* * *

 

- Czy specjaliści BMW-Sauber mają problem z oponami?

- Tak, ale mózgowymi.

 

* * *

 

- Co powiedział Kubica po wyścigu w Chinach?

- "Mechanika z Polski zatrudnię od zaraz."

 

* * *

 

- Dlaczego mimo wszystko mechanicy założyli Kubicy opony na suchą nawierzchnię?

- Bo ich bardzo suszyło.

 

* * *

 

- A dlaczego szef BMW-Sauber nie zapobiegł założeniu opon na suchą nawierzchnię?

- Bo właśnie poszedł po napoje.

 

* * *

 

- Kogo można nazwać fachowcem?

- Każdego, kto nie jest specjalistą od opon w BMW-Sauber.

 

* * *

 

- Dlaczego oglądanie F1 stało się takie pasjonujące?

- Bo każdy jest ciekawy, w jaki sposób BMW-Sauber uniemożliwi Kubicy zwyciężanie.

 

* * *

 

- Dlaczego Kubica jeździ tak szybko?

- Bo chce zdążyć do mety zanim jego mechanicy popełnią kolejne błędy.

 

* * *

 

- Czy za występ w Chinach Kubica zasługuje na medal?

- Tak, Kubica zasługuje na medal za cierpliwość i opanowanie względem mechaników.

 

* * *

 

- Co jest największą wadą Kubicy jako kierowcy F1?

- Największą wadą Kubicy jako kierowcy F1 są jego niemieccy mechanicy.

 

* * *

 

- Co jest największym pocieszeniem dla Kubicy po wyścigu w Chinach?

- Że ma lepszego kucharza niż mechaników.

 

* * *

 

- Jakie wnioski wyciągnęli Chińczycy z błędu mechaników BMW-Sauber?

- Jak kupujesz BMW, to koła do niego zamów u Mercedesa.

 

* * *

 

- Dlaczego błąd zespołu Kubicy miał tak kolosalne konsekwencje?

- Bo trudno żeby na mokrym torze takie błędy uchodziły na sucho.

 

* * *

 

- Czym zasłynął Kubica w Chinach?

- Nie rozbił bolidu mimo usilnych starań reszty zespołu.

 

* * *

 

- Z czego zasłynęli Niemcy w czasie wyścigu w Chinach?

- Z dokładności.

- A co dokładnie zrobili?

- Dokładnie zaprzepaścili szanse Kubicy na podium.

 

* * *

 

- Czy można usprawiedliwiać Niemców, gdy żartują z Kubicy?

- Ależ tak, skoro nie mają lepszych kierowców tylko tyle im pozostaje.

 

* * *

 

- Jak można określić "mechaników" BMW-Sauber?

- Można ich określić jako "semantyczne nadużycie".

 

* * *

 

- Jak należy ocenić miejsce na podium Kubicy w wyścigu we Włoszech?

- To osiągnięcie Kubicy należy ocenić jako niedopatrzenie jego niemieckich mechaników.

 

* * *

 

- Czy są jakieś szczególne wnioski po wyścigu F1 w Chinach?

- Tak, należy stwierdzić, że określenie "niemiecki mechanik" jest oksymoronem.

 

* * *

 

- Dlaczego Kubica jest taki spokojny i cierpliwy?

- Jest spokojny, bo wie, że wcześniej czy później jego mechanicy popełnią błąd i NIC nie popsują a wtedy nic nie stanie mu na przeszkodzie do zwycięstwa.

 

* * *

 

- Jaka jest różnica pomiędzy Kubicą a Heidfeldem?

- Heidfeld jeździ dzięki mechanikom a Kubica pomimo mechaników.

 

* * *

 

- Ile razy myli się mechanik BMW-Sauber?

- Mechanik BMW-Sauber myli się do skutku.

 

* * *

 

- Jakie pytanie zada szef zespołu BMW-Sauber na odprawie dla mechaników przed wyścigiem w Japonii?

- "Czy jest jeszcze jakiś błąd w doborze opon, którego dotychczas nie popełniliśmy?".

 

* * *

 

- Dlaczego internauci uwzięli się na mechaników Kubicy?

- Bo ci mechanicy uwzięli się na Kubicę.

 

* * *

 

- Dlaczego Polacy nie kradną kół z niemieckich aut?

- Bo opony są na pewno źle dobrane.

 

* * *

 

- Kto będzie największym rywalem Kubicy w nadchodzącym sezonie F1?

- Mechanicy BMW-Sauber.

 

* * *

 

- Dlaczego Niemcy mają tak kiepskich mechaników?

- Bo od wielu lat zamiast naprawiać samochody sprzedają je do Polski.

 

* * *

 

- A dlaczego Polacy są tak dobrymi mechanikami?

- Bo od wielu lat zamiast produkować nowe, naprawiają niemieckie.

 

* * *

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak do konca ...

 

Robert Kubica razem z zespolem podjal decyzje o zalozeniu opon na sucha nawierzchnie ..to nie jest tak ze zespol kaze kierowcy w takiej sytuacji (gdy warunki pogodowe sie zmieniaja) zmienic opony....taka sytuacja wymaga konsultacji z kierowca bo on sam ma wiedziec kiedy jest odpowiednia pora na taka zmiane i ze sobie da rade pozniej na torze...tak samo jest jesli chodzi o ustawienia samochodu od czwartkowych treningow az do niedzielnego Grand Prix ...to nie szef zespolu zarzadza okreslone ustawienia aerodynamiczne i geometrii zawieszenia... tylko kierowca ustawia samochod pod siebie i to do niego naleza ostateczne decyzje o zmianach

 

Zapewne na decyzje Roberta wplynela strategia zespolu na 1 pit stop....i za wszelka cene chcial ta strategie wypelnic ..stad Kubica poprosil o zmiane opon na "dry" ...do tego nalezy podkreslic ze BMW juz nie mialo "mokrego" kompletu opon do dyspozycji

 

Popelnil blad ...zle ocenil wilgotnosc nawierzchni w stusunku do swoich umiejetnosci...jest debiutantem wiec ma kolejny punkt doswiadczenia i sadzac po talencie Roberta uwazam ze wiecej takiego bledu nie popelni

 

Podczas takiej pogody nalezy w Formule 1 nastawiac sie na nagle zmiany i zwroty akcji a to wymaga umiejetnosci podporzadkowania sie do warunkow jazdy a tym samym elastycznosci w zalozeniach taktycznych co dobrze potrafia czynic tylko doswiadczone zespoly i doswiadczeni kierowcy...akurat w tym przypadku nie ma ani jednego ani drugiego...jedynym slusznym rozwiazaniem w tej sytuacji byl zjazd na pit stop w momencie gdy w baku byla koncowka paliwa....w zwiazku z tym ze robert jechal na 1 pit stop wypadalo to w momencie polowy przejechanych okrazen....nalezalo wtedy dotankowac paliwo na cwiartke wyscigu....bez zmiany opon...czyli na kilkanascie okrazen...Robert wtedy nie mialby ciezkiego samochodu i dokonczylby opony "Wet" a w miedzyczasie tor by przesechl...po kilkunastu okrazeniach kiedy tor nadawalby sie na opony "dry" Robert powinien zjechac ...dotankowac samochod na koncowke wyscigu i zalozyc nowe opony ...po drugim pit stopie jego sytuacja bylaby bardzo klarowna ..auto nie byloby ciezkie i mialby nowe opony na sucha nawierzchnie co by umozliwialo mu krecic dobry "Fastest Lap" do konca wyscigu :)

 

ale popelnil blad

Edytowane przez KOPER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak do konca ...

 

Robert Kubica razem z zespolem podjal decyzje o zalozeniu opon na sucha nawierzchnie ..to nie jest tak ze zespol kaze kierowcy w takiej sytuacji (gdy warunki pogodowe sie zmieniaja) zmienic opony....taka sytuacja wymaga konsultacji z kierowca bo on sam ma wiedziec kiedy jest odpowiednia pora na taka zmiane i ze sobie da rade pozniej na torze...tak samo jest jesli chodzi o ustawienia samochodu od czwartkowych treningow az do niedzielnego Grand Prix ...to nie szef zespolu zarzadza okreslone ustawienia aerodynamiczne i geometrii zawieszenia... tylko kierowca ustawia samochod pod siebie i to do niego naleza ostateczne decyzje o zmianach

 

Zapewne na decyzje Roberta wplynela strategia zespolu na 1 pit stop....i za wszelka cene chcial ta strategie wypelnic ..stad Kubica poprosil o zmiane opon na "dry" ...do tego nalezy podkreslic ze BMW juz nie mialo "mokrego" kompletu opon do dyspozycji

 

Popelnil blad ...zle ocenil wilgotnosc nawierzchni w stusunku do swoich umiejetnosci...jest debiutantem wiec ma kolejny punkt doswiadczenia i sadzac po talencie Roberta uwazam ze wiecej takiego bledu nie popelni

 

Podczas takiej pogody nalezy w Formule 1 nastawiac sie na nagle zmiany i zwroty akcji a to wymaga umiejetnosci podporzadkowania sie do warunkow jazdy a tym samym elastycznosci w zalozeniach taktycznych co dobrze potrafia czynic tylko doswiadczone zespoly i doswiadczeni kierowcy...akurat w tym przypadku nie ma ani jednego ani drugiego...jedynym slusznym rozwiazaniem w tej sytuacji byl zjazd na pit stop w momencie gdy w baku byla koncowka paliwa....w zwiazku z tym ze robert jechal na 1 pit stop wypadalo to w momencie polowy przejechanych okrazen....nalezalo wtedy dotankowac paliwo na cwiartke wyscigu....bez zmiany opon...czyli na kilkanascie okrazen...Robert wtedy nie mialby ciezkiego samochodu i dokonczylby opony "Wet" a w miedzyczasie tor by przesechl...po kilkunastu okrazeniach kiedy tor nadawalby sie na opony "dry" Robert powinien zjechac ...dotankowac samochod na koncowke wyscigu i zalozyc nowe opony ...po drugim pit stopie jego sytuacja bylaby bardzo klarowna ..auto nie byloby ciezkie i mialby nowe opony na sucha nawierzchnie co by umozliwialo mu krecic dobry "Fastest Lap" do konca wyscigu :)

 

ale popelnil blad

 

 

 

Ja cie doskonale rozumiem, ale dziwie się że wybrali taką a nie iną strategie bo o tym że podczas wyścigu będzie padać to było już wiadomo od piątkowego treningu.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po spokojnym wyścigu Robert Kubica zajął 9 miejsce podczas Grand Prix Japoni. Jednak najważniejszym wydarzeniem tego wyścigu była eksplozja silnika w bolidzie Michaela Schumachera, która praktycznie pozbawiła go szans na zdobycie 8- smego tytułu mistrza świata. Warto dodać że silnik eksplodował na 17 okrążeń do końca wyścigu i w momencie kiedy siedmiokrotny mistrz śwata prowadził i miał bezpieczną przewage nad Fernando Alonso. Szkoda że losy tytułu mistrzowskiego rozstrzygają się w takich okolicznściach, widocznie los tak chciał. Jednak prawdpodobnie gdyby nie ta awaraia jednostki napędowej było by zupełnie inaczej. :unsure: . :szczerbaty::szczerbaty::szczerbaty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz wiadomo, że wygra lepszy. Gydyby na Monza nie wybuchł silnik Alonso "było by zupełnie inaczej". Więc mozna powiedzieć, że awarie silników w tym sezonie NIE MAJĄ WPŁYWU na wynik sportowy.

 

zupełnie inaczej niż los Reikonena któremu w zeszłym sezonie własciwie urwane koło na ostatnim okrążeniu jednego z wyścigów odebrało szanse na równą walkę z Alonso.

 

Szumacherowi poprostu skończył sie fart dzięki któremu mógł wygrać przegrany sezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.